Mei88 Skrevet 25. desember 2025 #41 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har foreløpig kun restavfall, men er nysgjerrig på hvordan man kan oppdage feilsortering? Da må vel renovasjonsarbeiderne åpne hver enkelt pose og gå gjennom den før de kaster den i søppelbilen. Det har de vel ikke tid til? Anonymkode: 2ddd1...8b6 De fleste poser til rest er tilnærmet gjennomsiktig, man ser jo om noen har kastet metall i matavfall dunken eller papp i plast, og ja det er renovatørene som ser dette og ikke de på anlegget.
Mei88 Skrevet 25. desember 2025 #42 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan i huleste kan dette bli en ekstra kostnad for deg? Renovasjonsanlegget vet vell ikke hvem som kaster feil! Det er uetisk og en belastning for anlegget, men ikke tale om at det koster deg noe! Bank på hos leietaker og ta med deg et eksempel på feilsortering og demonstrer for henne, kan også printe ut et ark som står listet opp hva slags type søppel som skal kastes hvor. Anonymkode: cab86...b92 Du risikerer vel at prisen på ditt abnm blir skrudd opp, og det er de som henter som ser feilen ikke anlegget utenom når de tar stikkprøver av mange poser
Mei88 Skrevet 25. desember 2025 #43 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hva de oppfordrer til er jo totalt irrelevant. Så lenge man har anledning til flere søppelspann så er det blendende likegyldig hva denne stakkars "renovatøren" oppfordrer til. De kan oppfordre så mye de vil, kan man få flere søppelbøtter så gjør man det dersom det er det mest hensiktsmessige. Og det er ikke en bot, det er i så fall et gebyr. Den problemstillingen får man ta den dagen gebyret eventuelt skulle komme. Anonymkode: e5164...63d Men det er som regel 1 dunk pr ting pr adresse. Med mindre flere adresser deler abnm da kan man få flere dunker AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man blir sliten av å sortere hver minste ting. Hos meg går både plast og mat i rest når jeg har det travelt. Sånn er livet! Anonymkode: 46e5a...e94 Sliten av å sortere?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #44 Skrevet 25. desember 2025 Mei88 skrev (19 minutter siden): Men det er som regel 1 dunk pr ting pr adresse. Med mindre flere adresser deler abnm da kan man få flere dunker Sliten av å sortere? Ja. Anonymkode: 46e5a...e94
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #45 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man blir sliten av å sortere hver minste ting. Hos meg går både plast og mat i rest når jeg har det travelt. Sånn er livet! Anonymkode: 46e5a...e94 Her jeg bor betaler vi for mengden restavfall vi leverer. JO mindre jo billigere, Og om det oppdages feil-sorteringer så får vi først et varsel, om det skjer flere ganger blir det ekstra gebyr Anonymkode: 53e9b...76b
Eva-Lena Skrevet 25. desember 2025 #46 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det der er jo bare sykt elendig, hvorfor i alle dager gjør de det? Handler ikke tømme søppel om miljøet, er det ikke da viktig å få med seg all søppel? Anonymkode: 0949f...3a0 De mener jeg og andre det skjer med skal bestille større avfallsdunk. Renovatøren mente jeg hadde behov for det pga en pose for mye maks 2-3 ganger i året tilsier at beholderen min er for liten. Det går seg jo til, må bare spare den posen til nesten tømming. Veldig sjelden jeg fyller den full.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #47 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Her jeg bor betaler vi for mengden restavfall vi leverer. JO mindre jo billigere, Og om det oppdages feil-sorteringer så får vi først et varsel, om det skjer flere ganger blir det ekstra gebyr Anonymkode: 53e9b...76b Jeg kjører selv på miljøstasjon og ingen kan kontrollere noe heldigvis! Anonymkode: 46e5a...e94
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #48 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men hva de oppfordrer til er jo totalt irrelevant. Så lenge man har anledning til flere søppelspann så er det blendende likegyldig hva denne stakkars "renovatøren" oppfordrer til. De kan oppfordre så mye de vil, kan man få flere søppelbøtter så gjør man det dersom det er det mest hensiktsmessige. Og det er ikke en bot, det er i så fall et gebyr. Den problemstillingen får man ta den dagen gebyret eventuelt skulle komme. Anonymkode: e5164...63d Men det er det ikke plass til, leieboeren får ikke plass til fem uker med absolutt alt avfallet sitt i restavfall. Anonymkode: fd877...2ce
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #49 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjører selv på miljøstasjon og ingen kan kontrollere noe heldigvis! Anonymkode: 46e5a...e94 Hva? Miljøstasjonen kryr jo av vakter som sjekker hva du hiver hvor og tar betaling. Anonymkode: fd877...2ce
