Gå til innhold

Er det vanlig med gjenforening?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

de eneste som liker sånne gjenforeninger, er vel folk som hadde deres "storhetstid" i løpet av ungdomsskolen eller på videregående.    

Anonymkode: 40144...0a3

Stemmer overhode ikke for min del.

Jeg var definitivt ikke av dem som hadde "storhetstid" på ungdomsskolen og videregående.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes jeg hørte så mye om gjenforeninger for noen år siden, men hører sjelden folk snakke om sånt nå. Har inntrykk av at det var mer populært før ..?

Anonymkode: 6aa8e...b62

AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (På 29.12.2025 den 20.09):

Det er ganske vanlig.

Internatskoler, som folkehøgskoler og landbruksskoler arrangerer vanligvis dette fra skolens side. Ofte hvert 10. år. Mange menigheter arrangerer gjenforening for konfirmanter. Det er også mange skoleklasser fra grunnskole og videregående som gjenforenes, men i den offentlige skolen er det, så vidt jeg vet, alltid et privat inititaiv, gjerne fra en eller flere klassekamerater som står for det.

Hvis du savner en gjenforening i en eller annen sammenheng hvor du har vært, er det jo bare å ta et initativ, få med deg et par andre, og arrangere. 

Landbruksskolen jeg gikk på arrangerte sånt før, med stilig middag på skolen, omvisning på gården osv. Men nå er de slått sammen med flere andre allmennfaglige vgs, så nå skjer det ingenting sånt lengre

Anonymkode: 70ce4...625

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...