AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #1 Skrevet 26. desember 2025 Hei! Jeg er ikke særlig glad i å stelle i stand sosiale sammenkomster og får egentlig angst av hele greien. Men gjør det for min mann. noen som kan være en engel å komme med tips til borddekking? Gjerne konkrete ting jeg kan handle inn. Er virkelig ikke god på dekor Håper noen kan hjelpe meg Ts Anonymkode: 47aed...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #2 Skrevet 26. desember 2025 Tja.. Må du ha så mye mer enn fat og glass og bestikk da? Og mat og drikke? Servietter og telys? Det jeg noen ganger har gjort er å kjøpe en bukett eller to og så deler jeg buketten i dlere deler og klipper ganske kort og setter i små glass. Da ruver det ikke så mye og man får flere buketter av én. Det viktigste er jo folkene, maten og drikken 😊 Anonymkode: 47138...a3e 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2025 #3 Skrevet 27. desember 2025 Det finnes sikkert masse tips på nett (Instagram etc), men kanskje du rett og slett skal låne deg ei bok om borddekking på biblioteket. Det er hyggelig og inspirerende å bla igennom 📚 Jeg er heller ikke noe glad i å stelle i stand til sånt.. Ønsker deg lykke til 🤗 ! Anonymkode: 9d87c...ebd
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2025 #4 Skrevet 27. desember 2025 Eller Pinterest, søk på engelsk så får du flere treff Anonymkode: b2c94...6f4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2025 #5 Skrevet 27. desember 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei! Jeg er ikke særlig glad i å stelle i stand sosiale sammenkomster og får egentlig angst av hele greien. Men gjør det for min mann. noen som kan være en engel å komme med tips til borddekking? Gjerne konkrete ting jeg kan handle inn. Er virkelig ikke god på dekor Håper noen kan hjelpe meg Ts Anonymkode: 47aed...0d7 Hvor mange gjester er det? Feirer dere hjemme eller lokale? Hva tenker du å servere gjestene? Lager du maten selv eller bestiller du catering? Og sist, men ikke minst; er du alene om å pynte, dekke, (lage mat?) og servere eller får du hjelp? Anonymkode: 601ea...f61 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #6 Skrevet 28. desember 2025 Syns gull og mørkeblått er fint sammen. Det mørkeblå blir litt mer maskulint og. Kan f.eks være mørkeblå servietter (kjøp litt kvalitet) med serviettring i gull. Du kan også kjøpe silkebånd i gull å knyte en sløyfe rundt serviettene. Bordkort lager du selv ved å kjøpe gull/mørkeblå stivt papir og bretter enkelt. Bruk det du har av glass/vaser i glass. Gjerne lave. Sett feks tre og tre roser per glass. Mørkeblå kubbelys eller stearinlys. Du har gjerne noe som passer? Ballonger i gull med "40". Les deg opp på borddekking (type glass, hvor bestikk plasseres osv) om du ikke kan dette. Har du ikke passende duk, er disse enkle, og du slipper å stryke: https://jysk.no/gardiner/metervarer/pakker-velur/nervos-floyel-gnist-3-m-pk-gra Dekk på kvelden før. Servering kan foregå på kjøkkenet. Da slipper du å tenke på plass på bordet. Servere noe du mestrer. Kan gjerne serveres fra gryte på kjøkkenet også, så holdes det varmt, og du slipper å måtte servere gjestene. Greit å få nyte tiden med gjestene. Gjør klart et gavekort og gjerne noe musserende. Anonymkode: 2de62...347
Amatariel Skrevet 30. desember 2025 #7 Skrevet 30. desember 2025 Dekk på med tallerken og bestikk, og ha noen små blomster på bordet. Hvis du da har en sånn enkel liten lyslenke i midten bortover bordet så blir det kjempefint! Jeg ville også ha kjøpt servietter og ballonger med 40 på, f.eks disse 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #8 Skrevet 30. desember 2025 Jeg synes det hever bordet mye å bruke servietter i tøy, med fine serviettringer. Fine dekkebrikker om bordet i seg selv er pent, duk om ikke. Ellers søker jeg gjerne inspirasjon på pinterest. Nå i jula fikk jeg blant annet tak i kvister av edelgran, litt kristtorn, og kombinerte det med en led-lys lenke langs bordet. Om våren synes jeg det er nydelig å plukke vårblomster i små vaser - som ikke matcher. Anonymkode: a15ae...bf1
Hedda-78 Skrevet 30. desember 2025 #9 Skrevet 30. desember 2025 Mitt tips er minivaser. De har det f.eks på Rusta. Så kjøper du 3 for 2 snittblomster hos Mester grønn, kutter dem korte og fordeler i vasene, med vann. Kan gjøres dagen før. Lys og servietter i samme farge. Det er dekorativt med to servietter til hver, en stor og ensfarget, og en liten og mønstret. Brett f.eks slik. Lurt med lav bordpynt slik at folk ser hverandre over bordet. Hvis du har helt hvit duk, er det fint med en duk eller løper oppå, langs midten av bordet, og så ha lys og blomster oppå den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå