Gå til innhold

En perfekt nyttårsmeny for deg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva hadde du fått servert på nyttårsaften som hadde gjort deg som gjest skikkelig glad og fornøyd?

Anonymkode: 8435e...b13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skalldyrfat. 

Skrevet

Rekecoctail eller hummer til forett, helstekt kalkun med div deilig tilbehør til hovedrett og karamell pudding til dessert hjemmelaget selvsagt 

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt 💕

Men skulle jeg ha laget noe helt annet tror jeg at jeg hadde prøvd meg på en sånn Beef Wellington kanskje. Har prøvd det én gang før og da likte jeg det absolutt ikke, var så skuffet. Men kanskje det er på tide å prøve på nytt. 

En lite tung forrett, men usikker på hva. 

Creme brulee til dessert. 

Anonymkode: 90758...38a

• Nyttig 2
Skrevet

Hummersuppe og eller skalldyrfst. Til dessert semifreddo eller karamellpudding. Elsker skalldyr og sjømat. Piggvar hadde også vært en høydare. 

Anonymkode: 1b591...8c7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Åh! En skikkelig god, hjemmelaget lasagne 💗

Ellers må det bli kalkun med tilbehør.

Anonymkode: 25260...ff1

• Hjerte 1
Skrevet

Forrett: en fantastisk appertiff laga med: Vodka, eplejuice, cava og sprite.

Hovedrett: Kalkun med supergod stuffing, poteter og rosenkål.

Karamellpudding til dessert.

Med kaffe og Baileys

Anonymkode: 17b60...794

Skrevet

kalkun med stuffing av svisker, tranebær, epler. Tilbehør rosenkål og poteter

Karamellpudding

Skrevet

Musserende vin før maten.
Ribbe, helstekt filet av okse, indrefilet av reinsdyr, villsvin eller skinkestek - med rosenkål, stekt løk, stekt sjampinjong feks. Eller hummer med foccacia og avocado salat (siden du spør så åpent..).
Dessert: sjokoladefondant med vaniljeis og rørte jordbær. Mandelkake med is. Flamberte bananer med ristede nøtter og is. Tiramisu. Dobbel suksesskake. Lun eplekake med is!

Anonymkode: 6f7dc...2d6

Skrevet

Jeg lager nyttårsmiddagen min selv - da blir jeg gladest. Den består typisk av ca fem retter og nesten like mange viner.

• Franske østers, mignonette, sitron og blanc de blancs champagne.
  • Bisque av skalldyrkraft (oftest sjøkreps og krabbe) med vekslende garnityr. Noen ganger blir skalldyrsuppen saus til piggvar eller kveite. Mer av samme champagne til.
  • Rosastekt lam (feks mørbrad) eller hjort (ytrefilet) med rødvinssaus og passende grønnsakstilbehør. Lagret bordeaux til lam, Crozes-Hermitage til hjort.
  • Oster med druer, ristede nøtter i honning, pepperkaker og daddelkake. LBV portvin.
  • Enten crème brulée eller mørk sjokoladekake og vaniljeis med syrlig garnityr av enten frosne bær eller eksotisk frukt i sesong. Liker også litt sorbet oppå crème brulée hvis vi går for det. Mer portvin til, eller en annen passende dessertvin (feks Sauternes) om vi har det i hus.

Anonymkode: 03b69...686

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi er 3 familier hvor alle har barn med diagnoser som har feiret nyttår sammen i ca 10 år. Barnas diagnoser innebærer at det er krevende og lite hyggelig med en formell setting men desto mer hyggelig når skuldrene senkes. Ofte er det noen ekstra venner eller naboer også som blir med, og med denne menyen er det alltids rom for flere😍. (og det går fint om noen må sitte ved sofabordet). 

Vi bytter på å feire hos hverandre og alle tar med noen retter til en stor buffé. En familie tar gjerne et ekstra dessertansvar. (pluss alle tar med rester av julekaker og godis.) Syns det fungerer utmerket, alle finner alltid noe de liker med alt fra kalkunbryst til pai og salat med foccaia eller røkelaks og eggerøre. Det er uformelt og vi kan spise hele kvelden. Vil gjerne fortsette med denne nyttårsmenyen😋

Anonymkode: cb5b4...a88

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet

For et par år siden kjørte vi asiatisk meny med sashimi salat med granateple, laks, sesamfrø, lime og chilimajones servert på rekechips til forretten. Asiatisk ribbe i steam buns med rødkål, vårløk og agurk til hovedrett. Mango sticky rice til dessert 😍

Anonymkode: 5dc1b...afd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2025 den 17.55):

Hva hadde du fått servert på nyttårsaften som hadde gjort deg som gjest skikkelig glad og fornøyd?

Anonymkode: 8435e...b13

Pinnekjøtt!!

Anonymkode: 28e64...f89

• Liker 1
Skrevet

Her så er det kalkunbryst med tilbehør, til dessert så er det frukt salat/cocktail med krem

Anonymkode: 8ead7...b14

Skrevet

Kalkunfilet med poteter, surkål og brunsaus. Jeg er en enkel sjel 😅. 

Anonymkode: c57d5...5f6

Skrevet

Blåskjell og skalldyr. Is eller sjokolademousse til dessert.

Anonymkode: 9a2ad...a70

Skrevet

Elsker kalkun på nyttårsaften.😊

Skrevet

Forret: Ramsløkmarinerte krepsehaler/scampi eller hummersuppe.

Hovedrett: Porchetta med rødvinssaus, jordskokkpure, karamellisert gulrot/løk og smørdampa asparges 

Dessert: Sjokoladefondant med bjørnebærcoulis

Så en passende vin til hver rett.

Bon apetitt 👌

• Liker 2
Skrevet

Her spises det taco på nyttårsaften! 

Anonymkode: 32576...7c0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...