Gå til innhold

Klokke til mann, pris ca 30.000

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Samboeren min fyller 30 i april og jeg ønsker å gi han en fin klokke. Maxpris 30.000 kroner. Men jeg aner ikke hvilken klokke jeg bør gi han da? Han har ingen spesielle preferanser, men liker klokker. så kanskje det er noen som er flinkere på klokker enn meg her? :)

Anonymkode: 30b6a...97d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tag Hauer. F1. 

Anonymkode: 39962...905

Skrevet

Et han interessert i klokker? Hvilke har han fra før? Hva har han pratet om?

30 000 er litt midt på treet - verken fugl eller fisk. Men det kommer jo helt an på interessene. 

Anonymkode: e6f30...6e2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et han interessert i klokker? Hvilke har han fra før? Hva har han pratet om?

30 000 er litt midt på treet - verken fugl eller fisk. Men det kommer jo helt an på interessene. 

Anonymkode: e6f30...6e2

Definitivt. Selv hadde jeg kun vært interessert i en Apple Watch Ultra 3, men den koster "kun" 12.000,-. Men så er jeg funksjonalist og ikke estetiker da, så andre prioriterer sikkert annerledes ;)

Skrevet

Det er som en over her er inne på: 30 000 er litt midt mellom alt. I alle fall hvis det skal være en ny klokke. Må den være ny eller kan den være brukt/vintage?

Du kan få veldig gode og pent brukte eksemplarer fra Omega til den prisen, så hvis vintage er ok, så ville jeg gått for det. 

Hvis klokka skal være helt ny, er Longines, Rado og Tag Heuer merker som har en del i den prisklassen. 

Anonymkode: 8d644...f86

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Omega, en Breitling og et Rado-ur (er dame), og jeg tror jeg ville anbefalt deg å kjøpe ham en Breitling, det er den jeg er mest fornøyd med. Rado er også pene, de ligger i en noe rimeligere prisklasse.

Anonymkode: e8b4b...ee4

Skrevet

Ville gått opp i pris.!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.12.2025 den 17.27):

Hei!

Samboeren min fyller 30 i april og jeg ønsker å gi han en fin klokke. Maxpris 30.000 kroner. Men jeg aner ikke hvilken klokke jeg bør gi han da? Han har ingen spesielle preferanser, men liker klokker. så kanskje det er noen som er flinkere på klokker enn meg her? :)

Jeg anbefaler deg å spørre i gruppa «klokkeriet» på Facebook 

Anonymkode: 2de8d...3f3

AnonymBruker
Skrevet

Longines Flagship Heritage

En mann må ha automatisk urverk. Ikke quarts. Og klokken bør ikke være større enn 40mm

Anonymkode: e1286...477

AnonymBruker
Skrevet

Skal du kjøpe helt ny hadde jeg kjøpt en Sinn. Brukt så en Tudor eller Omgea

Anonymkode: 79cc0...d54

AnonymBruker
Skrevet

Gå opp til 50', så finner du mye bra.

Anonymkode: 08e83...253

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Det er forskjell på å like klokker og å like klokker.

Men dersom han er en Horologist ville jeg sjekket bruktmarkedet for å finne noe til under 30 000.

Du finne neppe noen Patek Philippe eller A. Lange & Söhne til denne prisen, men muligens Jaeger-LeCoultre.

Du vil finne et stort utvalg av Rolex og Omega.

Det er viktig å sjekke tilstanden. På chrono24.no bør tilstanden være oppgitt til "Veldig bra". Hvis ikke vil du få noe som er i dårlig forfatning.

Dersom du finner en Jaeger Lecoultre Master Control til 30k, som er i like god stand som denne, så er det bare å klinke til. Denne 2008-modellen går for 40k ser jeg. https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/444000112

Det ligger en til 36.5k på chrono24: https://www.chrono24.no/jaegerlecoultre/jaeger-lecoultre-master-control-q1548420176840s-automatic-mens-watch-e-144577--id44183556.htm?searchHash=d03e2180_NS7ezt&pos=6

Hvis du ikke finner noen til 30k, så blir han sikkert også fornøyd med f.eks. en Omega Seamaster. Denne ser bra ut: https://www.chrono24.no/omega/-300m---41mm--id43932091.htm?searchHash=71482245_3pnHW0&pos=21

Gjest Gentleman59
Skrevet (endret)

Hei!

M66: Så gøy han ønsker seg et ur, jeg ville, om du går for nytt valgt Longines, hvis du tillater deg å gå over 30.000 så er Longines HydroConquest GMT 43MM – L3.890.4.96.9 aldeles nydelig, har hatt den selv. 
Og The Longines Master Collection – L2.893.4.79.2 er et nydelig klassik ur rett på pris-skalaen din. 

Ball Engineer HydrocarbonAeroGMT Sled Driver Men's Watch kan du få brukt på Chrono24, men ligger litt over pris-grensen din.
Chrono24 er for øvrig trygt å handle fra, men husk at det kommer mva på  toppen av priser fra utlandet, og jeg anbefaler å handle fra profesjonelle forhandlere, ikke private samt å handle ur som kommer med original emballasje og kvitteringer. Slikt er lett å sette opp som filtre på Chrono24.

Sjekk også Klokkekollektivet på Facebook, det er hyggelige og seriøse mennesker der. 

PS: Det ligger en veldig tøff Omega Speedmaster Racing326.30.40.50.01.002 Automatisk Stål der til temmelig rett pris. 

Endret av Gentleman59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...