AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #21 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel det siste året jeg har vært så flat at jeg er likegyldig til alt, men det har nok vært en gradvis nedgang i lykkefølelse før jeg kom til dette punktet. Jeg håper vel egentlig bare at det skal gå over av seg selv. Våkne i morgen, så er alt bra liksom 😞 Anonymkode: 9b0ac...c6e Tenker det kan være lurt å drøfte antidepressiva med fastlegen, se om det, kombinert med en sunn livsstil og vitamin D + omega 3, kan ha en effekt. Anonymkode: ab482...99c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #22 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Noen dager ligger jeg bare under dyna å stirrer i veggen det har (hadde) jeg også forsåvidt helst villet gjøre. Men jeg vet jo, at det å komme seg opp og ut hjelper. Dessuten har jeg jo en jobb. Heldigvis - for det hjelper å komme seg blandt folk. Få tankene over på konkrete ting. Jeg har imidlertid for ikke lenge siden blitt satt på hormoner. Det ble beksvart de første dagene, men så snudde det. Hjernetåka er borte. Det går bedre. Klarer å bare - hva skal jeg si - leve lettfotet igjennom dagen, gjøre det som "skal" gjøres, og - viktigst av alt - ikke bruke massevis av tid på nedbrytende tanker. Depresjon er helt grusomt Anonymkode: 3ad5e...b27 1
Queen19 Skrevet 28. desember 2025 #23 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sliter dere med søvn også? Har så mye angst at jeg sliter med å sove uansett hvor sliten jeg er. Anonymkode: 15438...756 Jeg slet mye med søvn ja, ikke direkte knyttet til angst, men mange tanker som aldri stoppet opp.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #24 Skrevet 28. desember 2025 Jeg var borti dette, men måtte bare slutte med det. Det passet meg ikke i det hele tatt. Anonymkode: 1efc9...016
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #25 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var borti dette, men måtte bare slutte med det. 😄 du har vært borti hva? Depresjon? Morsom vinkling et eksempel å følge - hvis man kan Anonymkode: 3ad5e...b27
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #26 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😄 du har vært borti hva? Depresjon? Morsom vinkling et eksempel å følge - hvis man kan Anonymkode: 3ad5e...b27 Sikkert postet det feil, men tenk så enkelt det hadde vært da. «Nei, denne depresjonen likte jeg ikke, så den slutter jeg bare med» 😅 Anonymkode: 9b0ac...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #27 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går ikke på antidepressiva, alle jeg har snakket med sier at de ikke blir noe lykkeligere av det, bare flat følelsesmessig. Og det er jeg jo allerede. Anonymkode: 9b0ac...c6e Det høres litt rart ut. Hvor mange er dette snakk om? Det finnes noen som ikke får effekt eller opplever å bli flate, men da bør de prøve en annen type antidepressiva. Det er absolutt verdt et forsøk (eller tre) hvis du har vært dårlig lenge. Anonymkode: 4cc5a...b7c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #28 Skrevet 28. desember 2025 Har noen av dere brukt cipralex med god effekt og hvilken dose isåfall? Anonymkode: 15438...756
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #29 Skrevet 28. desember 2025 Tenkte bare å skrive her i tilfelle det kan gi et glimt av håp til andre. Jeg slet med tilbakevendende depresjon i 19 år… og i år har jeg blitt bedre. Uten medisiner (fikk bivirkniner av noen, andre fungerte ikke). Psykologer i mange år som heller ikke hjalp. Men det er mulig. Anonymkode: bff76...669 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #30 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenkte bare å skrive her i tilfelle det kan gi et glimt av håp til andre. Jeg slet med tilbakevendende depresjon i 19 år… og i år har jeg blitt bedre. Uten medisiner (fikk bivirkniner av noen, andre fungerte ikke). Psykologer i mange år som heller ikke hjalp. Men det er mulig. Anonymkode: bff76...669 Hva var oppskriften? 🙏🏻 Anonymkode: 15438...756
Nowayback Skrevet 28. desember 2025 #31 Skrevet 28. desember 2025 I perioder er følelsene helt flate. Andre ganger svinger de i løpet av en dag. Andre dager er helt bekmørke.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #32 Skrevet 28. desember 2025 Har blitt veldig flat av antidepressiva og savner virkelig ikke å ha mye følelser. Det som gir meg mest glede er når jeg kommer på hvor emosjonelt flat jeg er sammenlignet med tidligere. Fantastisk å ikke bli satt ut av den minste ting og ha kronisk angst. Om det innebærer at jeg også føler mindre glede er det likevel helt klart verdt det. Anonymkode: 20576...2e5 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #33 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere også 10.000 følelser gjennom dagen? Små glimt av et form for håp og prøver å gjøre positive ting for så å plutselig føle at alt er svart og livet er over igjen? Følelsene mine svinger så voldsomt, er så ubehagelig. Og vondt. Hvordan håndterer dere dette på best mulig måte? Anonymkode: 15438...756 Nei. Vil heller si at alt er grått. Svinger ikke. Ingen gråtetokter eller «sammenbrudd». Er heller ikke illsint, men blir lett irritert. Har lavere toleranse for idioti. Anonymkode: 2398b...9ee
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #34 Skrevet 28. desember 2025 Vil bare tipse dere om ketaminassistert psykoterapi ❤️ Jeg har PMDD som innebærer at man blir deprimert siste halvdel av menstruasjonssyklus hver måned, men etter ketaminbehandling for ett år siden forsvant depresjonen helt. Mye av det kroppslige ved pms-plager har jeg fortsatt da, men det er en lettelse å ikke føle at livet raser sammen hver måned. Det er ikke sånn at ketaminbehandling hjelper absolutt alle, men jeg har inntrykk av at det fungerer veldig godt for veldig mange. Ulempen er at det fremdeles er lite tilgjengelig offentlig og veldig dyrt privat. Anonymkode: e9cf4...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #35 Skrevet 28. desember 2025 Da jeg var deprimert (i godt over et tiår) var jeg stort sett likegyldig / flat men kunne også kjenne på sterk fortvilelse. Ellers lite/ikke noe opp og ned så vidt jeg husker. Anonymkode: 1eece...035
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #36 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): 😄 du har vært borti hva? Depresjon? Morsom vinkling et eksempel å følge - hvis man kan Anonymkode: 3ad5e...b27 Ja. For meg ble dette helt umulig å skulle ha å hanskes med i hverdagen. Jeg sluttet å tenke negativt og ble kvitt det på 14 dager. Folk skal sikkert hetse og skrike her nå, men for meg var det så enkelt. Jeg kort og godt erstattet negativitet med positivitet. Anonymkode: 1efc9...016
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #37 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Sikkert postet det feil, men tenk så enkelt det hadde vært da. «Nei, denne depresjonen likte jeg ikke, så den slutter jeg bare med» 😅 Anonymkode: 9b0ac...c6e Faktisk var det så enkelt. Man må bare la seg henfalle og så agere. Anonymkode: 1efc9...016
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #38 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja. For meg ble dette helt umulig å skulle ha å hanskes med i hverdagen. Jeg sluttet å tenke negativt og ble kvitt det på 14 dager. Folk skal sikkert hetse og skrike her nå, men for meg var det så enkelt. Jeg kort og godt erstattet negativitet med positivitet. Anonymkode: 1efc9...016 Nei for all del, det er jo nettopp dette psykologer mener at man skal gjøre, så det fungere sikkert for noen. Anonymkode: 9b0ac...c6e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #39 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei for all del, det er jo nettopp dette psykologer mener at man skal gjøre, så det fungere sikkert for noen. Anonymkode: 9b0ac...c6e Har postet lignende før, ble da bare avhugget med at neida, depresjon kunne ikke fikses slik og at jeg ikke ante hva jeg snakket om. Jeg kunne umulig være ekte deprimert og var nok et troll. Anonymkode: 1efc9...016
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #40 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har postet lignende før, ble da bare avhugget med at neida, depresjon kunne ikke fikses slik og at jeg ikke ante hva jeg snakket om. Jeg kunne umulig være ekte deprimert og var nok et troll. Anonymkode: 1efc9...016 Leit å høre. Dessverre er det jo noen som "gatekeeper" psykisk sykdom bare fordi deres opplevelse er annerledes, og det er jo trist når noen er åpne om at de har/har hatt det vanskelig. Anonymkode: 9b0ac...c6e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå