AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:08 #1 Skrevet lørdag kl. 10:08 det eneste jeg ønsker er å jobbe gått så fint etter at jeg har fått tilpassa arbeidsoppgaver men nå vil de flytte meg over i et arbeid som er mye tyngre og som jeg ikke vil kunne klare pga varig skade de vet godt om. Føles som de med dette forsøker tvinge meg til å slutte. Er det bare å gi opp? har man ingen rettigheter ? Skjønner jo det er bedre med en frisk og rask men alikevel? alle hater jo navere men det er jo det jeg blir da når jeg blir tvunget til å si opp. Anonymkode: ae588...dae 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:14 #2 Skrevet lørdag kl. 10:14 Det er økte rettigheter, hvis du er syk, har nedsatt funksjonsheming og sånn, 1. Januar 2026. Det er sikkert vanskelig å forstå her, at det er viktig, men i den andre land (USA) finnes ikke saklig begrunnelse ved oppsigelse (det finnes kun den såkalte "Woke" beskyttelsen opp mot enkelte ansatte) - kun "gå vekk" helt uten grunn (og det er lovelig). I Norge har en i det minste krav om sakelig grunn til oppsigelse. Anonymkode: 449f4...8df
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:40 #4 Skrevet lørdag kl. 10:40 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): men nå vil de flytte meg over i et arbeid som er mye tyngre Om din tilpasning gir økt slitasje på de andre ansatte, at det er fare for flere sykemeldinger, at andre også ønsker tilrettelegging mm. så ja, da kan arbeidsgiver endre og flytte på folk og oppgaver. Det ligger innenfor arbeidsgivers styringsrett. Om din tilrettelegging fører til urimelig belastning for de ansatte og/eller arbeidsplassen som helhet så kan arbeidsgiver endre eller avslutte tilretteleggingen. Det er dessverre ikke bare dine behov som skal ivaretas på en arbeidsplass. Anonymkode: c5e9d...a82 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:44 #5 Skrevet lørdag kl. 10:44 Dessverre ikke, om helsen din er slik at du ikke lenger kan fylle stillingsbeskrivelsen din og det du er ansatt til. Tilrettelegginger skal i utgangspunktet være midlertidige og i et avgrenset tidsrom. Dersom det er snakk om varige tilrettelegginger, så går det på arbeidsgivers goodwill og ikke noe de er pliktet til. Anonymkode: aa639...c21 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:49 #6 Skrevet lørdag kl. 10:49 Bli i jobben og søk deg til noe du kan klare. Høres ut som de presser deg ut i en frivillig oppsigelse, eller muligheten til lettere å dokumentere at du ikke leverer. Dette er tøft og trist, men «survival of the fittest». Finn deg en jobb du klarer - best for alle Anonymkode: be21f...e97
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå