AnonymBruker Skrevet 27. desember 2025 #1 Skrevet 27. desember 2025 Jeg må ta Metformin pga jeg har forhøyet blodsukker, og derfor Diabetes 2. Var i selskap der noen sa at jeg måtte gjøre om på førerkortet, pga av medisinen. Må da inn med helseattest på nytt hvert 5. År, gjør jeg ikke dette, og blir stoppet av politiet, mister jeg lappen i 6 mnd. Jeg spurte legen, men han mente at politiet ikke hadde peiling på dette og kunne bare gi f.. hva er riktig? Anonymkode: 4089f...74b
emilie123 Skrevet 27. desember 2025 #2 Skrevet 27. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg må ta Metformin pga jeg har forhøyet blodsukker, og derfor Diabetes 2. Var i selskap der noen sa at jeg måtte gjøre om på førerkortet, pga av medisinen. Må da inn med helseattest på nytt hvert 5. År, gjør jeg ikke dette, og blir stoppet av politiet, mister jeg lappen i 6 mnd. Jeg spurte legen, men han mente at politiet ikke hadde peiling på dette og kunne bare gi f.. hva er riktig? Anonymkode: 4089f...74b Når en har diabetes og bruker blodsukker senkende medisiner må en ha helseattest hvert 5år. En får da bare førerkort for 5 år av gangen.
Grüner Skrevet 27. desember 2025 #3 Skrevet 27. desember 2025 (endret) Endret 27. desember 2025 av Grüner 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #4 Skrevet 28. desember 2025 https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/forerkortveileder/diabetes-30-32#generelt-helsekrav-diabetes Anonymkode: f53b5...e75
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #5 Skrevet 29. desember 2025 Det stemmer det. Anonymkode: bb5bb...e01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå