Strigiformes Skrevet 23. desember #21 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mange her som hevder at bare i noen få enkelttilfeller går ektefeller fra partneren sin, men hva med disse ytterst få? Noen her? Og ble dere lykkelige? Anonymkode: f5bc2...383 Det tror jeg er sjeldent. Du kan sikkert håpe på det, men du kan ikke regne med det. Det beste er om du kan klare og gå videre for din egen del. Du er selv ansvarlig for din egen lykke. Klarer du det, så tror jeg du vil være lykkelig uansett. Det er frihet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember #22 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mange her som hevder at bare i noen få enkelttilfeller går ektefeller fra partneren sin, men hva med disse ytterst få? Noen her? Og ble dere lykkelige? Anonymkode: f5bc2...383 Rett fra nynorsk til kav bokmål... De som lykkes i dette er ytterst få, du har fått svar fra én, men det er trolig ikke mange av dem på forumet nettopp fordi de som lykkes i dette er få. Jeg vet om ett par, de er like lykkelige 25-30 år etter. Forskjellen er at de snakket sammen, rotet ikke med hverandre før de gikk fra sine respektive partnere, og de hadde ikke kontakt med hverandre fra de ble enige og til de begge møtte hverandre på en dato de hadde satt frem i tid hvor begge skulle ha ryddet opp og avsluttet sine forhold. Han du har møtt snakker ikke med deg om følelser, han synes ikke gjøre noe som helst for å endre noe som helst. Hva gjør du for å komme over ham? Det virker som om du heller dyrker følelsene dine som et hekt. Jeg har lært at hvis man virkelig elsker noen, så unner man dem å være lykkelige der de er, og ikke minst, man lar dem leve de livene de velger. Har man følelser som ikke passer inn i det livet den andre velger å leve, da trekker man seg helt unna, aksepterer at det ikke vil bli noe mer, og går videre i eget liv. Noen ganger går det lettere/kortere tid, andre ganger lenger tid. Men man må ønske å gå videre for å få det til, og det virker ikke som om du er der. Anonymkode: 469e1...79f 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember #23 Skrevet 23. desember Er det en ting livet har lært meg så er det at det finnes like mange livshistorier som det finnes mennesker. Vi er alle nødt til å ta valg av og til uten å vite hva som blir utfallet, og uten å vite hva som hadde skjedd hvis man hadde tatt et annet valg. Ta gjerne i mot råd fra andre ts, men til syvende og sist er det ditt liv og dine valg - lytt på din indre stemme. Lykke til! 🌸 Anonymkode: d96eb...63a 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember #24 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Rett fra nynorsk til kav bokmål... De som lykkes i dette er ytterst få, du har fått svar fra én, men det er trolig ikke mange av dem på forumet nettopp fordi de som lykkes i dette er få. Jeg vet om ett par, de er like lykkelige 25-30 år etter. Forskjellen er at de snakket sammen, rotet ikke med hverandre før de gikk fra sine respektive partnere, og de hadde ikke kontakt med hverandre fra de ble enige og til de begge møtte hverandre på en dato de hadde satt frem i tid hvor begge skulle ha ryddet opp og avsluttet sine forhold. Han du har møtt snakker ikke med deg om følelser, han synes ikke gjøre noe som helst for å endre noe som helst. Hva gjør du for å komme over ham? Det virker som om du heller dyrker følelsene dine som et hekt. Jeg har lært at hvis man virkelig elsker noen, så unner man dem å være lykkelige der de er, og ikke minst, man lar dem leve de livene de velger. Har man følelser som ikke passer inn i det livet den andre velger å leve, da trekker man seg helt unna, aksepterer at det ikke vil bli noe mer, og går videre i eget liv. Noen ganger går det lettere/kortere tid, andre ganger lenger tid. Men man må ønske å gå videre for å få det til, og det virker ikke som om du er der. Anonymkode: 469e1...79f Vart det tungt for deg å handsame overgangen frå nynorsk til bokmål, sidan du bemerkar det? Anonymkode: 69fcb...228 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember #25 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har vore vener i mange år. For omlag eit år sidan kyssa han meg - heilt utav det blå. Eg har aldri skjønt eller fått noko forklaring på kvifor. Eg grubla mykje over dette i tida etterpå. Hadde aldri tenkt på han på den måten tidlegare, men det vekte noko i meg. Etterpå har eg prøvd å bryta kontakten. Har ikkje sett han eller hatt kontakt på over 1/2 år då eg heilt tilfeldig trefte han i byen i byrjinga av desember. Han gav meg ein god klem - heldt meg litt lengre og tettare enn han trengde. Han inviterte meg på ein kaffi og bang!! Alle kjenslene kom tilbake sterkare enn nokon gong. Greier ikkje tenkja på anna enn han. Anonymkode: f5bc2...383 Det kan vere at du er kjenslevar. Då vil slike kjensler kunne verke sterkare enn dei eigentleg er. Anonymkode: 69fcb...228
AnonymBruker Skrevet 23. desember #26 Skrevet 23. desember Det må du. Lavmål å håpe på noe annet. Tror ikke jeg hadde fått det til, å falle for en opptatt mann. Anonymkode: fede8...b85
