Gå til innhold

Hvordan utrigning bør jeg velge??


Lilletøtta

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som kan hjelpe meg?

Min mor skal begynne å sy brudekjole til meg. Jeg har bestemt meg for at at jeg skal ha en kjole i empirestil med sciffon ermer som går ned til bakken og henger etter kjolen som et slep.

Jeg er ganske kraftig og har store fordeler... er det noen som kan gi meg et tips om hvordan utringningen bør være, hva som er finest til min kropp??

Tar gjerne i mot tips om hvordan jeg kan se slankere ut...

Jeg gifter meg om 1.mnd!!! i Spania

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sikkert noe av samme problemet som deg. Jeg får sydd kjolen min, og har derfor snakket masse om hvordan den skal se ut.

Ikke at jeg har noe med det, men empirekjole er sånn kjole med høyt liv, ikke sant. Den fasongen virker ikke akkurat slankende på meg ivhertfall, og siden det hørtes ut som...

Kan absolutt hende det kler deg, selvom det ikke kler meg!

Men hvis du skal ha empirefasong, er vel det vanligste en litt vid og avrundet utrinnging.

Uansett: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret!

Jeg tror empirestil passer meg for da gjør det ingenting om man har litt mage... slipper å holde den inne hele dagen :)

Jeg er jo litt i seneste laget akkurat nå.. håper iallefall den blir bra.. og at jeg ikke blir seende ut som en bløtkake.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at V-ringning skal være flatterende hvis man har kraftig overkropp/store bryster. Dessuten virker matte stoffer mer slankende enn blanke. Du blir sikkert fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Lilletøtta :D

Jeg skal også få brudekjolen min sydd, og som deg er jeg veldig glad i empiriestilen med chiffonermer i trompetform. Jeg har ikke så store fordeler, så jeg skal ha firkantet utringing. Er på jakt etter mønster - har du funnet noe som passer "drømmekjolen" vår, eller er mammaen din så flink at hun syr uten mønster?

Jeg er enig i at V-utringing passer bra til store fordeler, men det er vel ikke helt empiriestil? Dette blei ikke lett, nei!

Lykke til med kjoleprosjektet, og send meg gjerne en PM hvis du vl utveksle noen erfaringer om mønster og kjolefasonger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har store fordeler i forhold til resten av kroppen, + ganske kraftig skulderparti. Jeg liker ivertfall ikke runde halser, og min favoritt er firkantede. Det er nok mest pga. skuldrene blir anonymisert da.

Samtidig har jeg vært samboer og spist masse gode sauser i ett år nå, så jeg har lagt på meg ganske mye, og har derfor måttet lære om klær i litt større størrelser. Min kjole er ganske smal med en fiff søm over hoften, som gjør at den sitter bra og påpeker en midje. Den sitter veldig fint.

Jeg vil anbefale deg å gå i en bryllupsbutikk hvor betjeningen er dyktige, og be dem hjelpe deg å finne kjole. Da vil de med sin lange erfaring finne kjoler, og påpeke hvorfor de er bra for din kropp. De er ikke uforskammede, men ganske direkte og det er svært hjelpsomt. Og de forventer ikke at du skal kjøpe helt sikkert, men prøver å gi deg så god hjelp at du finner en kjole du liker svært godt. Og, da vil du få svar på alle dine spørsmål.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig enig i det gjest sier. Gå i en brudebutikk og prøv kjoler - og få råd.

For å si litt om hva jeg gjorde. Jeg hadde valgt et mønster, men gikk og prøvde diverse kjoler før jeg gjorde et endelig valg - og kjøp - av mønster.

Så mye på utringninger. Selv kan jeg være blyg på mine fordeler av og til, men endte med at denne dagen skal jeg stråle.

For meg ble det rette en tilnærmet hjerteformet utringning.

Hvis du går inn på bildene på hjemmesiden vår kan du se mer.

Jeg valgte også lange armer, og det var en av grunnene til at jeg sydde selv (og ja, jeg sydde selv :lol: )

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket nettopp med en syerske om dette..da jeg vurderer å få sydd kjole..mistenkelig lik den du beskriver!! :ler:

(er så fascinert av den litt norrøne..alviske..drømmeaktige stilen med lange chiffonermer.... :D )

Hun sa imidlertid at en bør velge den utringningen som ser best ut i forhold til ansiktsformen..men jeg aner ikke hva som blir hva!?

Støtter meg til de foregående svarene om at du oppsøker noen som er proffe på dette og prøver deg litt frem før du bestemmer deg! Det viktigste er jo at det blir pent på deg!

Lykke til da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Heisann, Lilletøtta  :D  

Jeg skal også få brudekjolen min sydd, og som deg er jeg veldig glad i empiriestilen med chiffonermer i trompetform. Jeg har ikke så store fordeler, så jeg skal ha firkantet utringing. Er på jakt etter mønster - har du funnet noe som passer "drømmekjolen" vår, eller er mammaen din så flink at hun syr uten mønster?

