Gå til innhold

Kickstart - 16 ukers

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært med på kickstart opplegget til Martin Sundby og Anette Ramm, som ønsker å dele erfaring? 

Jeg har prøvd mye, kan det meste om å gå ned i vekt og er allsidig innen trening, men det blir liksom ikke resultater. Jeg har en spiseforstyrrelse, så synes det er vanskelig å være veldig streng på kosthold, da jeg er redd den trigges. Hadde vært så godt å fått til en endring jeg kan leve med, og et treningsnivå som er overkommelig og gir overskudd. 

Har rundt 33 i bmi, så ønsker å komme under 30, er godt voksen, så det er ikke med tanke på utseende, men ønsker en bedre helse og mer energi i hverdagen. 

Anonymkode: e9de1...a51

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kosthold er kilo, trening er gram. 

Du må få et mer normalt forhold til mat hvis du skal gå ned på en sunn måte… Har du fått noe hjelp for spiseforstyrrelsen? 

Anonymkode: 39348...672

Skrevet

Ja, har gått i behandling i flere omganger, men måtte bli nesten 50 før jeg ble tatt på alvor, så er ganske stabil nå. Har gått ned 50 kilo med spiseforstyrrelsen i bakhodet, hvor det ble en skikkelig forverring da jeg møtte veggen etter å ha vært vektstabil i 4-5 år. 

Gikk opp 25 kilo, og har gått ned 15 av dem med fasting. Men overspising blir jo en strategi man tyr til når livet butter i mot. Jeg kan mye om kosthold, men jeg får det ikke helt til allikevel 🤔

Skrevet

Jeg har. Var fornøyd med opplegget. Fikk vært med på en del fellesøkter og ble trygg med styrketrening. Det var motiverende. For meg var det absolutt verdt det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MakeItHappen skrev (7 timer siden):

Jeg har. Var fornøyd med opplegget. Fikk vært med på en del fellesøkter og ble trygg med styrketrening. Det var motiverende. For meg var det absolutt verdt det. 

Takk for svar, hadde du 3, 4 eller 6 mnd oppfølging? Er så i villrede.. det er jo veldig mye penger, samtidig er det jo nyttig å gå all in når man først skal bruke så mye penger på å få hjelp. 

Jeg trenger nok mest hjelp til maten, jeg trener ikke til blodsmak - men trener både styrke, spinning, aerobic og litt løping. Ønsker å bli bedre på det siste, som jo blir lettere, om jeg blir lettere 😅

Skrevet

Jeg hadde 12 uker, men pga påsken ble den forlenget med 2 uker, så ble 14 uker totalt. 

Du får mulighet til å forlenge når det er over, så hadde tatt 12 uker i utgangspunktet, og heller forlenget ved behov. 

De har også en litt lettere oppfølgnigsversjon for de som avslutter. Vurderer å ta et par måneder av den for jeg savner fellesøktene og treningen. 

Det er mye trening, så skal du gjøre det så må det prioriteres i hverdagen. Var en som gikk samtidig som meg, hun hadde aldri tid til trening og resultatene ble jo deretter. Nå er det ikke treningen som avgjør resultater alene, men det henger jo sammen. Man er jo ekstra motivert etter at man har trent, og da er det igjen lettere å stå i det med kosthold. 

Lykke til med avgjørelsen. Jeg syns det ga meg masse og hadde gjort det igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :) Jeg har tid til å trene, så tror jeg skal få til den biten, er godt i gang, men blir litt hindret av skader. Så sånn sett hadde det vært så fint å få litt oppfølging på hva som er lurt å gjøre når kroppen ikke fungerer som den skal. 

Jeg har sendt dem mail nå, så venter på svar. Jeg har nok bestemt meg, men synes det er litt vanskelig å melde meg på.. Da blir det alvor på en måte 😮‍💨

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.12.2025 den 18.28):

Kosthold er kilo, trening er gram. 

Du må få et mer normalt forhold til mat hvis du skal gå ned på en sunn måte… Har du fått noe hjelp for spiseforstyrrelsen? 

Anonymkode: 39348...672

Kun om du bare regner kalorier som forbrennes under trening.

Riktig trening øker forbrenningen døgnet rundt, særlig riktig styrketrening, og gjør vektnedgang mye lettere. 

Trening fører til at man raskere føler seg, og ser, strammere ut. Det er en selvforsterkende effekt. 

Det sagt; jeg har tro på at man kun har en begrenset mengde viljestyrke. Og livsstilsendring krever viljestyrke. Det er bedre å fokusere på en endring om gangen, og la den vanen sette seg. 

Anonymkode: ce7bb...7e4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så sant :) Jeg har trent styrke siden 2011, men har trent mindre siden covid, og ingenting siste året før jeg startet på nå i høst. Har jo bilder, så ser at kroppen ser helt annerledes ut, på samme vekt nå - enn når jeg trente mye styrke. 

Det er liksom ikke kunnskapen det står på, for å få dette til. Jeg får til å gå ned i vekt til ett visst punkt, men pga spiseforstyrrelse orker jeg ikke type diett og kaloritelling, men gode vaner, som sitter selv i dårlige perioder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...