Gå til innhold

Prioritere mat eller musikk til festen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En nær venninne av meg fyller år, og ønsker å feire stort.
Hun har satt en stor sum til festen,  bare lokalet koster 10 000,-
Hun hadde bestemt seg for catering (buffet), men har nå endret mening. Pengene til mat skal isteden brukes på en dj. (Har ikke budsjett til begge deler)
Prøvde å si litt forsiktig til henne at maten er viktigere enn musikk på en fest bestående av veletablert par og kvinner 40+
Men virket ikke som hun hørte meg.
Argumentet hennes er at en dj vil skape ordentlig partystemmning.  Hun forteller at Dj spiller også et blåseinstrument.
Min venninne ønsker en ordentlig fest, noe som er forståelig.  Hun har 2 barnehagebarn og en baby.

Min venninne har bosatt seg i en annen by enn den hun er oppvokst i.  Mange av oss  gjestene må ta seg inn på hotell.

Tror ikke jeg skal si noe mer til henne om dette.  Hun gleder seg virkelig til denne festen. Planlagt i snart to år.
Og det er hun som bestemmer, hennes fest.
Men hva tenker dere,  hva hadde vært viktigst for deg ? Deilige mat eller kul musikk av en dyktig artist/dj ?

Hun har bestemt seg for å severe pasta og salat.

Det blir sikkert en bra fest.
Jeg skal gjøre mitt beste for å skape god stemning, men jeg må innrømme at jeg synes det er litt kjedelig å bli servert hverdagsmat på en slik stor begivenhet.

Anonymkode: 29420...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pasta og salat er jo supert. Hva er problemet? 

Anonymkode: c8d83...ad7

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge det serveres mat som smaker bra og det er nok mat, så er mat + DJ helt topp. Det blir mer fest med DJ enn uten.

Anonymkode: bfc6b...124

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempe glad for pasta og salat. 

• Liker 2
Skrevet

Cluet er jo hvilken fest hun vil ha. Gedigen restaurant, eller utested - tema. Hun går for utested. Det må gjester bare akseptere. 

Anonymkode: 37f1d...ea5

• Liker 3
Skrevet

Dere svarer ikke på spørsmålet mitt.

Skrevet

Jeg hadde også blitt glad for pasta og salat, men jeg var nylig i en 40-årsdag hvor det var booket inn DJ. Det var vel 4-5 stk (av 70) som svingte seg på dansegulvet, mens alle andre satt rundt omkring og snakket sammen. Jeg hadde derfor heller prioritert mat og drikke fremfor DJ, med mindre jeg visste at det var en ekstremt danseglad gjeng jeg inviterte. 

Anonymkode: dcd93...b5a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun hadde bestemt seg for catering (buffet), men har nå endret mening. Pengene til mat skal isteden brukes på en dj. (Har ikke budsjett til begge deler)
Prøvde å si litt forsiktig til henne at maten er viktigere enn musikk på en fest bestående av veletablert par og kvinner 40+
Argumentet hennes er at en dj vil skape ordentlig partystemmning.  Hun forteller at Dj spiller også et blåseinstrument.
Min venninne ønsker en ordentlig fest, noe som er forståelig.  Hun har 2 barnehagebarn og en baby.

Min venninne har bosatt seg i en annen by enn den hun er oppvokst i.  Mange av oss  gjestene må ta seg inn på hotell.

Tror ikke jeg skal si noe mer til henne om dette.  Hun gleder seg virkelig til denne festen. Planlagt i snart to år.
Men hva tenker dere,  hva hadde vært viktigst for deg ? Deilige mat eller kul musikk av en dyktig artist/dj ?

Jeg skal gjøre mitt beste for å skape god stemning, men jeg må innrømme at jeg synes det er litt kjedelig å bli servert hverdagsmat på en slik stor begivenhet.

Pasta er ikke noe jeg spiser så ofte, så om det er godt kunne jeg kost meg med det. Jeg hadde ikke brydd meg så mye om det var dj eller en spotifyliste for å vere ærlig.

Anonymkode: dc2cf...1e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

her er det jo begge deler. Pasta og salat er deilig mat. I en bursdagsfest spiser man så fester man. Vinn vinn. 

Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med litt vanlig/kjedelig mat dersom det var god stemning, gøy musikk og bra stemning. For meg er det dørgende kjedelig å sitte ved et bord å spise mat en hel kveld 

Anonymkode: 81093...8d2

Skrevet

For meg er musikk det viktigste for en bra fest. Å spise gjøre man kanksje 2 timer men høre på musikk og danse blir flere timer og jeg er ikke veldig interessert i mat.

Skrevet

Helt klart musikk som er viktigst 

Anonymkode: 998a0...8d3

Skrevet

Enig i at din venninne bommer på prioriteringene. Mat og drikke er mest viktig! Men ikke så mye du kan gjøre med det. 

Anonymkode: 57b12...f97

• Liker 4
Skrevet

God stemning er viktigst om man ønsker en ordentlig fest. God mat/spise ute kan man jo bare gjøre når som helst ellers.

Siden en del kommer fra andre steder er det hyggelig av henne å stille med pasta og salat (siden man ikke har tilgang på kjøkken), men er jo også bare å spise tidlig middag ute før festen. 

Anonymkode: f7c67...f12

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

pasta og salat er jo supert. Hva er problemet? 

Så lenge det serveres mat som smaker bra og det er nok mat, så er mat + DJ helt topp. Det blir mer fest med DJ enn uten.

Anonymkode: bfc6b...124

Phoenix Heart skrev (1 time siden):

Jeg hadde blitt kjempe glad for pasta og salat. 

Eh jo, det er jo akkurat det folk gjør. 

Dessuten spiller det ingen rolle hva "vi andre" ville ha prioritert, denne gangen er det venninnen din som har lov til å prioritere akkurat det hun vil!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge det blir nok mat, og nok alkohol og snacks, så er maten underordnet.

Blir det ikke alkohol er det ingen vits med dj heller. 

Anonymkode: 3a11a...163

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker alkohol kun til fest, og da bryr jeg meg ikke om maten. Da er det stemningen etterpå som gjelder. 

Anonymkode: 7e7c0...ebd

Skrevet

Pasta og salat er helt greit, synes jeg. Helt greit med dj også om det er det som er gøy for jubilanten. For min del funker Spotify supert (kanskje enda bedre for da bestemmer jeg musikken selv) men jeg er en kvinne på 40+ som fortsatt er glad i å ta meg svingom når jeg fester, så skjønner at det er kult med en bra dj om man virkelig skal unne seg en bra kveld. 

Anonymkode: d33df...eb2

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke problemet, om bursdagsbarnet er fornøyd med pasta og salat, så spiller det vel ingen rolle at du som gjest syns det er skuffende servering? Dere får både mat og musikk, høres ut som det blir en bra fest! 

Anonymkode: e48ec...2a3

Skrevet

Jeg foretrekker god mat og samtale framfor dj og full fest - men det er ikke min feiring. Legger andre opp til arrangementer som ikke passer meg, kan jeg velge å takke nei, eventuelt å gå tidlig (som jeg gjorde sist jeg var i en 40-årsdag med mer musikk enn mat. Det var i jubilantens ånd og stemningen var god).

Det jeg mest av alt foretrekker - uansett anledning og omstendigheter - er venner som aksepterer mine valg og preferanser heller enn å rakke ned på dem på nett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...