Gå til innhold

Utfordringstråd sunn mat


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

I går hadde vi pasta med kylling og spinat. I tillegg var det ørlite gorgonzola, rosiner og pinjekjerner i sausen. Opprinnelig var det fløte i oppskriften, men det kommer ikke over dørstokken her i huset (både fordi jeg ikke tåler det, og pga. innholdet mettet fett).

I dag vet jeg ikke helt, men tror det blir ovnsbakt steinbitfilet. Tilbehøret må jeg fundere litt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg skal lage chili con carne fra grunnen av, med en blanding av hermetiske og ferske tomater. Serveres med ris, hvitløksbrød og kesam.

I morgen (eventuelt lørdag, kommer an på hvor mye chili det blir igjen) blir det endelig steinbitfilet, og den skal smøres inn med en blanding av pesto og soltørkede tomater, før jeg ruller hver bit inn i en skive serranoskinke og steker dem i ovnen. Tilbehør blir hjemmelaget potetmos med parmesan, pesto og soltørket tomat, pluss ristede pinjekjerner. Mektig mat, men usannsynlig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi spist:

hjemmelaget pizza med grov bunn og masse grønnsaker på mandag, couscoussalat på tirsdag og i går fikk jeg plutselig besøk og endte opp med å lage en indisk inspirert gryte med brokkoli, tomater og kikerter, servert med gul ris. I dag vet jeg ikke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det svinefilet i chutney saus med ris til

Er det den fra grethe Roede boken? Det står en oppskrift der som jeg har brukt mange ganger, knallgod!

I går hadde vi strimlet svinekjøtt med paprika, løk, chili, hvitløk, og en pose sursøt saus wok-mix. Med ris til. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne med! Siden det er påske går det ikke akkurat i helsekost for tida, men kommer sterkere tilbake til uka!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det hjemmelaget grønnsakslasagne med aubergine og paprika. Kjøleskapet er tomt etter påskehelga, så det er uklart hva vi spiser i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...