Fru Uperfekt Skrevet 25. desember 2025 #50 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det er det ikke plass til, leieboeren får ikke plass til fem uker med absolutt alt avfallet sitt i restavfall. Anonymkode: fd877...2ce Blir det kun hentet hver 5 uke? Tviler
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #51 Skrevet 25. desember 2025 Eva-Lena skrev (2 timer siden): De mener jeg og andre det skjer med skal bestille større avfallsdunk. Renovatøren mente jeg hadde behov for det pga en pose for mye maks 2-3 ganger i året tilsier at beholderen min er for liten. Det går seg jo til, må bare spare den posen til nesten tømming. Veldig sjelden jeg fyller den full. Tragisk! De ønsker altså du skal betale et høyere gebyr fordi du har en for mye pose. Dette handler altså ikke om miljøet. Vi har ofte lukket oppe, de henter annenhver uke og vi er mange som bor der. De tømmer likevel, jeg nekter å betale dobbelt for en dunk for vi har 1 pose for mye. Anonymkode: 0949f...3a0
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #52 Skrevet 25. desember 2025 Men da er det flere løsninger 1- forklar til leietager at dere får bøter så derfor må hun sortere. 2 - dersom du er en god utleier legger du til rette for sortering ved å bistå med sorterings system som ikke tar halve kjøkkenet 3 - fortsetter hun å feil sortere likevel, forteller du at bøtene går til henne. . Du høres ut som et mareritt. Anonymkode: 296f6...332 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #53 Skrevet 25. desember 2025 Hvis sortering er så viktig for deg, så kan du skrive en hyggelig melding til den det gjelder og si at hen gjerne må bli mer nøye når det gjelder sortering av søppel, da du er veldig opptatt av miljø. Skjønner ikke hvordan det kan bli så mye styr. Er fokus på søppelsorteting en metafor for noe annet i livet ditt som du ikke er fornøyd med? Eller har du lite å fokusere på i hverdagen? Selv har jeg kastet feil søppel i perioder med kjerlighetssorg eller depresjon. Trenger ikke være verdens værste menneske av den grunn. Forresten, hvordan vet du at det ikke også er andre forbigående som har lagt ting i søppeldunken? Jeg opplever det her jeg bor, tviler på at det er husverten, men regner med at det er folk som går forbi. Anonymkode: fe9cf...601 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #54 Skrevet 25. desember 2025 Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Blir det kun hentet hver 5 uke? Tviler Jo da. Så man skal tvinges til å sortere bedre. Og spare miljøet. Anonymkode: fd877...2ce
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #55 Skrevet 25. desember 2025 Hiver feil på trass jeg. Er så lei alt det ubetydelige klimatullet. Anonymkode: 20ab1...7d5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #56 Skrevet 26. desember 2025 Slutt å kjøp gjennomsiktige søppelposer. Da blir det ingen ekstra kostnader. Anonymkode: 2eb2e...3b3
anonym 4545 Skrevet 26. desember 2025 #57 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvordan kan søppelarbeidere spore opp hvem som har kastet en makrellboks i plastpose som er knytet? Noe jeg misforstod? Anonymkode: e09cd...dd5 Har du ikke sett at de benytter spesielle briller når det sjekker plastposene?😉
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #58 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva? Miljøstasjonen kryr jo av vakter som sjekker hva du hiver hvor og tar betaling. Anonymkode: fd877...2ce Har aldri skjedd her. Anonymkode: 46e5a...e94
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #59 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 25.12.2025 den 0.20): Vi har ei dame som leier hos oss. Hun kaster stadig feil! Dette får store konsekvenser for oss. Hun kan kaste makrell i tomat boks i avfall for eks, og annet. Det blir ekstra kostnader for oss dette. Nå i jula helt krise, hva kan vi gjøre? Jeg er nøye ved sortering og litt i overkant Anonymkode: 99f1d...163 Hehe, personlig har jeg aldri sortert noe som helst, kaster alt i restavfallet! Kun stor papp/plastemballasje gidder jeg å sortere pga plassmangel. Anonymkode: d2a20...0c0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #60 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men da er det flere løsninger 1- forklar til leietager at dere får bøter så derfor må hun sortere. 2 - dersom du er en god utleier legger du til rette for sortering ved å bistå med sorterings system som ikke tar halve kjøkkenet 3 - fortsetter hun å feil sortere likevel, forteller du at bøtene går til henne. . Du høres ut som et mareritt. Anonymkode: 296f6...332 Jeg er bare klimabevisst og vil se hvor all søppel går. Jeg følger med Anonymkode: 99f1d...163
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå