Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Stacy__ skrev (2 timer siden):

Fordi det er vanskeligere å få ny jobb som arbeidsledig versus når du er i arbeid. For å ikke snakke om hvor ugunstig det er økonomisk med tanke på at den bufferen, uansett hvor stor den er, brukes raskt opp. Det er mye lurere å jobbe, går det på helsa løs har du krav på sykepenger. 

Jeg har et annet arbeidsforhold. Så på CVen vil det ikke stå at jeg har vært arbeidsledig. Ts

Anonymkode: 8fa05...6f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja. Jeg har flere hundre tusen, så jeg tror jeg skal klare meg. Må for øvrig også informere om at jeg har en annen jobb som tilkalling. Kan ta vakter når jeg vil (er konstant behov). Innlegget gjelder faste stillingen min. Ts 

Ja, som sagt, i din situasjon er det null stress å si opp. 

Anonymkode: 5b79f...1d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg vil si opp jobben min. Dette er en kombinasjon av høyt arbeidspress, urealistiske forventninger, høy turnover og en ustabil leder. Hadde jeg fortalt hvordan lederen min opptrer tror jeg ikke dere hadde trodd deres egne ører. 
Jeg har mye i buffer og har allerede sjekket markedet tidligere i år for å se hvordan jeg ligger ann. Alle jobbene jeg søkte ble jeg innkalt på intervju. Stilte ikke opp på disse da jeg ikke hadde planer om å bytte jobb på det tidspunktet.  Jeg har 3 måneders oppsigelse. 
Burde jeg bare si opp nå også satse på jobb til sommeren? Dette går så utover helsen at jeg ikke tror jeg makter å jobbe flere måneder til for så og ha flere måneder oppsigelse etter det. 

Kjør på. Jeg vil likevel anbefale deg å gå til lege og fortelle om hvordan dette påvirker deg psykisk. Forhåpentligvis får du en sykemelding i 2 uker. Da har du mye tid å søke andre jobber på, nullstille deg litt og så kan du si opp etter sykemeldingsperioden

Da vil du (dersom du ikke finner jobb gjennom sykemeldingsperioden) stå sterkere ved søknad om sykepenger, siden du kan dokumentere at du så deg nødt til å si opp grunnet helsen, og slipper gjerne karantenen (har gjort dette selv). 

Ingen jobb er verdt helsen. Men økonomisk trygghet er også viktig.

Anonymkode: a1b73...06e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjør på. Jeg vil likevel anbefale deg å gå til lege og fortelle om hvordan dette påvirker deg psykisk. Forhåpentligvis får du en sykemelding i 2 uker. Da har du mye tid å søke andre jobber på, nullstille deg litt og så kan du si opp etter sykemeldingsperioden

Da vil du (dersom du ikke finner jobb gjennom sykemeldingsperioden) stå sterkere ved søknad om sykepenger, siden du kan dokumentere at du så deg nødt til å si opp grunnet helsen, og slipper gjerne karantenen (har gjort dette selv). 

Ingen jobb er verdt helsen. Men økonomisk trygghet er også viktig.

Anonymkode: a1b73...06e

Mener du til friskmelding til arbeidsformidling? Er det noe jeg kan søke? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mener du til friskmelding til arbeidsformidling? Er det noe jeg kan søke? 

Ikke meg du spør, men ja. Det var det min fastlege anbefalte da jeg ble trakassert av tidligere arbeidsgiver. Det var godt å vite at man hadde muligheter. Folk sier stadig vekk at man ikke skal si opp jobben før man har funnet en ny. Jeg er helt uenig. Hvis dette går utover helse, si opp før det er for sent. 

Anonymkode: 5b79f...1d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har et annet arbeidsforhold. Så på CVen vil det ikke stå at jeg har vært arbeidsledig. Ts

Da har du ditt på det tørre :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...