Gå til innhold

Barn som bråker på resturant

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi var slitne og på resturant i går. Det var det foreldre med et enormt støyete barn. Ungen skrek og bråket, og vi bad tilslutt moren om å roe barnet. Da fikk vi kjeft fra far. 

Jeg er ikke for at barn ikke skal sees eller høres, men jeg synes også at man skal kunne forvente at et større barneskolebarn oppfører seg på et spisested. 

Hva tenker dere? Burde vi holdt munn? Lokalet var mindre og fullt, så ikke bare å be om ny plass heller. 

Vil ikke ha dette på Facebook, takk. 

Anonymkode: bdc02...46f

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet var vel omlag ni år. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva tenker dere? Burde vi holdt munn? 

Bra dere sa fra.

Kanskje skjønner foreldrene at de ikke gjorde en god jobb når irritasjonen har lagt seg. 

Og ikke bry deg om kommentarer om "diagnose" når de kommer.

Anonymkode: 756c1...497

• Liker 33
Skrevet

Jeg styrer alltid unna familierestauranter pga dette. Barn skal jo ikke irettesettes i dag, du skal «validerende følelsene» og diagnoser gir frikort til å plage betalende gjester i det offentlige rom. 
Finn andre restauranter, dette er et tapt slag i dag.

Anonymkode: 5d8d1...b25

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå kommer sikkert mange svar være at barnet sikkert har diagnoser. Det er jo inn i tiden at barn har diagnoser, og de forklarer og rettferdiggjør barns dårlige adferd. Også kommer mange til å svare at alle barn har rett til å være på restaurant - selv om de bråker. Gleder meg til tråden vokser.

Spør du meg så gjorde dere rett i å si ifra til foreldrene, det var de som var uforskammet og ikke rart at de har et uregjerlig barn. 

Anonymkode: a80ab...0ad

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

En niåring bør definitivt klare å sitte som normale mennesker så lenge det ikke har diagnoser. 

Anonymkode: 6a310...4b3

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nå kommer sikkert mange svar være at barnet sikkert har diagnoser. Det er jo inn i tiden at barn har diagnoser, og de forklarer og rettferdiggjør barns dårlige adferd. Også kommer mange til å svare at alle barn har rett til å være på restaurant - selv om de bråker. Gleder meg til tråden vokser.

Spør du meg så gjorde dere rett i å si ifra til foreldrene, det var de som var uforskammet og ikke rart at de har et uregjerlig barn. 

Anonymkode: a80ab...0ad

Det kan jo godt være det er snakk om diagnose om et så stort barn skriker og bråker slik som beskrevet her. Det er ikke nødvendigvis noe som skyldes manglende oppdragelse. Det sagt ville jeg selvfølgelig forlatt restauranten med barnet om det f.eks utragerte slik at det var til sjenanse for andre, diagnose eller ei. 

Anonymkode: 1a708...683

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Min mening:

Screenshot_20251230_111929_Photos.thumb.jpg.06aee27998681aab9e4e4a2007aadcba.jpg

Du gjorde helt rett i å klage ts

Anonymkode: 7a3cd...6de

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Er det på Egon, greit, der er slikt forventet, men tar en med barn på ordentlig restaurant, så skal en sørge for de oppfører seg, eller bli hjemme 

Anonymkode: 12d26...013

• Liker 7
Skrevet

Bråkete barn har ingenting på restaurant å gjøre. Punktum.

Jobbet selv som servitør under studietiden, på en bedre restaurant med hovedsakelig voksent klientell. Opplevde en gang å bli slått i øyet (!!) av en ustyrlig unge. Foreldrene beklaget ikke en gang. 

Sånne folk burde ha blitt hivd på huet og ræva ut. Punktum. 

Anonymkode: 1e637...d9f

• Liker 22
Skrevet

Uansett restaurant, så må faktisk foreldre oppdra barna sine. Klarer de ikke oppføre seg, så bør de ikke dra på restaurant, men spise hjemme.

bra du sa i fra!

Anonymkode: 78b93...b8f

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

Det ville jeg bare latt ligge. Du oppnår ingenting ved å klage på det. Du kjenner ikke barnet eller familien, best å la det ligge. 

Anonymkode: 0e69f...3ed

• Liker 1
Skrevet

Barn som ikke har lært å sitte i ro og oppføre seg har ingenting på restauranter og kafeer å gjøre.

Det er foreldrenes jobb å lære barna slike sosiale koder. Har oppdratt to barn, og aldri hatt problemer med at de har bråkt på slike steder. Dette fordi vi har hatt fokus på god bordskikk fra første stund. Om mine mot formodning hadde skapt uro, så ville jeg ha tatt dem med og gått.

Folk går ut for å spise, og betaler i dyre dommer for det, for å ha en rolig stund og nyte mat og samtale. Man skal ikke behøve å ha med ørepropper og hørselsvern.

Anonymkode: 907ca...6e5

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Uansett restaurant, så må faktisk foreldre oppdra barna sine. Klarer de ikke oppføre seg, så bør de ikke dra på restaurant, men spise hjemme.

bra du sa i fra!

Tja. Visse steder må man forvente støy. Drar du på McDonald's eller Egon, så vet en vel at det blir mye bråk 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tja. Visse steder må man forvente støy. Drar du på McDonald's eller Egon, så vet en vel at det blir mye bråk 

McDonald’s ser jeg ikke på som en restaurant. 

Egon, man lar fortsatt ikke barna løpe rundt, og forstyrre andre gjester.

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet

Bra du sa ifra! Har de barn som ikke greier å oppføre seg så får de heller droppe å gå dit eller snakke til barnet sitt.

Anonymkode: 86dab...7f1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Selv på familiesteder som McDonalds og Egon så forventer jeg normal folkeskikk. At det er bråk og støy er helt ok, men barn som utagerer korrigerer man eller tar ut av situasjonen. Det får være grenser for hva man skal tillate av oppførsel ute blant folk

Anonymkode: efddf...b58

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Har små barn selv, og av og til snakker de med høy stemme (på restaurant). Det synes jeg er helt ok. Om en «sliten» karen hadde klaget hadde jeg bedt henne dra til helvete 

Anonymkode: 1baf9...5d4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har små barn selv, og av og til snakker de med høy stemme (på restaurant). Det synes jeg er helt ok. Om en «sliten» karen hadde klaget hadde jeg bedt henne dra til helvete 

Anonymkode: 1baf9...5d4

Hvorfor kan ikke barna dine snakke med vanlig stemme på restaurant?

Anonymkode: 7dff5...5ea

• Liker 33
  • Nyttig 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...