Gå til innhold

VM I hurtig- og lynsjakk

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

11 45

Anonymkode: 35f1d...b8e

Takk!

Anonymkode: 49d3e...4c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke verdens beste dag for "var mann". Først klønet han mot Erigaisi og mistet dronninga på gulvet så han tapte på tid (nå lå Erigaisi best an, men Magnus kunne kanskje reddet i land en remis likevel), deretter rotet han og tok han trekkene i feil rekkefølge slik at den egentlig gode planen, som ville gitt ham en ganske klar fordel, ga Caruana seieren direkte isteden. Og likevel er han ikke så langt bak de beste, så han kan fremdeles kapre en plass i semifinalen.

Men om Magnus ikke helt innfridde i dag, var det desto gledeligere (sett med norske øyne) at Amar hadde en råsterk avslutning og bare ligger halvpoenget bak Magnus igjen. Det blir uansett spennende i morgen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ufattelig for en innhenting han har foretatt. Nå i finalen etter dramaet før i dag.

• Liker 3
Skrevet

Etter klodrianforestillingen i dagens første parti, hadde jeg liten tro på at "vår mann" skulle kapre en plass i semifinalen. Men man skal aldri avfeie Magnus: Godt spill og en smule flaks med de andre resultatene gjorde at han avanserte til tredje plass. Det betyr at han og Caruana skal kjempe om finaleplass. Spenningen er langt fra over ennå.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke helt troa jeg heller men jammen kom Magnus til finalen. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg bøyer meg i støvet. Ikke at Magnus i finalen er noen oddsbombe, men det så virkelig stygt ut etter det første partiet i dag.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Fantastisk spill . Det er så gøy hvordan Magnus bare slår til og vinner partiet når jeg er sikker på at det ikke går veien. 

• Liker 1
Skrevet

Dæven! Gratulerer igjen, Magnus!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Virker som han er aller best når han MÅ vinne, for noen oppvisninger etter den første fadesen i dag.

Anonymkode: 1e249...cb2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Fantastisk . Gratulerer Magnus.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

20 vm-gull. Det er helt ufattelig.

• Nyttig 2
Skrevet
Nowayback skrev (På 27.12.2025 den 22.33):

Carlsen er så sutrete. Håper han taper.

Han er en toppidrettsutøver med et stort konkurranseinstinkt. Ikke noe sutrete over det.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

20 vm-gull. Det er helt ufattelig.

Virkelig! For en bragd. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.12.2025 den 18.45):

Virker som han er aller best når han MÅ vinne, for noen oppvisninger etter den første fadesen i dag.

Jeg synes konkurranseformatet favoriserer Carlsen fordi det er lagt opp sånn at den klart  beste har klart størst vinnersjanser selv om han går på et tap eller to. Om det hadde vært rent cupspill kunne han ha røket ut  i en tidlig runde.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (1 minutt siden):

Jeg synes konkurranseformatet favoriserer Carlsen fordi det er lagt opp sånn at den klart  beste har klart størst vinnersjanser selv om han går på et tap eller to. Om det hadde vært rent cupspill kunne han ha røket ut  i en tidlig runde.

I et VM bør jo den klart beste ha størst vinnersjanser. Men kunne godt tenkt meg at det var flere med i cupspillet til slutt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I et VM bør jo den klart beste ha størst vinnersjanser. Men kunne godt tenkt meg at det var flere med i cupspillet til slutt. 

Cupspillet til slutt hadde flere kamper, og da er det umulig å slå Magnus. De kan slå han en gang, men ikke to. Det hadde vært tøft med en ekstra cuprunde, altså dobbelt så mange i cupen, men da blir jo konkurransedagen klart lengre.

AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (2 timer siden):

Han er en toppidrettsutøver med et stort konkurranseinstinkt. Ikke noe sutrete over det.

Virkelig! For en bragd. 

Husker fortsatt dronningofferet i vm kampen mot Karjakin. Ren magi.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (Akkurat nå):

Cupspillet til slutt hadde flere kamper, og da er det umulig å slå Magnus. De kan slå han en gang, men ikke to. Det hadde vært tøft med en ekstra cuprunde, altså dobbelt så mange i cupen, men da blir jo konkurransedagen klart lengre.

Verdens desidert beste i sluttspill. Det er langt forbi mennesklig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (15 minutter siden):

Det var åtte stykk med i cupspillet så sent som i fjor. Og finalen endte 3,5-3,5, så Nepo hadde absolutt hatt muligheten til å vinne om de ikke hadde blitt enige om å dele (noe jeg forøvrig er glad ikke var lov i år. Det var vel strengt tatt ikke lov i fjor heller).

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det var åtte stykk med i cupspillet så sent som i fjor. Og finalen endte 3,5-3,5, så Nepo hadde absolutt hatt muligheten til å vinne om de ikke hadde blitt enige om å dele (noe jeg forøvrig er glad ikke var lov i år. Det var vel strengt tatt ikke lov i fjor heller).

Du har rett, men muligheten er forsvinnende liten når Magnus er så mye sterkere enn de andre. Nepomniatchi er en vanlig superstormester, mens Magnus er oppe  på Fischer/Morphy-nivå, altså historisk.

Endret av I Grosny
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Husker fortsatt dronningofferet i vm kampen mot Karjakin. Ren magi.

Magi, riktig valg av ord!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...