Jeg er enig i at V-utringing passer bra til store fordeler, men det er vel ikke helt empiriestil? Dette blei ikke lett, nei!

Lykke til med kjoleprosjektet, og send meg gjerne en PM hvis du vl utveksle noen erfaringer om mønster og kjolefasonger :wink:

Jeg har kjøpt et mønster vi skal ta utgangspunkt i, og lage den slik jeg vil ha den.. hvis jeg blir enig med meg selv :roll:

Mønsteret er uten armer, men det er ikke noe problem å sy på... sier jeg som knapt kan tre tråd i nåla :)

Vi har ikke så stort utvalg i brudesalonger her jeg bor... så det er ikke så lett å få proff hjelp.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt firkantet utringning - rette linjer er mer slankende enn runde linjer. Runde snitt gjør at man ser rund ut... Skjønner???

Jeg skal selv ha kjole i empirestil, men uten lange ermer..... og jeg skal ha firkantet utringning.

Støtter rådet om å gå å prøve ulike alternativer først - selv om man er fyldige, er man ikke like. Ikke alle fyldige kler samme fasong. Spørs om man er nogenlunde "likt" fordelt, eller om man har fått "alt" på ett sted...

Fint å høre hva du velger...(?) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel liknende fasong som deg, og kan helt klart anbefale firkantet utringnig. (Se bilde av kjolen min under tråden "kjole med lange ermer). Den var jo ikke helt firkantet, men en utrigning jeg fikk mye skryt for. Det er viktig at den viser litt hud, slik at bysten ikke virker for tung.

Vedrørende snittet, så håper jeg du allerede har prøvd en kjole med det snittet. På meg så de ut som telt. :cry: Jeg så mye større ut enn ellers.

Magen holdt jeg inne med et torslelet. Da hang kjolen fint over. Og jeg fikk også vist at det faktisk går litt inn i livet på meg. Slik at jeg har store former, og ikke bare er en ball!! :D

Det var ikke noe ubehangelig. Og bysten fikk fin løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på sømmen for mange herrans år siden, der lærte vi også at utrigning bør "matche" ansiktsformen din.

Dvs. har du ett firkantet, bredt ansikt, bør utrigningen gjerne være firkantet eller ihvertfall "bred".

Har du hjerteformet ansikt, kan du bruke en mer hjerteformet utrigning.

rundt ansikt, rund utringning. etc etc.

Hør om tips i brudesalonger ja. Også iforhold til hva som passer kjolens stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter d ikke hvilken utrigning lenger???

:sjokk::sjokk::sjokk:

Å Hjelpe meg hvor lite folk har å gjøre på en lørdagskveld!

Kanskje språkrådet kan hjelpe til her? Men takk allikevel, det er jo fint med mennesker som tar seg tid til å gå over innlegg og rette på skrivefeil.

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig - dette er tross alt ikke norsk timen. Ville egentlig bare onske deg lykke til med baade kjolen (og valg av utringing, hvilket eller hvordan den naa enn blir) og bryllup. Vi gifter oss 2 dager etter dere den 28 des.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Svar til sexysadies skrivekorreks:

Jeg synes det er ganske patetisk å korrigere folks skrivefeil på disse sidene, men når man først skal gjøre det, så bør den som korrigerer andre selv skrive korrekt.

Ordet "derefter" som du bruker i ditt innlegg ble tatt ut av det norske skriftspråket i 1938, da 1938 reformen erstattet "efter" med "etter"!

I tillegg så synes jeg at den som korrigerer andre på rettskriving faktisk bør skrive ordene sine fullstendig og ikke bare bruke bokstaven d for ordet "det"!

:hoho:

Jeg klarte bare ikke dy meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Gjest: Helt greit.

Forklaring på min derefter: Jeg har bodd i Danmarke i mange år og noen ganger så sniker d seg inn en aldrig så liten dansk rigsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Lilletøtta!

Jeg må nok henge meg på de andre her som anbefaler deg å gå til en brudesalong. Da jeg skulle bestemme meg for hvilken kjole jeg skulle ha, var jeg overbevist om at jeg måtte ha kjole med armer, i hvertfall med stropper fordi jeg er nokså bred over skuldrene. Da jeg hadde prøvd alle kjolene jeg hadde valgt ut kom hun som jobbet i salongen med en kjole UTEN :o armer/stropper, det var nesten så jeg nektet å ta den på, men når jeg sto der med den på ble det den kjolen jeg valgte... Hun så det med en gang sa hun.. jeg hadde ikke peil. Hvis du vil se kjolen ligger den her: http://home.halden.net/livy

Så det jeg tenker er i allefall at de er så vant til å ta ut og velge hva som passer at du nok kan få mange gode tips om hvilken utringing du bør velge.

Lykke til!

Kos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...