AnonymBruker Skrevet 23. desember #27 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det må du. Lavmål å håpe på noe annet. Tror ikke jeg hadde fått det til, å falle for en opptatt mann. Anonymkode: fede8...b85 Kjærleken kan treffa deg som eit spjot i hjarta. Anonymkode: 69fcb...228
Virrevirrevapp Skrevet 23. desember #28 Skrevet 23. desember Du elsker ham ikke, du er bare opphengt i ham pga et kyss. 1
Hannabanna Skrevet 23. desember #29 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette blir litt for svart-hvitt for meg altså. Jeg har nettopp passert 50 og ser stadig flere som skiller lag, som venner, fordi barna er på vei til å bli voksne og de ønsker noe mer enn et forhold som er basert på kun trygghet og vane. Tror dette kan ha med alder og hvor man er i livet å gjøre. Anonymkode: d96eb...63a De fleste som er utro er utro mer enn en gang og med flere forskjellige. Så sjansen for at man ender opp med ett lykkelig samliv med sin gifte elsker er mye mindre enn sjansen for at man sitter igjen med ett knust hjerte. Å skille seg er en annen ting, men man trenger ikke å være utro for å skille seg. 3
Hannabanna Skrevet 23. desember #30 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vart det tungt for deg å handsame overgangen frå nynorsk til bokmål, sidan du bemerkar det? Anonymkode: 69fcb...228 Ikke så tungt som det var for deg å forholde deg til resten av innlegget tydeligvis. 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember #31 Skrevet 23. desember Hannabanna skrev (50 minutter siden): Ikke så tungt som det var for deg å forholde deg til resten av innlegget tydeligvis. Eg fann det ikkje tungt. Eg fann det heller ikkje korkje nyttigt eller interessant. Anonymkode: 69fcb...228
AnonymBruker Skrevet 23. desember #32 Skrevet 23. desember Rødstrupa skrev (6 timer siden): Det er ikke sikkert han gjør det vet du. Ikke vær så spiss og nedlatende…. Hæ? TS skriver jo at han har kysset henne. Det må vi faktisk forholde oss til. Anonymkode: 2b3b6...6b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember #33 Skrevet 23. desember Kanskje det hadde blitt dere om du la fra deg nynorsk-tullet? bare en tanke…. Anonymkode: 5d472...091
AnonymBruker Skrevet 23. desember #34 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (9 timer siden): I krig og kjærlighet er alt lov. Anonymkode: 67b1b...81c Sier kun mennesker uten moral Anonymkode: 4e8fc...19a 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember #35 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sier kun mennesker uten moral Anonymkode: 4e8fc...19a Det er et ordtak, og kan tolkes på flere måter. Anonymkode: 67b1b...81c
AnonymBruker Skrevet 23. desember #36 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er et ordtak, og kan tolkes på flere måter. Anonymkode: 67b1b...81c Kjenner til utrykket, nettopp derfor jeg mener en umulig kan eie moral om en mener det ordtaket stemmer Anonymkode: 4e8fc...19a 1 1
Tough cookie Skrevet 23. desember #37 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (11 timer siden): Klarar ikkje å koma over han uansett kor hardt eg prøver. Nokon som har gode råd? Anonymkode: f5bc2...383 Ja- hold deg langt unna. Han er opptatt! 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember #38 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har vore vener i mange år. For omlag eit år sidan kyssa han meg - heilt utav det blå. Eg har aldri skjønt eller fått noko forklaring på kvifor. Eg grubla mykje over dette i tida etterpå. Hadde aldri tenkt på han på den måten tidlegare, men det vekte noko i meg. Etterpå har eg prøvd å bryta kontakten. Har ikkje sett han eller hatt kontakt på over 1/2 år då eg heilt tilfeldig trefte han i byen i byrjinga av desember. Han gav meg ein god klem - heldt meg litt lengre og tettare enn han trengde. Han inviterte meg på ein kaffi og bang!! Alle kjenslene kom tilbake sterkare enn nokon gong. Greier ikkje tenkja på anna enn han. Anonymkode: f5bc2...383 Aha. Han prøver å få deg til å være elskerinne. Hadde han vært forelsket i deg eller ønsket noe mer hadde han ikke gjort det på denne måten. Han er ikke vennen din, han er ikke forelsket i deg. Han vil ha lett tilgang på sex. Så slett nummeret og finn noen som faktisk ønsker noe langvarig med deg. Anonymkode: d58c0...282 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember #39 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kjenner til utrykket, nettopp derfor jeg mener en umulig kan eie moral om en mener det ordtaket stemmer Anonymkode: 4e8fc...19a Det kommer helt an på hvordan man tolker det. Om man er i et forhold og kjærligheten ikke er viktig å kjempe for, så tenker jeg mitt om det... Man må krige for kjærligheten, man må være villig til å ofre og man må kjempe for det man tror på. Å si at man automatisk ikke har moral synes blir en veldig snever definisjon. Anonymkode: 67b1b...81c
Mardina Skrevet 23. desember #40 Skrevet 23. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje det hadde blitt dere om du la fra deg nynorsk-tullet? bare en tanke…. Anonymkode: 5d472...091 La nå folk få skrive som dem vil 🙄 Nynorsk er lovlig i Norge, enten du liker det eller ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå