Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet
ikke vær så dum da gjest :roll:

Godt tips fra Evelina foresten :) som alltid!

:kose::ler:

Det tror jeg ikke noe på. Man får ikke bleier gratis til barn i den alder som tisser på seg om natten, så hvorfor skulle man få slike kostbare engangslaken/kladder til en 4 åring?

Jeg fikk iallefall gratis både bleier og sengekladder (tisselaken) da sønnen min var fire år (altså på blåresept.) Og det får han ennå. Mulig de har hevet aldergrensen til fem, men man får det på blåresept.

Thomasine, dessuten får du kjøpt sånne sengekladder på apoteket uten respet. De er kjempepraktiske ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal sjekke sengekladder på apoteket i dag jeg, Evelina. :Nikke::vinke:

..men beskytter de madrassen som tisselaken gjør? Tisselaken har jo den plasten på baksiden...

Skrevet

Er "sengekladder" og "tisselaken" det samme? Sengekladder var et litt morsomt uttykk, det har jeg aldri hørt før. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Er "sengekladder" og "tisselaken" det samme? Sengekladder var et litt morsomt uttykk, det har jeg aldri hørt før.  :)

Sengekladder er et hjelpemiddel som brukes til å beskytte sengen/ madrassen ved urinlekkasje.

Det brukes både i private hjem og på institusjoner.

Skrevet

Vi brukte kladder da jenta mi sluttet. Kjempekjekt. Samboeren min fikk tak i de via jobben.

Gjest Gjesta
Skrevet
Skal sjekke sengekladder på apoteket i dag jeg, Evelina. :Nikke::vinke:

..men beskytter de madrassen som tisselaken gjør? Tisselaken har jo den plasten på baksiden...

Ja det har et plastlag på baksiden, slik at det beskytter på samme måte.

Er "sengekladder" og "tisselaken" det samme? Sengekladder var et litt morsomt uttykk, det har jeg aldri hørt før.  :)

Ja det er vel det samme, ja, kladder er det det blir kalt av folk som jobber på slike steder der disse er nødvendig....... i alle fall de stedene jeg har hatt noe med å gjøre ;)

For øvrig hadde jeg alltid et sånt heldekkendes tisselaken under kladdelakenet i sengen til lillemann, fordi han hele tiden flyttet seg rundt i sengen mens han sov da han var mindre. Bare for sikkerhets skyld. Men det gikk alltid bra :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, du kan få bleier og tisselaken på blåresept, men vi fikk ikke det før datteren vår var 8 år. Hun er sengevæter, og da hadde jeg spurt tidligere + at hun gikk til oppfølging på det sykehuset vi sogner til. På jysk fikk vi kun fatt i ferdig størrelser på tissselakene som kan vaskes. De hadde sluttet med metervare. Lykke til med tisse treningen. Det beste er kanskje å redussere drikken om kvelden.

Fish :)

Skrevet

DryNites? hva er det? Jeg trenger nye metoder for å få ungen min til å slutte med bleie om natta, han er 5 år,og syns selv det er et problem, men han sover rett og slett for tungt om natta. På helsestasjonen foreslo de tisselaken med alarm, men det syns jeg er litt slemt... brukte det selv i samme alder som ungen min, og husker enda hvor grusomt det var å våkne til den grusomme alarmen som vekket hele huset.RING RING NÅ HAR HUN TISSA SEG UT IGJEN!!!

Har prøvd med tisselaken for å se om det går seg til etter noen netter, men sønnen min ble så lei seg, og det gikk hardt utover dynebeholdningen i huset, for dyna ble like våt som lakenet...(sukk...)

Skrevet
DryNites? hva er det? Jeg trenger nye metoder for å få ungen min til å slutte med bleie om natta, han er 5 år,og syns selv det er et problem, men han sover rett og slett for tungt om natta. På helsestasjonen foreslo de tisselaken med alarm, men det syns jeg er litt slemt... brukte det selv i samme alder som ungen min, og husker enda hvor grusomt det var å våkne til den grusomme alarmen som vekket hele huset.RING RING NÅ HAR HUN TISSA SEG UT IGJEN!!!

Har prøvd med tisselaken for å se om det går seg til etter noen netter, men sønnen min ble så lei seg, og det gikk hardt utover dynebeholdningen i huset, for dyna ble like våt som lakenet...(sukk...)

DryNites er absorberende underbukser/pyjamas truser som produsenten markedsfører dem, men i utgangspunktet er dette trusebleier for større barn som tisser i sengen. Et bleiealternativ som skal gjøre at de store barna ikke føler seg som babyer ved å måtte bruke barnebleier med barnslige figurer på.

Når et barn sover så tungt at det ikke kjenner at det må tisse, da har man den værste formen for sengevæting man kan ha, rett og slett fordi dette er den vanskeligste formen for sengevæting å behandle :forvirret:

Gjest nallemaja ikke logget på
Skrevet

Hvor får man tak i slike DryNites hen da?

Gjest Gjest
Skrevet

dry nites kan kjøpes på Coop Obs og apoteket. For øyblikket kan jeg ikke komme på flere som selger dem, men det er jo ikke umulig. De som ikke har som jeg vet om er Kiwi og Spar, men det kan jo kanskje være litt lokale forskjeller.

Mvh Fish :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...