Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er 9 uker på vei og har kun vært hos fastlege i starten og sykehuset, hvor tidelig og hvor mye oppfølging av jordmord er vanelig?

Anonymkode: e0b09...915

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde første time i uke 4. Behovet til folk er svært varierende. Jeg går nok litt oftere enn vanlig.

Anonymkode: 8d9c6...fa9

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

jeg har ikke hatt ultralyd men blir fulgt opp mer på hematologi avdelingen i graviditeten

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

jeg er 9 uker på vei og har kun vært hos fastlege i starten og sykehuset, hvor tidelig og hvor mye oppfølging av jordmord er vanelig?

Jordmord? Tidelig? Vanelig?

Anonymkode: 49017...c39

• Liker 5
Skrevet

Det er veldig forskjellig hva man har behov for. Før uke 24 er det ikke noen rutinemessige kontroller hor jordmor, men du kan få time før om du har behov for det. Du må bare kontakte de selv.

Anonymkode: 9b361...34e

Skrevet

Første kontroll hos jordmor tok jeg i uke 32 denne gangen, oppfølging hos fastlegen før, som også henviste til TUL og OUL på sykehuset. Men det er veldig individuelt. I et tidligere svangerskap var jeg hos jordmor i uke 8 eller deromkring.

Anonymkode: 20c1a...aee

Skrevet

ok. du som lege hva ville du anbefalt meg når jeg har anti kardiolipin antistoff? hvor ofte bør jeg gå til jordmor?

Skrevet

Her er oversikt over kontrollene:

https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/

Mao ikke mange, du har allerede vært på flere enn det som er «standard». 
Du trenger ikke gå til jordmor i det hele tatt, du kan også velge å bruke fastlegen.

Anonymkode: 0d5e2...c11

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ok. du som lege hva ville du anbefalt meg når jeg har anti kardiolipin antistoff? hvor ofte bør jeg gå til jordmor?

Det er ingen her som kan svare som lege.

Du må spørre fastlege eller jordmor.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det spør du fastlegen eller jordmor om. De vurderer om du har behov for ekstra oppfølging, og i så fall hvor ofte og hvordan. 

Anonymkode: ee165...885

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ingen her som kan svare som lege.

Du må spørre fastlege eller jordmor.

det er jo leger her inne 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det spør du fastlegen eller jordmor om. De vurderer om du har behov for ekstra oppfølging, og i så fall hvor ofte og hvordan. 

Anonymkode: ee165...885

legen kan lite om det så hun har vært tydelig på at jeg bør gå mest mulig til jordmor

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

legen kan lite om det så hun har vært tydelig på at jeg bør gå mest mulig til jordmor

Da forholder du deg til jordmor. Så enkelt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

det er jo leger her inne 

De får ikke fraktisere som leger her på forumet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De får ikke fraktisere som leger her på forumet.

vet det men går ann å gi råd som jeg ser mange har gjort i andre innlegg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jordmord? Tidelig? Vanelig?

Anonymkode: 49017...c39

Kanskje en slags form for lese- skrivevansker? Innlegget er fullt forståelig på tross av disse skrivefeilene. Vær glad TS skriver selv og ikke bruker AI. Slike enkle skrivefeil i en ellers kort, forståelig og konkret tekst er helt unødvendig å påpeke. Oppfordre heller til å skrive selv og bruke egne ord, fremfor å shame vedkommende til å ty til AI. Det flommer over av det på forumet her allerede. 

Anonymkode: 9b532...920

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

vet det men går ann å gi råd som jeg ser mange har gjort i andre innlegg 

Men det er ikke lov å signere som helsepersonell. Og du aner ikke hvilken kompetanse som ligger bak svarene du får. Vær nå litt kritisk til åpne forum da 

Anonymkode: c5134...6a5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde første time i uke 13. Neste i uke 27 og siste skulle være i uke 39, men da var barnet allerede født 

Anonymkode: 085d4...4c4

Skrevet

Hadde første i uke 24, neste uke 32. Blitt fulgt opp av fastlege før dette som henviste til ultralyd. Kommer til å veksle mellom jordmor og fastlege resten av graviditeten.

Anonymkode: 13d9c...5e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...