Thomasine Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Lillegutt har fått seg tisselaken og vil gjerne sove uten bleie om natta... Nå har det gått galt 2 netter på rad, men han vil fortsatt. Er det slik at tisselakenet bør vaskes for hver gang han tisser i det? Da må jeg ut å kjøpe flere... og de koster jo litt... Hva kan jeg si til ham hvis han fortsetter å tisse på seg hver natt for å "lure" på ham bleia igjen om natta litt til...? :klø: Vil ikke ødelegge gleden hans heller. Han føler seg så stooor når han slipper bleia...
Kosejenta Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 Jeg ville ha vasket tisselakenet etter hvert uhell.Du får kjøpt metervis på bla.Hansen&Dysvig,det er ikke så dyrt som ferdig målt opp.
Gjest baby-E Skrevet 4. april 2006 #3 Skrevet 4. april 2006 syns absolutt du skal vaske etter hvert uhell. Er vel ikke så godt å ligge i sitt eget tiss...
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 Ja du må vaske tisselakenet eter hvert uhell! rart spørsmål Sønnen din er ikke stor nok enda til å slutte med bleie, og du bør ikke gi etter bare fordi han vil bli skuffet!
Gjest Miloine Skrevet 4. april 2006 #5 Skrevet 4. april 2006 Du må vaske tisselakenet dersom det har skjedd et uhell!
Thomasine Skrevet 4. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2006 Ja du må vaske tisselakenet eter hvert uhell! rart spørsmål Sønnen din er ikke stor nok enda til å slutte med bleie, og du bør ikke gi etter bare fordi han vil bli skuffet! ← Ja, men er det noen eksakt aldersgrense på det da...?? :klø: Han har gått uten bleie i 2 uker - uten uhell!! Og det er IKKE meg som har presset ham... Og hvis han veldig gjerne vil slippe bleia om natta skal jeg si "at han ikke er stor nok"...? Nei, det vil jeg IKKE gjøre. Derimot vil jeg si at vi kanskje må vente litt, men ikke bruke unnskyldningen om at han ikke er stor nok. Han ville bli knust - hvorfor skulle jeg gjøre det...:klø: Ja, det var kanskje et rart spørsmål... Godt dere her inne tar alle spørsmål i mot da, eller hva... Det lukter ingenting av lakenet, og selvfølgelig er det tørt - tenkte kanskje det var innsatt med noe som gjorde at man ikke behøvde vaske det HVER gang. Skjønner av svarene her at det burde jeg - da gjør jeg det.
Kosejenta Skrevet 4. april 2006 #7 Skrevet 4. april 2006 Poden vår på litt over 2 viser ingen tegn på å ville slutte med bleie,jeg håper han er klar til sommeren så vi kan gjøre det uten masse klær osv....Men må innrømme at jeg gruer meg litt å... Lykke til
Madammen Skrevet 4. april 2006 #8 Skrevet 4. april 2006 Du må nok skifte laken etter hvert uhell, ellers tror jeg tisselukten "setter seg" skikkelig. På Ikea og Jysk får du kjøpt tisselaken til 39,- kr, så kjøp heller flere og vask dem skikkelig mellom hver gang.
Gjest EvaL Skrevet 4. april 2006 #9 Skrevet 4. april 2006 Ja, men er det noen eksakt aldersgrense på det da...?? :klø: Han har gått uten bleie i 2 uker - uten uhell!! Og det er IKKE meg som har presset ham... Og hvis han veldig gjerne vil slippe bleia om natta skal jeg si "at han ikke er stor nok"...? Nei, det vil jeg IKKE gjøre. Derimot vil jeg si at vi kanskje må vente litt, men ikke bruke unnskyldningen om at han ikke er stor nok. Han ville bli knust - hvorfor skulle jeg gjøre det...:klø: Ja, det var kanskje et rart spørsmål... Godt dere her inne tar alle spørsmål i mot da, eller hva... Det lukter ingenting av lakenet, og selvfølgelig er det tørt - tenkte kanskje det var innsatt med noe som gjorde at man ikke behøvde vaske det HVER gang. Skjønner av svarene her at det burde jeg - da gjør jeg det. ← Hvis du mener han ikke er klar for å sove uten bleie, bør han heller ikke få lov til det syns jeg. Enkelte ting må vi som foreldre avgjøre selv om det er en upopulær avgjørelse. Hvordan du skal pakke det inn "at han ikke er stor nok", er nok ikke så lett uansett, dersom han har fått det for seg at han er blitt "sååååå stor" gutt nå fordi han har fått masse skryt og dere har tatt av han bleien. Eneste jeg kan råde til er å finne en bok om gutter som tisser i sengen, og få han til å forstå at det er vanlig "selv på hans alder" og at disse barna i boken fortsatt bruker bleier om natten. Eller så kanskje disse nye trusebleiene de reklamerer med for tiden, DryNites som er beregnet på sengevætere, tror de kaller disse for pyjamastruser/absorberende underbukser, kan lure han til å tro at det ikke er bleier?
