AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #1 Skrevet 26. desember 2025 Vi har vært sammen i tolv år. Det har vært de tolv vanskeligste årene av mitt godt voksne liv. Han har bestandig skulle lage ekstra drama når det har vært ferie, jul og bursdag. Alltid meg det hadde vært noe feil med. Aldri han. Alle hans negative sider ble lagt over på meg. De siste årene har vært en forferdelig berg og dalbane. Aldri vist hva som kommer neste. Nesten ikke turt å planlegge noe i frykt for at han skulle ødelegge planene. Alle hans negative sider er blitt kraftig forsterket. Det har vært en ondskap som jeg ikke har kunnet snakke med noen om. Kontrollbehov. Behovet hans for å få empati fra våre venner, kollegaer og hans familie har vært stort. Samtidig har ikke jeg kunnet si noe om hvordan jeg har hatt det til noen i frykt for å bli latterliggjort. Eller for å ikke bringe skam over min kjæreste. Mannen jeg har elsket i så mange år. Han gjorde det enkelt. Kom med mange beskyldninger mens jeg feiret jul med min familie (og han med sin). Og så bare avsluttet han det enkelt på ei melding. Akkurat nå føler jeg meg bare helt tom. Sjokkert , og samtidig kjenner jeg på en liten lettelse. Vet med sikkerhet at jeg aldri skal involvere meg med en mann igjen.. Anonymkode: fef3c...589 39
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #2 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Mannen jeg har elsket i så mange år. hva i alle dager er det som fikk deg til å elske ham da? Anonymkode: 31d37...53d 26 1 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #3 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hva i alle dager er det som fikk deg til å elske ham da? Anonymkode: 31d37...53d Det vet jeg faktisk ikke. Har lurt på det samme selv egentlig. Har kommet frem til at følelser er vanskelig å kontrollere.. Anonymkode: fef3c...589 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #4 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det vet jeg faktisk ikke. Har lurt på det samme selv egentlig. Har kommet frem til at følelser er vanskelig å kontrollere.. Anonymkode: fef3c...589 Jobbe med følelsesregulering og selvverd da Anonymkode: 9ace9...dbb 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #5 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har lurt på det samme selv egentlig. er det fordi måten han oppførte seg på var noe som var kjent for deg fra barndommen? Ble du behandlet slik av faren din f.eks? Anonymkode: 31d37...53d 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #6 Skrevet 26. desember 2025 Dett var litt som å lese om meg selv. Føler med deg, TS! Jeg ble dumpet i går, 1. juledag. Han har behandlet meg helt jævlig det siste året. Hadde det ikke vært for at vi har et barn på 1,5 hadde jeg gått for lengst. Jeg kjenner på det samme som deg. Er knust og lettet på samme tid. Anonymkode: ba612...750 1 22 2
Taffel Skrevet 26. desember 2025 #7 Skrevet 26. desember 2025 Nå har han gjort deg en tjeneste! En ekte åpen dør til et godt liv videre. Men da MÅ du ikke gå inn igjen i forholdet når han ombestemmer seg. Lla ham gå, og vær sterk når det går opp for ham at du ikke hyler, skriker og trygler om å få ham tilbake. Ta i mot denne billetten til lykke, og ikke la ham ta den fra deg igjen. Bruk venner, oss, din egen styrke- tenk om alle kunne bli kvitt manipulerende drittsekker ved at de selv gikk. 28 4 11
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #8 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): er det fordi måten han oppførte seg på var noe som var kjent for deg fra barndommen? Ble du behandlet slik av faren din f.eks? Anonymkode: 31d37...53d Nei, mine foreldre har aldri oppført seg slikt. Har hatt en fin barndom, men vært i et par voldelige forhold tidligere. Mulig det ligger noe der. Anonymkode: fef3c...589 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #9 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, mine foreldre har aldri oppført seg slikt. Har hatt en fin barndom, men vært i et par voldelige forhold tidligere. Mulig det ligger noe der. Anonymkode: fef3c...589 Ja man tiltrekkes av forskjellige ting Anonymkode: 9ace9...dbb 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #10 Skrevet 26. desember 2025 OK Som Taffel skriver: Lov oss nå TS, at du lukker døra og går videre. Ikke se deg tilbake. Grip denne sjansen Anonymkode: 31d37...53d 6 4 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #11 Skrevet 26. desember 2025 Good riddance! Anonymkode: 0cea3...98a 4
exictence Skrevet 26. desember 2025 #12 Skrevet 26. desember 2025 Uff, han høres ikke god ut å være sammen med. Vær glad han gjorde det slutt, selv om jeg vet det er tungt nå. 2 1
I Grosny Skrevet 26. desember 2025 #13 Skrevet 26. desember 2025 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): samtidig kjenner jeg på en liten lettelse. Anonymkode: fef3c...589 I ettertid når kjærlighetssorgen dabber av vil du se tilbake på denne julegaven som din beste noensinne. Å bli kvitt han gjør nok vondt,men det er en enorm lettelse. Mine beste ønsker til deg om en god framtid alene og sammen med folk som det er godt å bruke tid med. Endret 26. desember 2025 av I Grosny 5 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #14 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har vært sammen i tolv år. Det har vært de tolv vanskeligste årene av mitt godt voksne liv. Han har bestandig skulle lage ekstra drama når det har vært ferie, jul og bursdag. Alltid meg det hadde vært noe feil med. Aldri han. Alle hans negative sider ble lagt over på meg. De siste årene har vært en forferdelig berg og dalbane. Aldri vist hva som kommer neste. Nesten ikke turt å planlegge noe i frykt for at han skulle ødelegge planene. Alle hans negative sider er blitt kraftig forsterket. Det har vært en ondskap som jeg ikke har kunnet snakke med noen om. Kontrollbehov. Behovet hans for å få empati fra våre venner, kollegaer og hans familie har vært stort. Samtidig har ikke jeg kunnet si noe om hvordan jeg har hatt det til noen i frykt for å bli latterliggjort. Eller for å ikke bringe skam over min kjæreste. Mannen jeg har elsket i så mange år. Han gjorde det enkelt. Kom med mange beskyldninger mens jeg feiret jul med min familie (og han med sin). Og så bare avsluttet han det enkelt på ei melding. Akkurat nå føler jeg meg bare helt tom. Sjokkert , og samtidig kjenner jeg på en liten lettelse. Vet med sikkerhet at jeg aldri skal involvere meg med en mann igjen.. Anonymkode: fef3c...589 Ta det som en skikkelig god julegave! Og ikke fall for fristelsen med å gå tilbake til ham om/når han snur igjen og overøser deg med fine ord ("lovebombing") for å manipulere deg til å bli. Du er sterkere enn det, ikke la ham trykke på knappene dine mer. Nå gjør du som katten og går din egen vei inn i det nye året! Du fortjener å ha det bra. Masse lykke til! 🩷 Anonymkode: d7fe2...4a2 6 2 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #15 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet med sikkerhet at jeg aldri skal involvere meg med en mann igjen.. Anonymkode: fef3c...589 På vegne av foreningen mot generalisering så er vi glad for at du ikke skal involvere deg igjen. Det er nok det beste for alle de som generaliserer slik helst holder seg for seg selv, det gjelder både menn og kvinner for øvrig. Hilsen lederen for foreningen mot generalisering Anonymkode: 067dd...98d 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #16 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): På vegne av foreningen mot generalisering så er vi glad for at du ikke skal involvere deg igjen. Det er nok det beste for alle de som generaliserer slik helst holder seg for seg selv, det gjelder både menn og kvinner for øvrig. Hilsen lederen for foreningen mot generalisering Anonymkode: 067dd...98d Skjerp deg, skjønner du kjeder deg men gå en tur heller enn å plage mennesker med oppgulpet ditt. Anonymkode: 9dcd4...1c6 8 2 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #17 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har vært sammen i tolv år. Det har vært de tolv vanskeligste årene av mitt godt voksne liv. Han har bestandig skulle lage ekstra drama når det har vært ferie, jul og bursdag. Alltid meg det hadde vært noe feil med. Aldri han. Alle hans negative sider ble lagt over på meg. De siste årene har vært en forferdelig berg og dalbane. Aldri vist hva som kommer neste. Nesten ikke turt å planlegge noe i frykt for at han skulle ødelegge planene. Alle hans negative sider er blitt kraftig forsterket. Det har vært en ondskap som jeg ikke har kunnet snakke med noen om. Kontrollbehov. Behovet hans for å få empati fra våre venner, kollegaer og hans familie har vært stort. Samtidig har ikke jeg kunnet si noe om hvordan jeg har hatt det til noen i frykt for å bli latterliggjort. Eller for å ikke bringe skam over min kjæreste. Mannen jeg har elsket i så mange år. Han gjorde det enkelt. Kom med mange beskyldninger mens jeg feiret jul med min familie (og han med sin). Og så bare avsluttet han det enkelt på ei melding. Akkurat nå føler jeg meg bare helt tom. Sjokkert , og samtidig kjenner jeg på en liten lettelse. Vet med sikkerhet at jeg aldri skal involvere meg med en mann igjen.. Anonymkode: fef3c...589 Alt i alt en fantastisk julegave for deg. Kondolerer for de 12 foregående årene ❤️ Anonymkode: 8eb4d...ac0 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #18 Skrevet 26. desember 2025 Du kommer deg gjennom dette, ts. Jeg forstår at du har vært glad i ham, selv om det kanskje bare er noe du tror du har vært. Du veit at du kommer deg gjennom dette og at du vil se verdien av det snart. IKKE ta ham tilbake. Jeg antar at det er 100% sjanse for at han kommer krypende. Han gjorde det slutt med deg på julaften, kun for å gi deg en jævlig kveld. Han kommer garantert tilbake. Gi ham det glatte lag. Ellers er du tilbake i spindelvevet hans igjen. Anonymkode: 95efb...806 5 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #19 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): På vegne av foreningen mot generalisering så er vi glad for at du ikke skal involvere deg igjen. Det er nok det beste for alle de som generaliserer slik helst holder seg for seg selv, det gjelder både menn og kvinner for øvrig. Hilsen lederen for foreningen mot generalisering Anonymkode: 067dd...98d Uff så bitter Anonymkode: ec1b4...78b 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #20 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har vært sammen i tolv år. Det har vært de tolv vanskeligste årene av mitt godt voksne liv. Han har bestandig skulle lage ekstra drama når det har vært ferie, jul og bursdag. Alltid meg det hadde vært noe feil med. Aldri han. Alle hans negative sider ble lagt over på meg. De siste årene har vært en forferdelig berg og dalbane. Aldri vist hva som kommer neste. Nesten ikke turt å planlegge noe i frykt for at han skulle ødelegge planene. Alle hans negative sider er blitt kraftig forsterket. Det har vært en ondskap som jeg ikke har kunnet snakke med noen om. Kontrollbehov. Behovet hans for å få empati fra våre venner, kollegaer og hans familie har vært stort. Samtidig har ikke jeg kunnet si noe om hvordan jeg har hatt det til noen i frykt for å bli latterliggjort. Eller for å ikke bringe skam over min kjæreste. Mannen jeg har elsket i så mange år. Han gjorde det enkelt. Kom med mange beskyldninger mens jeg feiret jul med min familie (og han med sin). Og så bare avsluttet han det enkelt på ei melding. Akkurat nå føler jeg meg bare helt tom. Sjokkert , og samtidig kjenner jeg på en liten lettelse. Vet med sikkerhet at jeg aldri skal involvere meg med en mann igjen.. Anonymkode: fef3c...589 Du er utsatt for psykisk mishandling og vold! Se deg aldri tilbake! Anonymkode: 5bdc5...50e 3 1 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå