AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #1 Skrevet 24. desember 2025 Det her høres kanskje litt rart ut, men fikk lyst til å ta det opp her. Kjæresten min har kompis som går langt tilbake og han er også venner med kjæresten hans. Han har kjent henne i 10-15 år. Det er ofte en litt rar tone mellom dem, blir alltid mye alkohol, hun ler av absolutt alt han sier (mener bokstavelig). Etc. men her om dagen møtte vi de, og hun forteller noe som ikke i seg selv var veldig morsomt eller interessant, men jeg smilte og var engasjert og ga en kommentar til det hun sa som var ment å være litt morsom. Så det ble litt latter. Så gjentok hun det hun først sa to ganger til, og på andre gangen gjentok jeg det jeg hadde sagt før, ordrett slik hun hadde gjort. Fra min side litt ment som at kanskje hun ikke var klar over at hun hadde gjentatt det eller hun ikke forsto meg. Etter at jeg sa den samme tingen igjen snur kjæresten min mot meg, dønn alvorlig og sier at «det har du allerede sagt». så fortsetter hun og gjentar det hun sa 5 ekstra ganger mens begge ler av den samme setningen. Jeg sitter der litt forfjamset. Det her høres sikkert tullete ut for dere, men hva tenker dere om det? Hun gjentar seg ofte, men det der ble jo ekstremt. Føltes ut som om hun prøvde å irritere meg, eller noe sånt. Man er vel ikke så bortreist at man gjentar den samme setningen 7 ganger uten en spesiell grunn? Anonymkode: 1a59a...ce6 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #2 Skrevet 24. desember 2025 Det er noen, spesielt godt voksne, som må gjenta det de sier gjerne 3-4 ganger. Også skal man reagere likt hver gang, jeg synes det er utrolig slitsomt med sånt. Hvorfor hun gjorde det så mange ganger er jo umulig for oss å vite. Men jeg reagerer mer på at din samboer sier fra om at "det har du sagt før" når han ikke sier det samme til henne. Anonymkode: f00ac...975 3 4
Blåttvann Skrevet 24. desember 2025 #3 Skrevet 24. desember 2025 Vanskelig å forstå dette. Kanskje han synes du var frekk mot henne? At de ler med henne for å vise omsorg for en person som ikke henger helt med som oss andre? Virker jo veldig merkelig hele greia med at hun gjentar seg så ofte? Er hun litt enkel? I så fall er det jo snilt av typen din å ikke si noe men le av det de vet at hun vil de skal le av. 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #4 Skrevet 24. desember 2025 Dette høres enten ut som veldig, veldig umodene greier.. Eller hadde dere kanskje drukket en del? Anonymkode: 1f961...60f 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #5 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så gjentok hun det hun først sa to ganger til, og på andre gangen gjentok jeg det jeg hadde sagt før, ordrett slik hun hadde gjort. Fra min side litt ment som at kanskje hun ikke var klar over at hun hadde gjentatt det eller hun ikke forsto meg. Det her høres ut som en subtil måte å rakke ned på henne, så det var sikkert derfor kjæresten din korrigerte deg. Anonymkode: 33043...2fa 8
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #6 Skrevet 24. desember 2025 Høres bare ut som fnisefyllerøl synes jeg, der ganske teite ting blir hysterisk morsomt i øyeblikket. Anonymkode: 767dd...562 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #7 Skrevet 24. desember 2025 Hvor gammel er denne dama? Kanskje hun begynner å bli dement? Anonymkode: 58af4...90e
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #8 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det her høres ut som en subtil måte å rakke ned på henne, så det var sikkert derfor kjæresten din korrigerte deg. Anonymkode: 33043...2fa Mulig, men det er jo ganske trist at av alle måter han kunne tolket det jeg sa på, og det hun sa, så måtte det bli noe så negativt hvis det er som du skriver. Ikke akkurat som om jeg lo av henne, hånet henne, himlet med øynene el.l. Jeg bare gjentok det, slik som hun jo gjorde selv. Anonymkode: 1a59a...ce6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #9 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg bare gjentok det, slik som hun jo gjorde selv. Anonymkode: 1a59a...ce6 Det er bare ufint av deg. Frekt. Anonymkode: fc438...48b 8
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #10 Skrevet 24. desember 2025 Kan du ikke si hva det var hun sa, så blir det litt lettere å tolke situasjonen i sin helhet? Jeg klarer ikke forestille meg hva slags setning man skulle sagt flere ganger, var det et sitat fra noe? Eller at nå er jula her straks? Fremhevet det noe spesielt? Anonymkode: ba919...803 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #11 Skrevet 24. desember 2025 Tenker at dette ikke kan være tre voksne mennesker? Anonymkode: 87487...5ab 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #12 Skrevet 24. desember 2025 Og gjenta noe morsomt er jo vanlig? Spesielt på fnisefylla? Noe dumt, morsomt, intern humor.. kan gjenta det 20 ganger og man ler mer og mer for hver gang? Høres ut som hun var morsom og du var frekk. opplevde noe lignende , var ute med 4 gode venner og 1 jeg ikke kjente så godt. Typisk for oss og gjenta ting vi synes er komisk .hun nye begynte og kommentere « nå har du sagt det 3 ganger « , imens vi andre lo så vi grein. Er 49 , ser alder er viktig her. Anonymkode: 98741...cad 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #13 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er bare ufint av deg. Frekt. Anonymkode: fc438...48b klarer ikke å se hvorfor det var frekt. Det jeg sa etter første gangen hun sa det, gjentok jeg tredje gang hun nevnte det. Altså jeg gjentok hva jeg selv sa, som også var morsomt og med et smil. Jeg prøvde å være vennlig og litt klar? Og så fortsetter hun 5 ganger til. Da sa jeg ingenting.. Anonymkode: 1a59a...ce6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #14 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): klarer ikke å se hvorfor det var frekt. Det jeg sa etter første gangen hun sa det, gjentok jeg tredje gang hun nevnte det. Altså jeg gjentok hva jeg selv sa, som også var morsomt og med et smil. Jeg prøvde å være vennlig og litt klar? Og så fortsetter hun 5 ganger til. Da sa jeg ingenting.. Anonymkode: 1a59a...ce6 Du er like sosialt klønete som hun er. Du fremstår skikkelig passiv aggressiv med slik oppførsel. Skjønner at kjæresten irettesatte deg. Å herme etter andre er ufint. Det vet selv småbarn Anonymkode: 33043...2fa 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #15 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og gjenta noe morsomt er jo vanlig? Spesielt på fnisefylla? Noe dumt, morsomt, intern humor.. kan gjenta det 20 ganger og man ler mer og mer for hver gang? Høres ut som hun var morsom og du var frekk. opplevde noe lignende , var ute med 4 gode venner og 1 jeg ikke kjente så godt. Typisk for oss og gjenta ting vi synes er komisk .hun nye begynte og kommentere « nå har du sagt det 3 ganger « , imens vi andre lo så vi grein. Er 49 , ser alder er viktig her. Anonymkode: 98741...cad her var det jo min type som sa til meg at jeg gjentok meg, med andre ord var det en helt annen stemning enn hva du beskriver her. Jeg ser hva du refererer til, har jo vært i sånne samtaler selv hvor alt er morsomt, men dette er jo ikke tilfelle her. Jeg prøvde faktisk å gjenta en morsom kommentar til det hun sa for tredje gang. Der hun sa var ikke veldig morsomt i seg selv, men jeg smilte og var med helt til jeg fikk den kommentaren fra min type. Og da fortsatte hun bare. hennes egen type smilte ikke en eneste gang under hele interaksjonen, når jeg tenker mg om. Anonymkode: 1a59a...ce6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #16 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er like sosialt klønete som hun er. Du fremstår skikkelig passiv aggressiv med slik oppførsel. Skjønner at kjæresten irettesatte deg. Å herme etter andre er ufint. Det vet selv småbarn Anonymkode: 33043...2fa Hadde jeg hermet hadde jeg skjønt det, men om du leser det jeg skrev var jo ikke dette tilfelle i det hele tatt. Jeg smilte og var vennlig helt til det skjedde. Men vet ikke om typen min «irettesatt» meg heller, bare at han merket seg ar jeg gjentok meg selv. Men kanskje er han så vant til at hun gjør det at han har sluttet å reagere når hun gjør det. Det er jo en annen mulighet. Anonymkode: 1a59a...ce6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #17 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde jeg hermet hadde jeg skjønt det, men om du leser det jeg skrev var jo ikke dette tilfelle i det hele tatt. Jeg smilte og var vennlig helt til det skjedde. Men vet ikke om typen min «irettesatt» meg heller, bare at han merket seg ar jeg gjentok meg selv. Men kanskje er han så vant til at hun gjør det at han har sluttet å reagere når hun gjør det. Det er jo en annen mulighet. Anonymkode: 1a59a...ce6 Men hvis du selv kan gjenta morsomheter, så skjønner jeg ikke hvorfor du reagerer på at hun gjør det? Du ville definitivt sette henne på plass. Og kjæresten din synes du var ufin Anonymkode: 33043...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #18 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvis du selv kan gjenta morsomheter, så skjønner jeg ikke hvorfor du reagerer på at hun gjør det? Du ville definitivt sette henne på plass. Og kjæresten din synes du var ufin Anonymkode: 33043...2fa Det virker jo som TS sitt poeng er at hun ikke kan gjenta seg selv, men det kan fnisedamen. Ts ble irettesatt for gjentakelse men den andre fikk fortsette. Anonymkode: 291b3...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #19 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig, men det er jo ganske trist at av alle måter han kunne tolket det jeg sa på, og det hun sa, så måtte det bli noe så negativt hvis det er som du skriver. Ikke akkurat som om jeg lo av henne, hånet henne, himlet med øynene el.l. Jeg bare gjentok det, slik som hun jo gjorde selv. Anonymkode: 1a59a...ce6 Jeg forstod ingenting av dette? Så - oppsummert så imiterte du hennes ellers vanlige måte å kommunisere på? Isåfall er det uhøflig. Men jeg forstod veldig lite av dette egentlig. Du er ikke på nett med henne, og det er helt greit. Anonymkode: 47837...272 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #20 Skrevet 24. desember 2025 Jeg har lettere for å korrigere egen kjæresten enn andre. Så det var nok lettere å få deg til å være stille og slutte å mase om det samme, enn dama til kompisen. Der er det jo kompisen i så fall som må si noe til henne hvis han finner det nødvendig. Anonymkode: a932f...7a0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå