Gå til innhold

Oslo bedre alternativ enn Stavanger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor i Stavanger , og trives helt ok.  Men har ikke  venner eller familie her. Er nærmere 40, og føler meg ensom. Er Oslo et bede sted  bo? Finnes nok mer å gjøre der

Anonymkode: 924a9...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri bodd i Stavanger, men kan ihvertfall forsikre om at Oslo er topp å bo i, for mennesker i alle aldre. Nå kommer ikke folk og banker på døren din her heller, så man må jo ut og oppsøke aktiviteter og snakke med folk. Det er ingen garanti for at det e lettere her enn i Stavanger, dette har kanskje litt med deg selv å gjøre også. Men ja, det er massevis av aktiviteter, grupper, kurs, frivillighet, turområder, og heterogene grupper mennesker i de fleste bydeler her, så det burde la seg gjøre å knytte nye bånd og møte mennesker du har noe til felles med. Velkommen til Osl❤️!

Anonymkode: b1ffb...c65

• Nyttig 1
Skrevet

Men hvor har du folka dine da? Det er ikke enklere å finne venner på større steder som voksen dessverre. 

Anonymkode: ed8ef...048

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hvor har du folka dine da? Det er ikke enklere å finne venner på større steder som voksen dessverre. 

Det kommer an på hvilket miljø man er i. 

Anonymkode: 94233...987

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor i Stavanger , og trives helt ok.  Men har ikke  venner eller familie her. Er nærmere 40, og føler meg ensom. Er Oslo et bede sted  bo? Finnes nok mer å gjøre der

Lettere å komme i kontakt med Oslo folk ja. Siden det er mange aleneboende der. I Stavanger er det mer klikkdannelser 

Anonymkode: 07589...12f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lettere å komme i kontakt med Oslo folk ja. Siden det er mange aleneboende der. I Stavanger er det mer klikkdannelser 

Ja, tenker og det

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke så mange folk lenger

Skrevet

Hvor er jobben din? Hva er interessene dine? Hvor god inntekt har du? Skal du bo i Oslo bør du ha så god inntekt at du ikke bekymrer deg for økonomien hver måned, der er det mye dyrere å bo enn i Stavanger. 
Finn deg en hobby eller interesse der du er, og bli kjent med mennesker gjennom aktiviteter. Det er vel omtrent likt tilbud der som i Oslo. Men DU må ta initiativ selv. 

Anonymkode: 70747...0c9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor er jobben din? Hva er interessene dine? Hvor god inntekt har du? Skal du bo i Oslo bør du ha så god inntekt at du ikke bekymrer deg for økonomien hver måned, der er det mye dyrere å bo enn i Stavanger. 
Finn deg en hobby eller interesse der du er, og bli kjent med mennesker gjennom aktiviteter. Det er vel omtrent likt tilbud der som i Oslo. Men DU må ta initiativ selv. 

Bor du noen av stedene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bor du noen av stedene?

Har bodd begge stedene ja, men bor ingen av stedene nå. Oslo: bruker masse tid på å forflytte deg fra A til B, svært dyr husleie om du skal leie eller eie, mye «rart» å oppleve men også mange fordeler. Fint vær, tidlig vår, bad og sol på sommeren, mye kultur og konserter, mange mulige flyavganger til inn- og utland. 

Skrevet

Jeg bor i Oslo og liker det, men om folk er mindre ensomme her tror jeg nok ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bodd i Stavanger i mange år nå. Jeg har ikke hatt noe problem med å bli kjent med nye folk, meldte meg bare på forskjellige aktiviteter og grupper. 

Anonymkode: 518dd...3c6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har bodd i Stavanger i mange år nå. Jeg har ikke hatt noe problem med å bli kjent med nye folk, meldte meg bare på forskjellige aktiviteter og grupper. 

Anonymkode: 518dd...3c6

Men det er ihvertfall mye lettere å få knullet i Oslo. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2025 den 16.24):

Ja...om det er alt dom betyr noe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2025 den 16.24):

Sier seg selv at det er fler prostituerte i en hovedstad

Anonymkode: 50a24...152

Skrevet

Stavanger er håpløst med vær etc...

Oslo/rett utenfor er beste plassen å bo generelt. Tilgang til det meste enkelt.

Anonymkode: 775f5...4a2

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har bodd i Oslo, Stavanger og Bergen. Liker alle byene. Liker været minst i Stavanger. Det er mildt, som i Bergen, men myye mer vind og skiftende vær. Oslo har mer stabilt vær, men mye kaldere. Ikke så glad i det. Samtidig har Oslo mer å by på, og er mye større enn Stavanger. På den annen side igjen er naturen kjedeligere enn vestpå. 

Når det gjelder å komme i kontakt med folk tenker jeg det er ett fett, du må oppsøke steder/miljø med folk selv.

Anonymkode: 40f28...476

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...