AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Skrevet 18 timer siden Jeg har hatt en virusinfeksjon og har i forbindelse med den hostet mye, og hatt feber. Hosten har vedvart. Feber har kommet tilbake, og jeg har veldig vondt i brystet når jeg puster dypt. Det stikker og stråler til høyre side av halsen og i midten av brystkassen. Jeg har ikke vondt når jeg svelger osv. Å hoste er veldig vondt, og jeg hoster opp grønt og grått tykt slim. I dag var det ganske blodig, tenkte det er pga hostingen. Allmenntilstand er OK, ikke topp pga feber, men jeg klarte vanne ut pinnekjøtt og moppe gulvet. Det er jo jul… og legevakt osv har mye å gjøre. Kan jeg vente 3-4 dager med evt lungebetennelse uten at det blir «farlig»? Vil ikke plage helsevesenet mer enn nødvendig under høytiden, og har jo forsåvidt planer om julefeiring med familien. Om det er relevant har jeg temp på 38.4 . Jeg tar Paracet. hva tenker dere som har litt peiling? Anonymkode: 2dfe4...cdf
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Skrevet 18 timer siden Du kan fint vente så lenge du føler det greit selv. Ta kontakt hvis du blir tungpustet så klart. Man kan uansett ikke behandle virus. Det går over. Jeg hadde det som høygravid julen for 3 år siden, hostet på meg ribbeinsbrudd, men ellers var det jo ingenting å gjøre annet enn å hvile og drikke masse. Anonymkode: 34341...3ae
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har hatt en virusinfeksjon og har i forbindelse med den hostet mye, og hatt feber. Hosten har vedvart. Feber har kommet tilbake, og jeg har veldig vondt i brystet når jeg puster dypt. Det stikker og stråler til høyre side av halsen og i midten av brystkassen. Jeg har ikke vondt når jeg svelger osv. Å hoste er veldig vondt, og jeg hoster opp grønt og grått tykt slim. I dag var det ganske blodig, tenkte det er pga hostingen. Allmenntilstand er OK, ikke topp pga feber, men jeg klarte vanne ut pinnekjøtt og moppe gulvet. Det er jo jul… og legevakt osv har mye å gjøre. Kan jeg vente 3-4 dager med evt lungebetennelse uten at det blir «farlig»? Vil ikke plage helsevesenet mer enn nødvendig under høytiden, og har jo forsåvidt planer om julefeiring med familien. Om det er relevant har jeg temp på 38.4 . Jeg tar Paracet. hva tenker dere som har litt peiling? Anonymkode: 2dfe4...cdf Ingen som har peiling får lov å svare her inne! Det du derimot skal gjøre er å ringe til legevakten, for de er nemlig der for å svare på sånne spørsmål, og høre hva de mener at du skal gjøre. God bedring❤️ Anonymkode: b872b...1b6 8 1 7
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden Jeg hadde ringt legevakt og forhørt meg. Virusinfeksjoner kan gå over til bakteriell lungebetennelse, har vært der selv. Jeg hadde villet sjekke det om legevakta sier de har tid (det er jo de som vurderer det best, og en telefon har de tid til). Anonymkode: f87fc...dfa 2 3
Strigiformes Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har hatt en virusinfeksjon og har i forbindelse med den hostet mye, og hatt feber. Hosten har vedvart. Feber har kommet tilbake, og jeg har veldig vondt i brystet når jeg puster dypt. Det stikker og stråler til høyre side av halsen og i midten av brystkassen. Jeg har ikke vondt når jeg svelger osv. Å hoste er veldig vondt, og jeg hoster opp grønt og grått tykt slim. I dag var det ganske blodig, tenkte det er pga hostingen. Allmenntilstand er OK, ikke topp pga feber, men jeg klarte vanne ut pinnekjøtt og moppe gulvet. Det er jo jul… og legevakt osv har mye å gjøre. Kan jeg vente 3-4 dager med evt lungebetennelse uten at det blir «farlig»? Vil ikke plage helsevesenet mer enn nødvendig under høytiden, og har jo forsåvidt planer om julefeiring med familien. Om det er relevant har jeg temp på 38.4 . Jeg tar Paracet. hva tenker dere som har litt peiling? Anonymkode: 2dfe4...cdf Hadde reist på legevakten. Det er viktig å få medisinsk behandling så raskt som mulig ellers kan det forverre seg. Hadde ikke nølt et sekund med å reise. Det passer aldri og bli syk. 1
Strigiformes Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde ringt legevakt og forhørt meg. Virusinfeksjoner kan gå over til bakteriell lungebetennelse, har vært der selv. Jeg hadde villet sjekke det om legevakta sier de har tid (det er jo de som vurderer det best, og en telefon har de tid til). Anonymkode: f87fc...dfa Har man lungebetennelse så trenger man antibiotika. Jeg hadde ikke ringt. Hadde bare reist. 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden Strigiformes skrev (Akkurat nå): Har man lungebetennelse så trenger man antibiotika. Jeg hadde ikke ringt. Hadde bare reist. Er ikke alle steder man kommer inn uten å ha ringt på forhånd (med mindre du ankommer med ambulanse eller helt tydelig trenger akutt hjelp der og da). Derfor jeg sier at det er lurt å ringe. Anonymkode: f87fc...dfa 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden Strigiformes skrev (2 minutter siden): Har man lungebetennelse så trenger man antibiotika. Jeg hadde ikke ringt. Hadde bare reist. Nei, kun bakterier man kan behandle med antibiotika, ikke virus. Jeg har hatt lungebetennelse to ganger av virus, det går over. Anonymkode: 34341...3ae 2 1
Natu Skrevet 18 timer siden #9 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har hatt en virusinfeksjon og har i forbindelse med den hostet mye, og hatt feber. Hosten har vedvart. Feber har kommet tilbake, og jeg har veldig vondt i brystet når jeg puster dypt. Det stikker og stråler til høyre side av halsen og i midten av brystkassen. Jeg har ikke vondt når jeg svelger osv. Å hoste er veldig vondt, og jeg hoster opp grønt og grått tykt slim. I dag var det ganske blodig, tenkte det er pga hostingen. Allmenntilstand er OK, ikke topp pga feber, men jeg klarte vanne ut pinnekjøtt og moppe gulvet. Det er jo jul… og legevakt osv har mye å gjøre. Kan jeg vente 3-4 dager med evt lungebetennelse uten at det blir «farlig»? Vil ikke plage helsevesenet mer enn nødvendig under høytiden, og har jo forsåvidt planer om julefeiring med familien. Om det er relevant har jeg temp på 38.4 . Jeg tar Paracet. hva tenker dere som har litt peiling? Anonymkode: 2dfe4...cdf Du ringer legevakt og spør. Høres absolutt ikke ut som noe som bør vente.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden 38,4 med paracet er i realiteten høyere. Med reetablering av symptomer, og økende, hadde jeg kontaktet legevakten. God bedring! Anonymkode: d8802...2eb 1
Romkom Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har hatt en virusinfeksjon og har i forbindelse med den hostet mye, og hatt feber. Hosten har vedvart. Feber har kommet tilbake, og jeg har veldig vondt i brystet når jeg puster dypt. Det stikker og stråler til høyre side av halsen og i midten av brystkassen. Jeg har ikke vondt når jeg svelger osv. Å hoste er veldig vondt, og jeg hoster opp grønt og grått tykt slim. I dag var det ganske blodig, tenkte det er pga hostingen. Allmenntilstand er OK, ikke topp pga feber, men jeg klarte vanne ut pinnekjøtt og moppe gulvet. Det er jo jul… og legevakt osv har mye å gjøre. Kan jeg vente 3-4 dager med evt lungebetennelse uten at det blir «farlig»? Vil ikke plage helsevesenet mer enn nødvendig under høytiden, og har jo forsåvidt planer om julefeiring med familien. Om det er relevant har jeg temp på 38.4 . Jeg tar Paracet. hva tenker dere som har litt peiling? Anonymkode: 2dfe4...cdf Jeg ville ringt legevakten. Har du hatt blodpropp eller kreft tidligere?
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden Hvor ille tenker du det bør være før man drar til legevakta egentlig? Mulig lungebetennelse = lege Anonymkode: 31551...5b6 1
Strigiformes Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, kun bakterier man kan behandle med antibiotika, ikke virus. Jeg har hatt lungebetennelse to ganger av virus, det går over. Anonymkode: 34341...3ae Legevakten vet sikkert råd. Symptombildet kan være ulikt fra person til person avhengig av immunsystemet. Det er litt av grunnen til at man bør oppsøke helsepersonell og medisinsk behandling. 2
Mezzosoprena Skrevet 17 timer siden #15 Skrevet 17 timer siden Jeg hadde ringt legevakta idet jeg hostet blod, og ikke bare "tenkt at det er pga hostinga". 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Skrevet 17 timer siden Venninen min hadde nettopp lungebetennelse og skyhøy feber. Ring dem. Man venter ikke med slikt. Anonymkode: 900e3...183
Hulderen Skrevet 17 timer siden #17 Skrevet 17 timer siden Du hoster opp blod. Selvsagt skal du ringe til legevakten nå! 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Skrevet 17 timer siden Strigiformes skrev (1 time siden): Har man lungebetennelse så trenger man antibiotika. Jeg hadde ikke ringt. Hadde bare reist. På de aller fleste legevakter skal man ringe FØR man dukker opp! Ikke alle steder man bare kan møte opp, det bør man heller ikke gjøre, spesielt i influensasesongen som er nå mange steder. Anonymkode: b872b...1b6 1
Strigiformes Skrevet 16 timer siden #19 Skrevet 16 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt en virusinfeksjon og har i forbindelse med den hostet mye, og hatt feber. Hosten har vedvart. Feber har kommet tilbake, og jeg har veldig vondt i brystet når jeg puster dypt. Det stikker og stråler til høyre side av halsen og i midten av brystkassen. Jeg har ikke vondt når jeg svelger osv. Å hoste er veldig vondt, og jeg hoster opp grønt og grått tykt slim. I dag var det ganske blodig, tenkte det er pga hostingen. Allmenntilstand er OK, ikke topp pga feber, men jeg klarte vanne ut pinnekjøtt og moppe gulvet. Det er jo jul… og legevakt osv har mye å gjøre. Kan jeg vente 3-4 dager med evt lungebetennelse uten at det blir «farlig»? Vil ikke plage helsevesenet mer enn nødvendig under høytiden, og har jo forsåvidt planer om julefeiring med familien. Om det er relevant har jeg temp på 38.4 . Jeg tar Paracet. hva tenker dere som har litt peiling? Anonymkode: 2dfe4...cdf Jeg synes dette virker alvorlig. Hadde krevd og få kommet ned på legevakten. Jeg hadde ikke valgt å se dette an når du beskriver det du beskriver her... Endret 16 timer siden av Strigiformes 1
Strigiformes Skrevet 16 timer siden #20 Skrevet 16 timer siden (endret) Strigiformes skrev (4 minutter siden): Jeg synes dette virker alvorlig. Hadde krevd og få kommet ned på legevakten. Jeg hadde ikke valgt å se dette an når du beskriver det du beskriver her... Endret 16 timer siden av Strigiformes
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå