Gå til innhold

Vakre steder i Troms/Finnmark?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Yttersiden av senja er fin. Hva jobber du som? Det er kanskje det som begrenser deg. Vanskelig å få jobb som jurist og bo eviglangt fra folk

Anonymkode: d22b9...6dd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men Senja er jo utrolig variert. Hvis du holder deg på innersia så er det ikke så mye turister; fra Silsand (tettsted/ forstad til Finnsnes) mot Gibostad og videre mot Lysnes og Botnhamn. Eller sørover fra Silsand; mot Islandsbotn og mot Vågan og Russevåg. Eller til Vangsvik der du også har hav og fjære. 
Eller kikk på fastlandsdelen av Senja kommune, mange muligheter langsmed havet. 
Nabokommunen Sørreisa er ikke turistmagnet, mange muligheter der også. 
Hilsen en nokså lokalkjent. :)

Anonymkode: b48f8...ef8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og vil du ha Senja, men mer øde, of fortsatt ha matbutikk og jommuligheter, så har du Skaland, sifjord/medby, senjahopen, lysnes, husøya, fjordgård, botnhamn, gryllefjord og stonglandseidet. Det er dog små steder, så du må nok jobbe litt for å komme deg inn i miljøet. Personlig er Skaland, husøya og Medby favorittene mine.

• Liker 1
Skrevet
Knutekålmor85 skrev (På 1.1.2026 den 16.16):

Hva med Andenes eller Skjervøy? Ikke voldsomt store plasser, ligger mot havet og har fortsatt et sentrum?

Andenes er veldig flott. Var der for et par år siden men synes det var mye turister der også. Skjervøy er et av stedene vi kommer til å stikke innom, når vi skal kjøre til Finnmark på bilferie. 

AnonymBruker skrev (På 6.1.2026 den 17.58):

Yttersiden av senja er fin. Hva jobber du som? Det er kanskje det som begrenser deg. Vanskelig å få jobb som jurist og bo eviglangt fra folk

Jobber som helsefagarbeider, tror det er ganske enkelt å få jobb som det i Finnmark. Senja er nydelig. Men etter å ha bodd midt i turistkaos i Lofoten er jeg veldig mettet på turister… Og ut fra det jeg har lest meg til er det trykk på Senja også. 

AnonymBruker skrev (På 6.1.2026 den 19.17):

Og vil du ha Senja, men mer øde, of fortsatt ha matbutikk og jommuligheter, så har du Skaland, sifjord/medby, senjahopen, lysnes, husøya, fjordgård, botnhamn, gryllefjord og stonglandseidet. Det er dog små steder, så du må nok jobbe litt for å komme deg inn i miljøet. Personlig er Skaland, husøya og Medby favorittene mine.

Husøya ser veldig flott ut. Jeg skal i alle fall besøke det stedet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...