ashera Skrevet 4. april 2006 #10 Skrevet 4. april 2006 Klart du må ha flere tisselaken. Jeg hadde vel tre å skifte med da vi var i den perioden. Det er jo ikke sååå dyrt når du kjøper det i metervis på Jysk e.l. Det stinker jo py når tisset har tørket.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #11 Skrevet 4. april 2006 Ja du må vaske tisselakenet eter hvert uhell! rart spørsmål ← Synes egentlig ikke det var så rart spørsmål jeg da. Det finnes tisselaken som er av plast, og som bare er å tørke av om uhellet skulle være ute.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #12 Skrevet 4. april 2006 Synes egentlig ikke det var så rart spørsmål jeg da. Det finnes tisselaken som er av plast, og som bare er å tørke av om uhellet skulle være ute. ← Jeg mener det var rart å spørre om man skal vaske tisselakenet hvis ungen din har tisset på det! Klart man må det uansett! En bleie blir også våt, skal jeg henge den opp til tørk da eller å bruke den på nytt når den er tørket?
Gjest Gjesta Skrevet 4. april 2006 #13 Skrevet 4. april 2006 På apoteket får du kjøpt engangs laken. De er helt suverene!! Dersom ungen din er over fire år, får du dem på blå resept
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #14 Skrevet 4. april 2006 Jeg mener det var rart å spørre om man skal vaske tisselakenet hvis ungen din har tisset på det! Klart man må det uansett! En bleie blir også våt, skal jeg henge den opp til tørk da eller å bruke den på nytt når den er tørket? ← Sorry Gjest, men nå gjorde du deg dummere enn strengt talt nødvendig.
Gjest Miloine Skrevet 4. april 2006 #15 Skrevet 4. april 2006 (endret) En bleie blir også våt, skal jeg henge den opp til tørk da eller å bruke den på nytt når den er tørket? ← ikke vær så dum da gjest Godt tips fra Evelina foresten som alltid! Endret 4. april 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #16 Skrevet 4. april 2006 På apoteket får du kjøpt engangs laken. De er helt suverene!! Dersom ungen din er over fire år, får du dem på blå resept ← Det tror jeg ikke noe på. Man får ikke bleier gratis til barn i den alder som tisser på seg om natten, så hvorfor skulle man få slike kostbare engangslaken/kladder til en 4 åring?
Thomasine Skrevet 4. april 2006 Forfatter #17 Skrevet 4. april 2006 Du må nok skifte laken etter hvert uhell, ellers tror jeg tisselukten "setter seg" skikkelig. På Ikea og Jysk får du kjøpt tisselaken til 39,- kr, så kjøp heller flere og vask dem skikkelig mellom hver gang. ← Hm... Jeg betalte 98,- for tisselakenet på JYSK på lørdagen...:klø: Visste ikke at de hadde metervare der... Får vel gå ut å kjøpe noen meter...
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #18 Skrevet 5. april 2006 Hm... Jeg betalte 98,- for tisselakenet på JYSK på lørdagen...:klø: Visste ikke at de hadde metervare der... Får vel gå ut å kjøpe noen meter... ← Det er billigere å bruke bleier noen månder til.....
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #19 Skrevet 5. april 2006 Det er billigere å bruke bleier noen månder til..... ← Jo, men nå har trådstarter bestemt at de skal prøve uten bleier, å det var egentlig det som var spørsmålet. H*n ba ikke om råd ang bleier.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #20 Skrevet 5. april 2006 Ja du må vaske tisselakenet eter hvert uhell! rart spørsmål Sønnen din er ikke stor nok enda til å slutte med bleie, og du bør ikke gi etter bare fordi han vil bli skuffet! ← Det er da ikke din oppgave å vurdere om trådstarters sønn er stor nok til å slutte med bleier. Å i en periode så er det mange som har uhell. Kjenner til tilfeller der uhell skjer i flere år etter at barna har sluttet med bleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå