AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #1 Skrevet 23. desember 2025 Min mor er tilbake fra umrah for første gang! Men jeg merker jeg blir overvelved av hvor materialistiske alle er etter oppemskomhet. De sier vi skal pynte, ha kake og overasskelse til henne. Jeg personlig er i en fase av livet hvor jeg ikke føler så mye behov for materialistiske ting. Jeg er glad for hennes vegne, men ikke noe jeg føler må feires. Mulig det er fordi vi ikke har så dyp kontakt og jeg har noen dårlig minner jeg ikke klarer å legge bort fra henne. Jeg vet ikke. Jeg er ikke veldig relgiøs heller så mulig jeg derfor ikke skjønner «hvor stor» ting det er for henne/andre Min kusine kaller meg rar fordi jeg ikke vil pynte og syntes det er slitsomt med kake bestilling og egentlig ikke vil. Men jeg genuint føler ikke noe glede eller behov for feiring I år feiret jeg heller ikke bursdagen min stort noe jeg normalt gjør. Jeg føler jeg har blitt eldre, litt mer seriøs og litt mindre flashy. Generelt mista en del livsglede, og prøver å bare survive this world! Seff er glad her og der, men ikke noe stor entusiasme for å feire ting. Føles som alt umrah pynt er for flexing, og jeg bare er ikke humør til feiring eller lage stor nummer av dette Er det virkelig normalt å feire at noen har gjort umrah, Og er det andre som kjenner igjen i følelsen av å bare ikke feire ting? Anonymkode: fb3a2...88a 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #2 Skrevet 23. desember 2025 Hvorfor lager du flere tråder om det samme? Anonymkode: 80d31...b16 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #3 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor lager du flere tråder om det samme? Anonymkode: 80d31...b16 Hvorfor velger du å tråkke på noen i personlig krise? Anonymkode: 33988...518 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #5 Skrevet 23. desember 2025 Litt spesielt å ble materialistisk etter å ha møtt Gud. Beviser vel bare at denne guden ikke finnes.., da hadde han vel heller gjort folk mer åndelige. Men hva kan man forvente at noen som er så religiøse at de drar langt og dyrt for å gå rundt en kloss. Mennesker vil bli lurt og forledet. Anonymkode: d0d09...b87 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #6 Skrevet 23. desember 2025 Pynt og kake er ikke materialistisk. Feiring er ikke i seg selv materialistisk. Du høres deprimert ut. Ikke skyv fra deg alle rundt deg pga det. Anonymkode: 887de...77a 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #7 Skrevet 23. desember 2025 Det er heøt vanlig å feire større begivenheter i livet, og pynt og kake er ikke materialistisk. Å kjøpe en kake er da ikke stress? Anonymkode: 7df0d...086 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #8 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor velger du å tråkke på noen i personlig krise? Anonymkode: 33988...518 Høres ikke så veldig ut som en krise..? Er du veldig ung? Du kan si fra om dine verdier og grenser, og la være å møte folks forventninger hvis det bryter med ditt verdisyn. Det er å ta et skritt til side for familien, som kanskje mor og andre reagerer på i din kultur. Eller du kan sette egne verdier og syn på dette til side, og fi mor det hun forventer. Ikke det jeg vil kalle en livskrise, men men.. Anonymkode: a10cd...2c0 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #9 Skrevet 23. desember 2025 Jeg, jeg, meg, jeg... Det ér litt spesielt om man som voksen tror at å feire andres begivenheter eller ikke, handler om hvorvidt "jeg føler behov for." Anonymkode: 0be89...716 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #10 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor velger du å tråkke på noen i personlig krise? Anonymkode: 33988...518 Hva i HI er det som beskriver en «personlig krise»? Anonymkode: fbfbc...72b 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #11 Skrevet 23. desember 2025 Hva betyr umrah? Anonymkode: 9420b...fdd 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #12 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva betyr umrah? Anonymkode: 9420b...fdd Pilgrimsreise Anonymkode: 64bd8...ebf
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #13 Skrevet 23. desember 2025 Umrah er ganske godt gjort da, TS. Synd du ikke ser hvilken bragd det må være for moren din. Anonymkode: 64bd8...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #14 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Pynt og kake er ikke materialistisk. Feiring er ikke i seg selv materialistisk. Du høres deprimert ut. Ikke skyv fra deg alle rundt deg pga det. Anonymkode: 887de...77a Mulig! Jeg har ikke mye livsglede for tiden. Mulig jeg bare ikke har tett bånd med mor / ikke er så religiøs. Kan være flere grunner til at jeg føler som jeg gjør Anonymkode: fb3a2...88a 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #15 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Umrah er ganske godt gjort da, TS. Synd du ikke ser hvilken bragd det må være for moren din. Anonymkode: 64bd8...ebf Jeg tror hun har ødelagt livet mitt ganske mye til at jeg ikke bryr meg. Pga henne måtte jeg flytte ut og bo med 2 indiske menn og har hatt angst / rare kropp relasjoner siden da. jeg er glad i henne, men noe inni meg hater alt hun har behandlet meg som. jeg husker da jeg ble skilt og 6 mnd etter pynta meg for å gå ut. Så sa moren min «skilt damer bruker ikke rød leppestift» og var sur. Fordi hun likte ikke de meg fin, pynta og gå ut. nå er jeg deprimert også pga henne fordi går ikke ut, pynter meg ikke lenger jeg føler noe inni meg hater henne Anonymkode: fb3a2...88a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #16 Skrevet 23. desember 2025 Jeg er voksen men selv nå når jeg nevner reise blir hun sur «du har allerede reist i år» Jeg må bokstavelig talt gifte meg på nytt for å få friheten min tilbake Anonymkode: fb3a2...88a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #17 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror hun har ødelagt livet mitt ganske mye til at jeg ikke bryr meg. Pga henne måtte jeg flytte ut og bo med 2 indiske menn og har hatt angst / rare kropp relasjoner siden da. jeg er glad i henne, men noe inni meg hater alt hun har behandlet meg som. jeg husker da jeg ble skilt og 6 mnd etter pynta meg for å gå ut. Så sa moren min «skilt damer bruker ikke rød leppestift» og var sur. Fordi hun likte ikke de meg fin, pynta og gå ut. nå er jeg deprimert også pga henne fordi går ikke ut, pynter meg ikke lenger jeg føler noe inni meg hater henne Anonymkode: fb3a2...88a Det høres ut som du har opplevd ugreie ting i barndommen. Snakker du med noen profesjonelle om dette? Du kan bli henvist psykolog av fastlegen. Det kan være til god hjelp å få prosessere det du har opplevd Det har jeg selv gjort så nå har jeg det bra. Anonymkode: e26c8...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #18 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ut som du har opplevd ugreie ting i barndommen. Snakker du med noen profesjonelle om dette? Du kan bli henvist psykolog av fastlegen. Det kan være til god hjelp å få prosessere det du har opplevd Det har jeg selv gjort så nå har jeg det bra. Anonymkode: e26c8...2bf Barndommen? Disse tingene skjedde 2-3 år siden. Anonymkode: fb3a2...88a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #19 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror hun har ødelagt livet mitt ganske mye til at jeg ikke bryr meg. Pga henne måtte jeg flytte ut og bo med 2 indiske menn og har hatt angst / rare kropp relasjoner siden da. jeg er glad i henne, men noe inni meg hater alt hun har behandlet meg som. jeg husker da jeg ble skilt og 6 mnd etter pynta meg for å gå ut. Så sa moren min «skilt damer bruker ikke rød leppestift» og var sur. Fordi hun likte ikke de meg fin, pynta og gå ut. nå er jeg deprimert også pga henne fordi går ikke ut, pynter meg ikke lenger jeg føler noe inni meg hater henne Anonymkode: fb3a2...88a Ok, jeg skjønner. Vanskelige relasjoner til sin mor er jo selvsagt leit. Hvis du føler at hun har behandlet deg dårlig og du vil ta avstand, hva skjer hvis du dropper feiringen? Blir det mer trøbbel eller vil det gjøre deg godt å slippe? Anonymkode: 64bd8...ebf
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #20 Skrevet 23. desember 2025 Mor har vært på en dyr chartertur og nå vil hun feires når hun kommer hjem? Anonymkode: 7a227...339
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå