Gå til innhold

Verdien av brev og postkort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes nå to tråder om å sende og motta post, brev og postkort. Jeg lurer på: Hvilken verdi har post for deg?

Liker du å sende og motta post? Det finnes mange bøker om korrespondanse mellom mennesker. Har du noen gang lest en slik bok, og hva syntes du om den? Hvorfor var den interessant? Har det vært personer som har gått bort, og som du har mottatt brev eller postkort fra, og beholdt du dem? Ser du på håndskriften, leser du historiene på nytt, sendte han eller hun noe med brevet eller kortet, for eksempel et bilde eller en avisartikkel? Har du fortsatt gratulasjonskort fra en spesiell anledning? Samler du frimerker? Eller kjenner du andre som gjør det? Det er mye snakk i trådene om Postcrossing. Gjør du det også? Hva er dine erfaringer med det? Har du brevvenner? Bor de langt unna? Hvor kjenner du dem fra, og hvor lenge har dere skrevet brev med hverandre?

Anonymkode: b8b6f...995

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

• Hjerte 1
  • 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å skrive. 
Er i midten av 30 åra.

Hadde brev venner som barn fordi vi flytta så mye så hadde ikke brevvenner fra blader, men venner jeg hadde gått på skole med.

Har tatt vare på alt nesten. Har mange plastikk dunker med dåps kort, bursdags kort, julekort, dagbøker jeg skrev i som 12-14 åring, sånne lapper man skrev i timene har jeg å funnet faktisk. 
Har dikt jeg selv har skrevet og som andre har skrevet. 
For meg er post viktig !!! Savner Tia da alle sendte brev og postkort😢

Det er i tilegg så utrolig mange fine bilder/motiver etc på kort man finner ? Tenker på ark , matbutikkene og rundt omkring ..!!! Får nesten lyst å ramme noen av dem inn 😂

Jeg setter stor pris på at jeg får bursdagskort eller omså bare en liten lappe skrevet til dagen min fra familie eller venner. 

Trist at de som vokser opp nå ikke får oppleve dette på samme måte. 
Sosiale media ødelegger dessverre den sjarmen spør du meg. 

Noen ganger leser jeg gjennom å smiler /ler/ gråter ….❤️

postcrossing el hva det het har jeg aldri hørt om 🤓

Anonymkode: 4d0e9...df2

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Personlig post i form av håndskrevne brev betyr mye for meg. 

Jeg har hatt brevvenner og brevvekslet i snart 30 år og elsker den hobbyen 💛 Det er den måten jeg kobler av på og det er en hobby jeg kommer til å drive med så lenge jeg kan. Så lenge hodet og arm fungerer 😄 

Om man liker å skrive, så kan jeg absolutt anbefale brevskriving 💛 💌

Endret av Mardina
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at dere deler opplevelsene deres. Det er veldig vakkert.

Å sende og motta post er noe spesielt.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Takk for at dere deler opplevelsene deres. Det er veldig vakkert.

Å sende og motta post er noe spesielt.

❤️ 💌 ❤️ 💌 🥰

Anonymkode: 4d0e9...df2

Skrevet

Jeg samler på frimerker 😊

Skulle gjerne hatt brevvenner 😊 

Skrevet
Sommerrose skrev (5 minutter siden):

Jeg samler på frimerker 😊

Skulle gjerne hatt brevvenner 😊 

Hvor finner man slikt? Annonse i avisen?

Anonymkode: f9aea...2d5

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (På 16.9.2026 den 1.48):

Personlig post i form av håndskrevne brev betyr mye for meg. 

Jeg har hatt brevvenner og brevvekslet i snart 30 år og elsker den hobbyen 💛 Det er den måten jeg kobler av på og det er en hobby jeg kommer til å drive med så lenge jeg kan. Så lenge hodet og arm fungerer 😄 

Om man liker å skrive, så kan jeg absolutt anbefale brevskriving 💛 💌

Jeg har også brevvenner, og det er en fin hobby. Jeg fant noen via facebookgrupper, og noen falt fra mens andre har jeg skrevet med i flere år.

Anonymkode: 1fd07...3e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har også brevvenner, og det er en fin hobby. Jeg fant noen via facebookgrupper, og noen falt fra mens andre har jeg skrevet med i flere år.

Anonymkode: 1fd07...3e8

Samme her 💛

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...