Gjest Marillia Skrevet 14. april 2007 #321 Del Skrevet 14. april 2007 Hvordan hadde du det på turen da? Var det like fint som sist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rødtoppen Skrevet 14. desember 2007 #322 Del Skrevet 14. desember 2007 GOSH! Hva skjedde egentlig med "den lille røde"?? Vel, den ble lagt på hylla mens vi bodde her sammen med svigers, men nå bor vi hver for oss igjen og I'M BACK! Kort oppsummert fra siste 3/4 år: Vi tok endelig over huset her i begynnelsen av august i år, utrolig deilig å komme seg i orden igjen. Jeg jobber for tiden som avdelinssykepleier i hjemmesykepleien, er stedfortreder for avd.spl som er sykemeldt. Koser meg glugg ihjel med alt jeg har å gjøre! Ellers har vi fått oss verdens nydeligste kattepus som heter Beate, født 17. mai i år. Hun er vårt lille sjarmtroll, kattefrøken type big boss. Ellers er det ikke så mye nytt her på hjemmefronten, kommer til å slutte på pilla når vi er tilbake fra ferie til den dominikanske republikk i februar neste år Håper jeg kan være litt mer aktiv her inne nå, savner å skrive litt egentlig!! Håper noen av dere "gamle" finner tråden igjen med meg, og at jeg kanskje også kan få noen nye "bekjente" her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 14. desember 2007 #323 Del Skrevet 14. desember 2007 Så herlig at du er tilbake :juhu: :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 14. desember 2007 #324 Del Skrevet 14. desember 2007 :juhu: Der er du!! Koselig å "se" deg igjen, du blir nok ikke kvitt meg så lett Gleder meg til å følge med på Beate og resten av ting som skjer i livet deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rødtoppen Skrevet 17. desember 2007 #325 Del Skrevet 17. desember 2007 GOSH! (mitt nye favorittord...) Snakker om uvanlig oppladning til jul da gitt, jeg ble lagt inn på sykehuset i går jeg... Våknet i går og kjente pulsen så veldig, hele brystkassa mi hoppa og sto i verre. Ble jo litt bekymret, men satt meg til rette i sofaen og leste litt. Så kjente jeg vel egentlig at pulsen bare økte på :hår: Fikk sambo til å hjelpe meg å måle og da hadde jeg 125 i hvilepuls Ringte legevakta som ba meg komme ned, jeg trodde dette her kom av stress og altfor mye å gjøre på jobben. Målte puls igjen på LV, og hadde da 130. Fikk 4 mg vival for å se om det kunne dempe "stresset" litt, men pulsen ble ikke lavere selv om jeg kanskje ble bittelitt mer trøtt. Ble så lagt i akuttmottaket, fikk veneflon, ble koblet til div. hjerteovervåkingsmaskiner, blodtrykksmåler, oksygenmåler osv osv. På det verste i akuttmottaket hadde jeg puls i 160 i LIGGENDE stilling! Ble jo livredd for at det var noe alvorlig galt med hjertet mitt, det ble tatt flere EKG og en haug med blodprøver, bl.a. hjerteinfarktprøver... (jeg er 25 år, så ble litt kald da kan man si) Pulsen fortsatte å være rask, og det dunket så ille at hele senga rista. Så fikk jeg noe frekvensdempende intravenøst (betablokker) og pulsen sank til ca 110 - ganske deilig der og da å ikke hoppe i senga! Så fikk jeg ei pille med det samme stoffet og ble lagt på korttidsposten på sykehuset. Ble overvåket både foran og bak i hele natt = null søvn på 3-kvinnes stue. Fikk så i dag beskjed om at alle blodprøvene mine var HELT normale, bortsett fra stoffskiftet som var altfor høyt! Jeg har slanket meg det siste året, ikke rart det har vært lett å gå ned i vekt med forbrenning som en middels stor elefant! Så nå blir det stoffskiftesenkende piller og blodprøver rett som det er på meg. Egentlig litt glad for å finne ut hva det var også - har gått lenge og vært både varm, skjelven, hatt hjertebank osv uten å egentlig tenke noe annet enn STRESS! Spennende nå å se hvordan det går med formen framover med tanke på nye piller, bivirkninger osv... Skal ta de første pillene etterpå + betablokker hver morgen for å stille pulsen litt ekstra til å begynne med. Kan jo si det sånn at jeg har hatt ei