debatant Skrevet 15. januar #61 Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke sammenlignet de to, det var mitt første innlegg i tråden. Anonymkode: fcf55...f54 Ja du skriver om alt annet enn tema. Forskning er visst psudovitenskap i henhold til deg. Hvor har du det fra? Jesus er fremdeles langt bedre dokumentert av øyenvitner enn Henry VIII, i volum og troverdighet.
AnonymBruker Skrevet 15. januar #62 Skrevet 15. januar debatant skrev (10 minutter siden): Ja du skriver om alt annet enn tema. Forskning er visst psudovitenskap i henhold til deg. Hvor har du det fra? Jesus er fremdeles langt bedre dokumentert av øyenvitner enn Henry VIII, i volum og troverdighet. Siter hvor i innleggene mine jeg har sagt at jeg mener forskning er pseudovitenskap. Nei, av skriftlig dokumentasjon (som var hva du nevnte, at historie ble skrevet ned) så er ikke Jesus den mest dokumenterte personen. Forøvrig skriver du også om alt annet en tema, som egentlig er liv etter døden. Så vi er off-topic, begge to. Anonymkode: fcf55...f54 1
Einus Skrevet 15. januar #63 Skrevet 15. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 4.1.2026 den 22.36): Selvsagt, og reinkarnasjon. Jeg vet at vi ikke dør når vi dør, og jeg vet at jeg har vært her før. Anonymkode: cda5e...174 Uten å utdype altfor mye, litt for å skåne meg selv som person. Men jeg har hatt en særdeles graverende hjertestans en gang i livet. Den ble til en artikkel i en stor avis i Norge den gangen. Dette her er en del år siden. Mange spurte meg i ettertid, om jeg så noen på andre siden? Nei dessverre gjorde jeg ikke det, kanskje jeg ikke var død? Dog har en sambygding hatt en lignende opplevelse med hjertesvikt, og han påstår at han så sin bestemor, men ja det er hans fortelling. Jeg kan ikke motsi dette, men for mitt vedkommende var det ingenting annet enn svart. Dog hadde jeg håpet at jeg hadde sett bestemor og eventuelt pappa. Men sånn var det ikke dessverre. Endret 15. januar av Einus 1
debatant Skrevet 15. januar #64 Skrevet 15. januar (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Siter hvor i innleggene mine jeg har sagt at jeg mener forskning er pseudovitenskap. Nei, av skriftlig dokumentasjon (som var hva du nevnte, at historie ble skrevet ned) så er ikke Jesus den mest dokumenterte personen. Forøvrig skriver du også om alt annet en tema, som egentlig er liv etter døden. Så vi er off-topic, begge to. Anonymkode: fcf55...f54 Hva hoffet til Henry VIII måtte skrive om han, og bli betalt av han, er egentlig ikke troverdig. Jesu etterfølgere ble som regel drept for hva de skrev. De skrev ikke for å få betalt. Jeg kritiserte en høyst sannsynligvis hinduist, som mente nesten det samme som TS. Det er merkelig at vedkommende ikke kan huske noe fra et tidligere liv som faktisk er verdifullt. Endret 15. januar av debatant
AnonymBruker Skrevet 16. januar #65 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (På 4.1.2026 den 23.36): Selvsagt, og reinkarnasjon. Jeg vet at vi ikke dør når vi dør, og jeg vet at jeg har vært her før. Anonymkode: cda5e...174 Du vet det nok ikke, men du må gjerne tro at du vet det. Husk at dette med reinkarnasjon kom du ikke på av deg selv, du hørte om det et sted. Anonymkode: 1be64...4cf
AnonymBruker Skrevet 16. januar #66 Skrevet 16. januar Einus skrev (På 15.1.2026 den 10.53): Uten å utdype altfor mye, litt for å skåne meg selv som person. Men jeg har hatt en særdeles graverende hjertestans en gang i livet. Den ble til en artikkel i en stor avis i Norge den gangen. Dette her er en del år siden. Mange spurte meg i ettertid, om jeg så noen på andre siden? Nei dessverre gjorde jeg ikke det, kanskje jeg ikke var død? Dog har en sambygding hatt en lignende opplevelse med hjertesvikt, og han påstår at han så sin bestemor, men ja det er hans fortelling. Jeg kan ikke motsi dette, men for mitt vedkommende var det ingenting annet enn svart. Dog hadde jeg håpet at jeg hadde sett bestemor og eventuelt pappa. Men sånn var det ikke dessverre. Både og. Set kan være at du bare ikke husker det, at du oppfattet det som svart. Litt som da en kompis av meg skulle gjennom en stor operasjon. Ble rullet inn, rimelig nervøs og skulle få narkose. Sa til legen: "heldigvis kommer jeg ikke til å kjenne noen ting av dette". Legen svarte: "joda, du kommer til å kjenne alt, men du kommer ikke til å huske det når du våkner". Så satte han narkosemasken i gang. Fyren husket ingenting av opr, og visste ikke om han hadde kjent noe. Anonymkode: 1be64...4cf
Natttåke Skrevet 16. januar #67 Skrevet 16. januar En lege jeg kjenner sier at når kroppen kjemper mot en hjerne som slås av kommer disse forestillingene hos noen. Selv vet jeg ikke?
AnonymBruker Skrevet 16. januar #68 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du vet det nok ikke, men du må gjerne tro at du vet det. Husk at dette med reinkarnasjon kom du ikke på av deg selv, du hørte om det et sted. Anonymkode: 1be64...4cf Jeg hørte om reinkarnasjon ja, men visste ikke om jeg trodde på det på lang tid. Jeg adopterer ikke trossystem, jeg tror kun på ting jeg opplever Og/eller hører andre fortelle at de har opplevd. Jeg har en venninne som husker fra før hun ble født, jeg husker selv fra før jeg ble født. Da jeg var i Roma, kjente jeg meg igjen en gate utenfor sentrum, og jeg har kjent igjen flere mennesker i livet mitt fra før. Jeg har også fått besøk av hunden min etter hun var død, gjort mange telepatiske dyrekommunikasjonssamtaler med avdøde dyr, og også blitt kontaktet av ekskjæresten til en jeg kjenner etter hun var død. Så om jeg skal tro på at vi bare forsvinner etter vi er døde, så må jeg altså ignorere alt dette. Og jeg har ikke for vane å ignorere mine egne opplevelser for å få et trossystem til å stemme. Anonymkode: cda5e...174 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #69 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (På 9.1.2026 den 23.51): En ting er sikkert. Ingen, absolutt INGEN vet hva som skjer etter at vi dør. Nær døden opplevelse er IKKE å dø. Basta. Den som hevder de har svaret er en løgner og en svindler eller er hjernevasket av en annen løgner og svindler. Anonymkode: fc37f...5f1 Vi vet at Jesus levde. Og vi kan lese hva øyevitner fortalte at Jesus sa om livet etter døden. Anonymkode: 7cc88...3ad 1
Einus Skrevet 18. januar #70 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (På 16.1.2026 den 10.53): Både og. Set kan være at du bare ikke husker det, at du oppfattet det som svart. Litt som da en kompis av meg skulle gjennom en stor operasjon. Ble rullet inn, rimelig nervøs og skulle få narkose. Sa til legen: "heldigvis kommer jeg ikke til å kjenne noen ting av dette". Legen svarte: "joda, du kommer til å kjenne alt, men du kommer ikke til å huske det når du våkner". Så satte han narkosemasken i gang. Fyren husket ingenting av opr, og visste ikke om han hadde kjent noe. Anonymkode: 1be64...4cf Jeg fikk ikke narkose! Dog var kroppen avkjølt til 23 grader etter hva jeg kan erindre. Dette for ikke å skade hjernen.
AnonymBruker Skrevet 22. januar #71 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (På 29.12.2025 den 16.13): Jeg har opplevd såpass mye i livet at jeg er overbevist om at det er en form for eksistens etter dette livet. Hvordan og hva, det kan ikke jeg forklare. Men at det er en eksistens etter livet, det er jeg sikker på. Jeg tror imidlertid ikke mennesket er klar, og vil trolig aldri bli bli klar, for å forstå hva og hvordan. Anonymkode: 2d4c0...4b3 Samme her. Jeg tror og er nesten 100% sikker på at vi får leve videre et bedre sted. Hvorfor vil ikke folk velge å tro det? Er vel bedre enn at alt blir blankt? Alle vil vel treffe sin familie og barna sine igjen🤍 Anonymkode: 4abfc...9c0
AnonymBruker Skrevet 22. januar #72 Skrevet 22. januar Natttåke skrev (På 16.1.2026 den 12.07): En lege jeg kjenner sier at når kroppen kjemper mot en hjerne som slås av kommer disse forestillingene hos noen. Selv vet jeg ikke? Det er bare for folk som ikke tror på liv etter døden. Dette er et tema det er umulig å diskutere. Jeg er bastant på at vi lever et godt liv etter døden, andre tror ikke det. Anonymkode: 4abfc...9c0
debatant Skrevet 22. januar #73 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samme her. Jeg tror og er nesten 100% sikker på at vi får leve videre et bedre sted. Hvorfor vil ikke folk velge å tro det? Er vel bedre enn at alt blir blankt? Alle vil vel treffe sin familie og barna sine igjen🤍 Anonymkode: 4abfc...9c0 Hvorfor er du så sikker på dette? Hva er din kilde? Verdens mest solgte bok sier at veien er smal, og få er det som finner den, den veien som går til himmelen. Mens den brede vei går til helvete.
Natttåke Skrevet 22. januar #74 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er bare for folk som ikke tror på liv etter døden. Dette er et tema det er umulig å diskutere. Jeg er bastant på at vi lever et godt liv etter døden, andre tror ikke det. Anonymkode: 4abfc...9c0 Det skjønte jeg ikke i det hele tatt. Enten er det liv eller ikke? Eller er det noe jeg ikke skjønner i det du skriver?
AnonymBruker Skrevet 16. februar #75 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 9.1.2026 den 23.43): Ja, når jeg dør blir jeg jo spist opp av sopp blant annet, og blir på en måte resirkulert og gjort om til noe annet 😄 Anonymkode: ac123...dbd Det var dette som først fikk meg til å tenke over om sjelen virkelig bilr borte. Ingenting annet blir jo egentlig borte. Anonymkode: cda5e...174
debatant Skrevet 16. februar #76 Skrevet 16. februar erok skrev (På 29.12.2025 den 15.01): Tror du på et liv etter døden, jeg tror det er noe mer der ute som vi ikke forstår og at det finnes liv på andre planeter ikke nødvendigvis slike som oss her på jorden. men at vi skal gjenoppstå etter at vi er døde tror jeg ikke på. Det er naturlig å tro at livet ikke ender med døden, da det er sant og at Gud har lagt evigheten ned i våre hjerter (ånd). VI er heldige som bor i et kristent land der vi er godt kjent med hvilke utfall livet har. Guds Ord sier det er menneskers lodd en gang å dø og deretter dom. Heb 9.27 Derfor sier Johannes 3.7: undre deg ikke over at jeg sier deg. Dere må bli født på ny.
Potetferie Skrevet 24. februar #77 Skrevet 24. februar Det virker ganske meningsløst om dette er alt, liksom. Håper det fins en større mening.
AnonymBruker Skrevet 25. februar #78 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2026 den 16.38): Det var dette som først fikk meg til å tenke over om sjelen virkelig bilr borte. Ingenting annet blir jo egentlig borte. Anonymkode: cda5e...174 Hva er «sjelen»? Hvor er «sjelen»? Anonymkode: 26cf1...55e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå