Gå til innhold

Cerazette p-piller!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte på disse for 3mnd siden,da jeg fortsatt ammet.Hadde da mensblødning i 5-6dg.Så har det vært stopp frem til for 2uker siden(dvs ca 10uker) fikk da ny mens som varte i 5-6dager.Etter 2dager fikk jeg småblødning som har vart nå i 7-8dager.Er dette vanlig??? Vet det stod på pakningen at en kunne få blødning men trengte ikke. Noen som vet???

Har nå sluttet å amme og tenkte å gå tilbake til de vanlige p-pillene,men de skal jo tas første dag i ny mens, og når det blir nå er jo ikke godt å vite....

Nei,var nok ekstra bonus å slippe dette styret under graviditeten :-D :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blødning er veldig individuelt ved bruk av cerazette. To ting er veldig typisk: 1) Miste blødning helt 2) Stadig ujevn blødning.

Da jeg byttet p-piller, gikk jeg fra siste pille på cerazettbrettet til første aktive pille på brettet fra det nye merket. Det ble motsatt da jeg byttet til cerazette. Så lange du ikke har stopp mellom pillene, skal det være sikkert. Første mensdag har jeg forstått det som at gjelder første gang du begynner på p-piller ettersom p-pille mens ikke er kroppens naturlige mens. SKjønner? :)

Skrevet

Jeg ammer og bruker Cerazette - det er bare 2. brettet mitt - men denne måneden har jeg småblødd 3 ganger... :sur: Åååå, jeg blir så lei av det! Har mest lyst til å kutte ut hele greia, men jeg tåler ikke vanlige P-piller.

Er jo så nitrist om jeg tilhører den gruppen som stadig skal småblø.... :frustrert:

Kan dette gi seg, eller?

Skrevet

Jeg hadde småblødninger konstant med Cerazett, og ga opp etter 7 mnd. Dette er i flg. min lege individuelt. Noen fungerer det kjempbra for, andre ikke...

Gjest Gitte
Skrevet
Første mensdag har jeg forstått det som at gjelder første gang du begynner på p-piller ettersom p-pille mens ikke er kroppens naturlige mens. SKjønner?  :)

Det hadde ikke jeg satset på. Jeg ga blanke i hva som stod om første mensdag når jeg begynte på p-piller (var litt utålmodig) og begynte midt noen dager etter jeg hadde hatt mensen. Ble bare kluss og rot, fikk blødninger midt i brettet, og ingenting under pillefri uke. Så godt det lar seg gjøre, bør du virkelig følge det som står, og begynne på riktig dag. Jeg kutta ut én mnd for å starte på riktig dag igjen.

Nå er mensen min så presis at jeg nesten kan stille klokka etter den.

Skrevet

Har også hatt masse problemer med Cerazette. Masse småblødninger midt i brettet, i opptil 8 dager. Har nettopp snakket med lege om å bytte merke, fikk Diane, da jeg også har hatt problemer med uren hud og pigmentflekker i det siste (etter at jeg begynte på Cerazette). Mens jeg gikk gravid og mens jeg fullammet var disse problemene fraværende, så jeg regner med de skyldes pillen.

Skrevet

Fant ut at jeg kuttet ut piller til neste mens kommer og begynner på nytt merke og brett da. Problemet nå er jo bare at disse småblødningene har gått over til mer mensblødning igjen :forvirret::forvirret::forvirret::forvirret:

Blir smårar!!!

Takk for svar :):)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg er på fjerde brettet mitt med Cerazette, og over påske skal jeg dra til lege for å få resept på noe annet. Jeg har hatt mange småblødninger (som en liten mens) som kommer helt uventa, ikke noe logikk ift brettet eller noe. Pluss at jeg har fått masse små kviser.

Jeg som trodde jeg skulle slippe å ha mensen med disse :forvirret:

Men tar heller mensen til et fast tidspunkt og så ferdig med det, enn dette tullet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er storfornøyd med disse. Startet på første mensdag og det var det siste jeg så av tante rød. Nå har hun ikke vært på besøk på over ett år.

Skrevet

Jeg som trodde jeg skulle slippe å ha mensen med disse  :forvirret:

Men tar heller mensen til et fast tidspunkt og så ferdig med det, enn dette tullet.

Så absolutt enig. Begynte jo bare på de fordi jeg ammet, og det har jeg jo sluttet med nå.Fikk mens blødning i går, så nå har jeg mer eller mindre hattblødninger i over 3uker.....Driit lei!!!

Skrevet

Jeg har brukt cerazette i 1,5 mnd, hadde den vanlige blødningen da jeg startet på første brett, så en ny fjorten dager etter, og så neste til normal tid.

Utenom dette har jeg ikke hatt mellomblødninger i det hele tatt.

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Jeg hadde små blødninger de 3 1/2 første mnd.. nå er jeg på 5brettet å har ikke blødd noenting.. Ikke hatt mensen heller...

Skrevet
Jeg hadde små blødninger de 3 1/2 første mnd.. nå er jeg på 5brettet å har ikke blødd noenting.. Ikke hatt mensen heller...

Hmmmm....Smøre meg med tålmodighet....

• 7 år senere...
Gjest Anonym
Skrevet

Jeg har selv gått på cerazette i litt over 2 måneder nå.. Jeg har nå hatt blødninger i 56 dager... Det føles helt håpløst! Helsesøsteren min sier at jeg ikke må slutte på dem før 3 måneder har gått siden den første pillen min, men jeg må si at det tærer på tålmodigheten!

• 4 uker senere...
Gjest Kari :)
Skrevet

Har nå kommet meg gjennom 1,5 brett med cerazette, og er så utrolig lei av mensen. Siden oppstart har jeg hatt 3 vanlige menstrasjoner (blødning i 5 dager). I tillegg har jeg de resterende dagene hatt småblødninger. Jeg føler at jeg mer eller mindre har konstant menstrasjon. Jeg har likevel bestemt meg for at jeg skal fullføre 3mnd for å se om noe endres. Jeg har saumfart nettet etter andres erfaringer og det virker som at situasjonen bedres for noen over tid, så jeg legger håpet mitt i disse historiene.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv heller p-ringen?

Anonymous poster hash: 61bb3...99a
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er storfornøyd med disse. Startet på første mensdag og det var det siste jeg så av tante rød. Nå har hun ikke vært på besøk på over ett år.

Samme her. Ingen mens, ingen pms, helt fri! Nærmer seg 3 år :)

AnonymBruker
Skrevet

Typisk med pillene er at man mister sexlysta etterhvert også.

Anonymous poster hash: f2aef...f2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...