AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #1 Skrevet 29. desember 2025 Dere som handler inn mat for en hel måned av gangen, hvor mye bruker dere på mat per måned? Hvor mange er dere i husholdningen, og har du noen gode tips? 🙂 Anonymkode: 24796...8bf
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #2 Skrevet 29. desember 2025 Bruker 5000 flatt uavhengig av hvor mange ganger jeg handler. Det er det jeg har satt av. Anonymkode: 2e431...f62 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #3 Skrevet 29. desember 2025 Jeg klarer ikke regne på det på den måten - eller ønsker ikke, heter det vel. Jeg vet hva som er god pris, sett mot hva vi ønsker å spise. Kjøpte en kvart kalv, og en god del hjort, i høst. 10kg pakker med uvaskede gulrøtter, kål, uvaska poteter, løk, fra gård. Nå over nyttår er en rekke julevarer på tilbud - særlig ribbe kjøper jeg en del av - og stykker opp til grillribbe, asiatisk ribbe, tacos, bao kjøtt, med mer. Plukket med 2kg hvitløk fra eksotisk butikk for et halvår siden - har fortsatt en del igjen (revet, i fryser). Anonymkode: 48559...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #4 Skrevet 29. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bruker 5000 flatt uavhengig av hvor mange ganger jeg handler. Det er det jeg har satt av. Anonymkode: 2e431...f62 Hvor mange er dere i husstanden? Anonymkode: 24796...8bf
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #5 Skrevet 29. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mange er dere i husstanden? Anonymkode: 24796...8bf Kun meg. Anonymkode: 2e431...f62
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #6 Skrevet 29. desember 2025 Vi er 1,7 i husstanden og handler for max 4000 pr mnd i vanlige tider. Noe mer i høytider. Anonymkode: d1b3f...099
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #7 Skrevet 29. desember 2025 Man spiser vel verken mer eller mindre ut ifra hvor ofte man handler? Men det er ihvertfall en kosnad å kjøpe inn flere frysere og kjøleskap om man skal handle sjeldent. Anonymkode: b1bef...0c7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #8 Skrevet 29. desember 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dere som handler inn mat for en hel måned av gangen, hvor mye bruker dere på mat per måned? Hvor mange er dere i husholdningen, og har du noen gode tips? 🙂 Anonymkode: 24796...8bf Vi er en familie på 5, hvor av en er under 1 år. Vi handler 2 ganger i mnd. Handler for ca 4000,- hver gang, så ca 8000,- i mnd. Innunder her går alle husholdningsartikler som kjøpes på dagligvare også, men ikke bleier. Anonymkode: 8815e...195
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #9 Skrevet 29. desember 2025 Vi er 5 stk. Månedshandler ikke, men har budsjett på ca. 15.000,- Har whatIbuy appen, så kan se at vi ikke overstiger det heldigvis. Desember havnet vi på 12.000kr Anonymkode: aecaa...56f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #10 Skrevet 29. desember 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg klarer ikke regne på det på den måten - eller ønsker ikke, heter det vel. Jeg vet hva som er god pris, sett mot hva vi ønsker å spise. Kjøpte en kvart kalv, og en god del hjort, i høst. 10kg pakker med uvaskede gulrøtter, kål, uvaska poteter, løk, fra gård. Nå over nyttår er en rekke julevarer på tilbud - særlig ribbe kjøper jeg en del av - og stykker opp til grillribbe, asiatisk ribbe, tacos, bao kjøtt, med mer. Plukket med 2kg hvitløk fra eksotisk butikk for et halvår siden - har fortsatt en del igjen (revet, i fryser). Anonymkode: 48559...f2e Mulig dumt spørsmål, men hvordan fryser du ned hvitløken? I teskje størrelse? I isterninger? Man bruker jo skjeldent mer enn et par fedd av gangen? hilsen en som har et helt nett med hvitløk….. Anonymkode: c207e...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #11 Skrevet 29. desember 2025 Hvis man bare handler en gang i måneden går man jo glipp av en del tilbud, pluss kan ikke kjøpe noe særlig med kort holdbarhet. Skal man spare på en slik ordning må det evt være fordi man ellers pleie spontanhandle mye unødvendig hver gang man er i butikken. Anonymkode: db34b...bea 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #12 Skrevet 29. desember 2025 Familie på 4. Handler flere ganger i måneden fordi jeg planlegger etter tilbud, handler i halv pris-disken og handler i sverige noen ganger i året. Vi setter av 8000 hver mnd. Dette går også til sånn som håndsåpe, dusjsåpe, dopapir osv. Bruker som oftest opp alt, noen ganger er det litt til overs. Anonymkode: d84a7...20a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #13 Skrevet 29. desember 2025 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Mulig dumt spørsmål, men hvordan fryser du ned hvitløken? I teskje størrelse? I isterninger? Man bruker jo skjeldent mer enn et par fedd av gangen? hilsen en som har et helt nett med hvitløk….. Anonymkode: c207e...5e6 Jeg kjører i kuttemaskin. Legger flatt i ziplock poser - ikke for fullt, og deler opp i små puter (ca en fedd per pute) med deigskrape (kan bruke smørkiv, stekespade - alt som ikke tar hull på posen). Fryser flatt, og knekker opp. Om du foretrekker hele fedd er det bare å rense og legge i pose. De klistrer seg ikke sammen. Bruk dobbel pose, og helst dobbel zip - lukt kan sette seg i fryser. Anonymkode: 48559...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #14 Skrevet 29. desember 2025 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvis man bare handler en gang i måneden går man jo glipp av en del tilbud, pluss kan ikke kjøpe noe særlig med kort holdbarhet. Skal man spare på en slik ordning må det evt være fordi man ellers pleie spontanhandle mye unødvendig hver gang man er i butikken. Anonymkode: db34b...bea Det er mye av grunnen til at jeg ikke følger slike regler (svarte over). Mye handles i bulk, etter sesong, gjerne for et år om gangen. Anonymkode: 48559...f2e
piggrokken Skrevet 29. desember 2025 #15 Skrevet 29. desember 2025 Jeg handler 2 ganger i måneden, men om jeg trenger noe i mellomtiden, kjøper jeg det selvsagt mellom de turene. Bruker mellom 700 og 1000 i måneden på mat. Er kun en person. Jeg har såpass lite i kostnader fordi jeg jobber deltid på resturant, og spiser middag der gratis 4-5 ganger i uka. Vasker også på kontor/kantine og der er det alltid mat som skal kastes. Maten er dagsfersk og spiser den til frokost. Dette har blitt avklart med arbeidsgiver, så dette er ikke noen form for tyveri.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #16 Skrevet 30. desember 2025 Vi har egentlig en del lagringsplass til tørrvarer, samt plass i kjøl/ fryser. Tanken er å handle inn det vi trenger, og i tillegg sette 2000,- på et eget kort som brukes til ekstra tilbud, frukt/grønt, melk, brød osv. Vi er to voksne og tre barn, og kunne tenke oss å ha et matbudsjett på 8000-9000 kr per mnd. Vi bruker mye penger på impulshandling, og det vil vi ha en slutt på. Anonymkode: 24796...8bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå