AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Jeg er tredjegangsgravid og med de andre hadde jeg bare smerter fra bekkenet de siste ukene av svangerskapet. Nå har det begynt allerede i uke 14 og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det. Eks. Når jeg går på tur får jeg mer vondt underveis og må begrense turen. Men smertene gir seg fort i hvile. Bør jeg likevel da gå enda kortere turer? Selv om smertene gir seg fort? Hvilke erfaringer har andre? Anonymkode: f8e0c...0cd
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Du skal ikke presse deg når du får smerter. Skaff deg time hos fysioterapeut med en gang for å få øvelser du kan gjøre Anonymkode: 1d1e3...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Du bør absolutt ta smertene på alvor. Selv om de nå gir seg ved hvile, så kan de bli værre ig værre. Og du har flere barn. Støtter forslaget om å ts deg en tur til fysio for å få tips råd og øvelser å gjøre. Om du ikke hviler og begrenser bevegelse når du får vondt, kan der bli værre med smerter utover i svangerskapet og det kan føre til store problemer i ettertid også for noen. Anbefaler deg å unngå støvsuging, mopping av gulv osv. Da dette er værsting for bekkenet. Anonymkode: 79253...5eb
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Takk for svar! Skal såklart til fysioterapeut, men det er ikke mulig disse dagene her. Derfor jeg spør om det er dumt å presse det til smertegrensen fra dere som har erfaring. Men det er greit med bevegelse opp til smertegrensen? Anonymkode: f8e0c...0cd
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Gikk til fysio hele svangerskapet sist, og fikk beskjed om å ikke utfordre smertegrensen, merker man at smertegrensen nærmer seg så gir man seg. Lettere sagt enn gjort! Jeg fikk ikke gjort noe uten å være godt over smertegrensen. Ikke sitte en gang. Anonymkode: b234f...bf2 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Opp til smertegrensen er greit, men slutt så fort du kjenner det er for mye! Bekken og barn har noen gratis øvelser man finner på nett, kanskje det allerede hjelper litt i mellomtiden? Anonymkode: 5ac70...6ea
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Takk igjen! Skal sjekke ut bekken og barn. Prøver allerede på å belaste begge beina likt, sove med pute mellom beina etc. Anonymkode: f8e0c...0cd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå