Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer øyelokksoperasjon på øvre øyelokk fordi det nå begynner å bli trøblete ift synet. I følge fastlegen kan jeg få dette dekket. Jeg har også penger til å gjøre det privat. Men det som stopper meg er at det ser så innmari vondt ut!

For mange år siden måtte jeg fjerne to føflekker inne på øyeeplet under lokalbedøvelse. Og selvom selve operasjonen ikke var vond fordi jeg var bedøvet, var opplevelsen ikke spesielt god, så derfor vegrer jeg meg veldig for å frivillig gjøre noe sånt igjen.

Er det noen her som har gjort øyelokksoperasjon og kan fortelle om selve operasjonen og om det var vondt? Jeg forstår at man blir bedøvet, men er de sprøytene vonde?

Anonymkode: c1be7...70d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litte grann men ikke noe ille, jeg har gjort dette TRE ganger (genetisk enormt mye hud rundt øyne) og det går helt fint hver gang. De første dagene skal en ikke bøye seg ned eller løfte tungt, bruk gjerne slike kjølebriller de selger på apoteket så blir det ikke så hovent. 

Anonymkode: a6637...4b2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litte grann men ikke noe ille, jeg har gjort dette TRE ganger (genetisk enormt mye hud rundt øyne) og det går helt fint hver gang. De første dagene skal en ikke bøye seg ned eller løfte tungt, bruk gjerne slike kjølebriller de selger på apoteket så blir det ikke så hovent. 

Anonymkode: a6637...4b2

Jeg er mest bekymret for selve operasjonen. Settes det bedøvelsessprøyter rundt øyet? Hvor lang tid tar det cirka?

TS

Skrevet

Har gjort det. Det var ikke vondt. 

Anonymkode: e6164...ef7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er mest bekymret for selve operasjonen. Settes det bedøvelsessprøyter rundt øyet? Hvor lang tid tar det cirka?

TS

Ja de satte bedøvelse rundt øyet. Det stakk litt, lett ubehag med den stikkingen, men overkommelig. 
etter dette kjente jeg ingen ting. Selve operasjonen tok ca en halvtimes tid eller noe sånt. 
jeg spurte om beroligende medisin i forkant av operasjonen siden jeg grudde meg fælt. 

Anonymkode: 077ca...f08

• Liker 1
Skrevet

Var så vondt at jeg måtte sove med øynene åpne😳

Anonymkode: 89c6a...12b

Skrevet

Har gjort det på begge øyne. Ingen smerter under noen deler av operasjon eller etterpå

• Liker 1
Skrevet

Måtte dere ha på noe beskyttelse på øynene under operasjonen?

Anonymkode: 03e99...fc3

Skrevet

Gjort det, i lokalbedøvelse. Ikke vondt verken under operasjonen eller etterpå. Hadde på strips på sårene en ukes tid, men det var det eneste minuset. Jeg gruet meg veldig i forkant, men ble positivt overrasket. 

Arrene er fullstendig usynlige nå. Hadde gjort det igjen når som helst. 

Anonymkode: acb13...4a8

• Liker 1
Skrevet

Har gjort det, det var helt uproblematisk. Ubehagelig, ja. Vondt, nei.

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Takk for svar. Skal driste meg til å ta en innledende konsultasjon med klinikken. Av det som skrives her virker det som jeg overlever dette helt fint mt på at jeg tidligere har fått satt bedøvelsessprøyte i selve øyeeple (med bedøvende krem først selvfølgelig). Det var heller ikke vondt overraskende nok, men ekstremt vondt da bedøvelsen gikk ut senere på dagen. 

Men det er selve operasjonen jeg er mest redd for skal gjøre vondt eller være skikkelig ubehagelig. Men i forhold til hva som svares her i tråden og tiden det tar, er det kanskje verdt det.

Skrevet

Absolutt verdt det!

jeg har gjort det to ganger. 
send pm hvis du vil snakke mer :)

Skrevet

Forbausende mange som har gjort dette 😐 Hvorfor måtte dere gjør det egentlig? Å hva blir forskjellen?

Skrevet
Fant80 skrev (5 minutter siden):

Forbausende mange som har gjort dette 😐 Hvorfor måtte dere gjør det egentlig? Å hva blir forskjellen?

Noen av oss er velsignet med mye ekstra hud på øyelokket. Når man da eldes, blir denne slappere og henger. I enkelte tilfeller hindrer dette synet, noe som gjør at man går og sperrer opp øynene og hever øyenbrynene for å se skikkelig. Dette fører til muskelspenninger og hodepine. Når man da får fjernet den overflødige huden, kan man se normalt uten å anstrenge muskulaturen rundt øynene. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Var ikke vondt, ble jo bedøvet.

Det jeg syntes var ubehagelig, var at jeg lå med øynene lukket, også plutselig så så jeg opp i operasjonslampen siden huden var fjernet. Skvatt litt da ;) 

Anonymkode: b10d3...5a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...