begivenhetsrik helg, og sykehus er kjeeedelig! Så nå blir det vel sykemelding på meg resten av året tror jeg... NÅ skal jeg få i meg litt mat her, sykehusmat er kjedelig ass. Hyggelig å være tilbake i hvert fall, og hyggelig at det er noen av dere som husker meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 17. desember 2007 #326 Del Skrevet 17. desember 2007 Ojoj, det må jeg si... Litt av en helg det der ja! Bra de fant ut av hva det var da, så du får medisiner mot det.. Sikkert greit med tett oppfølging fremover, så de justerer medisiner og slikt så det passer deg.... Sykehusmat er IKKE å skryte av nei Kos deg med ordentlig mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rødtoppen Skrevet 18. desember 2007 #327 Del Skrevet 18. desember 2007 *Yawn* Stilte klokka på 8 i dag for å ringe til legen, får lov til å komme kl 1045... Og nå får jeg jo ikke sove igjen! MEN har sovet som en stein i natt i hvert fall - deilig å være hjemme i sin egen seng altså - uten alle ledninger, monitor som piper osv osv. Nuh skal jeg få på meg noe klær, hvis jeg får de ut fra soverommet uten å vekke sambo. Så litt frokost og dagens første ladning med piller... 7 av de nå til morgenen i dag! Reneste pillemisbrukeren her jeg sitter!! Ha en god dag alle sammen som måtte finne på å titte innom! Jeg har lagt opp slagplan i dag: først lege, så levere sykemelding på jobb, så tur til Sverige for å handle snus til sambo, så (forhåpentligvis) tur til frisør for å ordne litt. (skulle egentlig vært der i går, men da var jeg jo ikke utskrevet enda så det skar seg - og jeg ser nå ut som en DASS på huet!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rødtoppen Skrevet 19. desember 2007 #328 Del Skrevet 19. desember 2007 Da er jammen dagen snart over her i huset. Sambo har alt lagt seg, han dro på jobb kl 05 i dag tidlig, jeg sov til kl 0930! I dag har jeg vært på julelunsj på jobben, veldig hyggelig, men måtte forklare historien med sykehusopphold ca etthundreogsnørrogførti ganger for alle som trodde jeg var syk pga stress! Men fikk i hvert fall masse god mat!! Så var det hjem en bitteliten tur før tur til Sverige for å fylle opp fryseren litt igjen, krise å være tom for kylling. Akkurat da jeg stod og skulle betale ringte telefonen min også - sykehuset! Jeg fikk vel litt hetta og trykket på "legg på" i stedet for "svar" - og turte nesten ikke ringe opp igjen!! Viste seg heldigvis at det bare var legen som lurte på hvordan det gikk med meg, og sa at jeg kunne ta mer hjertemedisin hvis jeg fikk mer hjertebank Snille legen altså! Etter det var det rett hjem, rydde bort og dele opp et lass med kjøttdeig, kjøtt, pepperoni osv, så rett inn til svigermor som har gitt meg gooode instrukser i hvordan krydre og steke ribbe Første gang JEG skal ordne til jul, så må lære av de vise! Etter bortpakking av mat og ribbeinstrukser laget jeg litt middag (kebabkjøtt i pita), så på "Pizzagjengen" og så var det avgårde til frisøren. Jeg bruker samboeren til en kollega av sambo min, så får god pris og god snakk på kjøpet. I tillegg viste det seg at hun også har hyperthyreose da, så hun har kommet med en hel del gode råd til meg i dag! Deilig å høre at det er andre som har like symptomer osv + at det faktisk ikke er farlig å bli gravid selv om man har denne sykdommen! Fikk også høre at det kanskje kan være litt vanskelig å bli gravid med hypert. så skal diskutere litt med sambo om jeg kanskje skal slutte med pilla litt før planlagt... Hehe! Håret ble forresten veeeldig bra, litt kortere, og en del lysere + at krøllene mine kommer mye bedre fram nå NÅ skal jeg skrive handleliste til i morra og se litt Friends før jeg går og legger meg, må jo benytte anledningen til å sitte oppe bittelitt lenger så lenge jeg ikke må opp kl 0615 i morra tidlig! Oh, jeg har jammen mer innholdsrik dag når jeg IKKE er på jobb jeg - er det mulig?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå