Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir jeg og mine to halvoksne barn som skal feire nyttår sammen og vi har ikke landet på hva vi skal spise. Noen gode og helst enkle forslag?

Kan være vi lander på pinnekjøtt, men er åpen for forslag. Datter har ikke så lyst på ribbe eller kalkun file.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pinnekjøtt er jo godt.

Eller biff!

En enkel tapas, rakfisk.

Finnbiff.

Anonymkode: e8848...041

Skrevet

Jeg og sønn kjører biff. 40% avslag på Extra, og vi er lei julemat

Anonymkode: d87f1...930

Skrevet

Pizza eller hamburger! :nisse:

Anonymkode: 486a3...30d

Skrevet

Biff er jo alltid godt :) 

Anonymkode: f806a...d4e

Skrevet

Er ikke pinnekjøtt litt "trist" mat på nyttårsaften, da - ville gått for et helstekt stykke kjøtt f.eks. en entrecote som skjæres i skiver ved servering. Pepper- eller bearnaise-saus, ovnspabakte poteter, ovnsbakt sjalottløk og f.eks brokkolini. Kjempegodt.

Anonymkode: c0647...4cb

Skrevet

Ta enten Pizza og eller Kalkun 😀

Skrevet

Her blir det oksestek med potet,sopp,brokkoli og gulrot. Med en god saus til. 

Anonymkode: df1f1...ed3

Skrevet

Vi ska ha kalkun bryst med tilbehør

Skrevet

Jeg skal feire alene og lager enten pizza eller entrecôte. 

Skrevet

Vi skal servere helstekt indrefilet av svin. Med honningstekte grønnsaker, ris, fløtegratinerte poteter og ulike sauser (pepper, bernaise og estragon-saus).  Til dessert blir det multebær med fløte. 

Anonymkode: 86566...e43

Skrevet

Her blir det reinskavgryte med potetmos og rosenkål. Steker sopp og bacon dagen i forveien og skreller poteter som jeg legger i kaldt vann. 

Anonymkode: bed27...17e

Skrevet

Pinnekjøtt, men med annet tilbehør enn kålrabistappe og poteter. Feks rosenkål stekt med valnøtt og honning. Evt grønnsaker ovnsbakt med honning, gratinert brokkoli og blåkålmos, eplesalat, bakte rødbeter osv osv.. 

Anonymkode: 1e9f2...149

Skrevet

Her i huset så er vi lei fet mat og poteter etter julen. Så det blir hjemmelaget sushi. 

Skrevet

Tanken på mer julemat nå gjør at det vrenger seg innvendig, så her har vi blitt enige om at vi helsteker et biffstykke (culotte), og har sprøstekte poteter, rødløkskompott, grønnsaker og hjemmelaget bearnaise-saus som nyttårsmiddag i år 😊 

Hjemmelaget sjokoladepudding med vaniljesaus til dessert. 

Skrevet

Takk for gode tips. 😊

Det blir entrecôte på to av oss og hamburger til han på 15. 

Skrevet
Rosa Gnom skrev (14 timer siden):

Så det blir hjemmelaget sushi. 

Det får bli nyttårsforsett, å lære å lage det. 🤩😊

Skrevet
L@dy skrev (18 minutter siden):

Det får bli nyttårsforsett, å lære å lage det. 🤩😊

Det er faktisk ikke så vanskelig! Bare tar litt tid! :) Blir kjempegodt. Jeg pleier å lage maki ruller, de ser ikke like bra ut som de man kjøper på restaurant,men godt blir det! 

Skrevet

Ser du har fått endel tips.

Biff er igrunn kjempeenkelt og du kan gjøre det akkurat så ukomplisert du sjøl ønsker. Det er nok mitt beste tips til enkelt, men festlig.

Ellers kan jeg legge til at jeg kjører andebryst. Med rosenkål (ikke bestemt hvordan enda), sellerirotpuré og appelsinsaus (ikke brun) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...