AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #1 Skrevet 22. desember 2025 Høres grusomt ut men det er sant. Min partner har to barn med en eks som ikke egner seg som omsorgsperson. Denne personen ødelegger barna deres. Ene barnet har samværsvegring med eksen som satte sine behov foran barnet. Det andre barnet manipulerer og lyver om min partner for å få belønning av denne eksen. Stygge alvorlige løgner. Hele fremtiden til begge barna står i fare for å bli helt fullstendig ødelagt av denne udugelige forelderen. Adferdsproblemer, aggresjon, depresjon, løgner, trusler, osv. Alt blir forsterket av denne eksen, som selv har diagnoser. Jeg er redd sistnevnte barn kommer til å skade min partner og evt. sitt søsken. Jeg tror dette barnet kommer til å bli kriminell (pga. helt reelle hendelser og mønstre i oppførsel vi har sett over lang tid) og fordi familien til denne eksen er hovedsakelig bestående av kriminelle. Og det er de dette barnet helst vil være sammen med, ikke den oppegående andre siden av familien sin. Jeg er frustrert og lei meg. Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å se på. Jeg ønsker bare at dette udugelige "omsorgsmennesket" forsvinner og aldri kommer tilbake. Er så forferdelig å se at enkelte foreldre er så ubrukelige at de sender barna inn i en nedadgående loop de aldri kommer seg ut av igjen. Anonymkode: 3cc42...5c7 7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #2 Skrevet 22. desember 2025 Det høres litt ut som den voldsomme omsorgen for dette/disse barna egentlig bunner i egen usikkerhet og sjalusi. Jeg vet om en mann som ble beskyldt for de grusomste ting av sine barn, den nye kona trodde på mannen, men så kom det for en dag at han faktisk hadde gjort dette. Heldigvis hadde mora hele tiden nektet ham samvær. Men har mannen din valgt å få flere barn med en kvinne, hvis familie hovedsakelig er kriminelle, og hvor kvinnen også er splitter pine gal. Flere barn er ikke en ons i fylla. Da er det jo helt utrolig at du ønsker å være sammen med denne mannen! Tenk å velge dette kvinnemennesket, og i tillegg gå gjennom det største i livet med henne, unnfangelse, graviditet, fødsel. Flere ganger! Han har jo opplevd å få sitt første barn med denne gale kvinnen, utbrutt «jeg er så stolt og imponert over hva kjæresten min har fått til! Hun er sterk og rå! Det største i verden!» Men så var hun kriminell og gal hele tiden? Hva var mannen din da? Og du, barna kan bli helt supre mennesker selv om det er noen i familien deres som er kriminelle. Anonymkode: 15860...020 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #3 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det høres litt ut som den voldsomme omsorgen for dette/disse barna egentlig bunner i egen usikkerhet og sjalusi. Jeg vet om en mann som ble beskyldt for de grusomste ting av sine barn, den nye kona trodde på mannen, men så kom det for en dag at han faktisk hadde gjort dette. Heldigvis hadde mora hele tiden nektet ham samvær. Men har mannen din valgt å få flere barn med en kvinne, hvis familie hovedsakelig er kriminelle, og hvor kvinnen også er splitter pine gal. Flere barn er ikke en ons i fylla. Da er det jo helt utrolig at du ønsker å være sammen med denne mannen! Tenk å velge dette kvinnemennesket, og i tillegg gå gjennom det største i livet med henne, unnfangelse, graviditet, fødsel. Flere ganger! Han har jo opplevd å få sitt første barn med denne gale kvinnen, utbrutt «jeg er så stolt og imponert over hva kjæresten min har fått til! Hun er sterk og rå! Det største i verden!» Men så var hun kriminell og gal hele tiden? Hva var mannen din da? Og du, barna kan bli helt supre mennesker selv om det er noen i familien deres som er kriminelle. Anonymkode: 15860...020 Kan hende ts er sjalu men det har ikke noe med hvordan hun gjennomskuer omtalte å gjøre. Anonymkode: 2f3eb...0a1 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #4 Skrevet 22. desember 2025 Smart å få barn med denne udugelige mora da🤷♀️ Anonymkode: f607e...d9b 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #5 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Smart å få barn med denne udugelige mora da🤷♀️ Anonymkode: f607e...d9b hæ? Anonymkode: 1ccdb...fb4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #6 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hæ? Anonymkode: 1ccdb...fb4 At mannen hennes valgte å få barn med henne, TO ganger. Det høres jo ikke ut som han er helt i vater, dersom hun faktisk er så gal. Anonymkode: 15860...020 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #7 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): At mannen hennes valgte å få barn med henne, TO ganger. Det høres jo ikke ut som han er helt i vater, dersom hun faktisk er så gal. Anonymkode: 15860...020 Enig. Og her ville jeg absolutt ikke tatt for god fisk det som blir fortalt av denne mannen. Det er en altfor lange liste nye partnere som blir lurt trill rundt på akkurat denne måten.. Mye som skurrer her. Anonymkode: 83ac8...a39 1
fru Alving Skrevet 22. desember 2025 #8 Skrevet 22. desember 2025 Det er veldig leit dette ts, men vet du? Oppegående mennesker får ikke flere barn med splitter pine gale personer. Om hele hennes familie er kriminelle så burde det nok ringe en liten bjelle hos en partner. Hvorfor slo han seg i lag med henne, hvorfor fikk de flere barn og hvorfor valgte du selv en partner med denne tunge bagasjen. 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #9 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan hende ts er sjalu men det har ikke noe med hvordan hun gjennomskuer omtalte å gjøre. Anonymkode: 2f3eb...0a1 Jeg er ikke sjalu. Jeg er oppriktig bekymret pga. barna. Fatter ikke at alle på KG alltid hopper på sjalusitoget, uansett hva det handler om. Det er ikke noe å være sjalu over i denne konstellasjonen. At partner valgte å få barn med dette mennesket er en helt annen diskusjon jeg ikke orker å komme inn på. Det har min partner snakket med meg om i fortrolighet flere ganger. Poenget er bare det som står i HI. Forhold dere til det og ikke oppdiktede usannheter om sjalusi og annet ræl. Vær så snill. Anonymkode: 3cc42...5c7 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #10 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig. Og her ville jeg absolutt ikke tatt for god fisk det som blir fortalt av denne mannen. Det er en altfor lange liste nye partnere som blir lurt trill rundt på akkurat denne måten.. Mye som skurrer her. Anonymkode: 83ac8...a39 Jeg har vært vitne til svært mange situasjoner og de får alltid en fullstendig ny oppdiktet og ekstrem utgave fortalt til mor, som på sin side aldri snakker med far om hva som egentlig har hendt. Ettersom hun selv hater han av uante grunner, velger hun alltid å tro på det som blir fortalt. Det er aldri en samtale foreldrene i mellom etterpå, kun sluking av alt som blir sagt. Uansett antall vitner som har sett det faktiske forhold. Riktig nok tror hun kun på det ene barnet. Aldri det andre. Anonymkode: 3cc42...5c7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #11 Skrevet 22. desember 2025 Husk at denne mannen kan være bitter og hans fortellinger kan farges av dette. Hun vil alltid være mor og derfor alltid være i deres liv. Anonymkode: 287e2...1c3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #12 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Husk at denne mannen kan være bitter og hans fortellinger kan farges av dette. Hun vil alltid være mor og derfor alltid være i deres liv. Anonymkode: 287e2...1c3 Han forteller sannheten dessverre. Jeg vet jo det, jeg er der og ser alt. Han forteller dessuten svært lite, han orker ikke rette på barnet heller. Han er psykisk nedbrutt av eksen og barnet. Anonymkode: 3cc42...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #13 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han forteller sannheten dessverre. Jeg vet jo det, jeg er der og ser alt. Han forteller dessuten svært lite, han orker ikke rette på barnet heller. Han er psykisk nedbrutt av eksen og barnet. Anonymkode: 3cc42...5c7 Men dette er bare en side og det farges bestandig. Vi vet jo verken hennes eller barnas versjon. Anonymkode: 287e2...1c3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #14 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men dette er bare en side og det farges bestandig. Vi vet jo verken hennes eller barnas versjon. Anonymkode: 287e2...1c3 Når barn er med far og far eksempelvis holder barn igjen i armen fordi barnet holder på å løpe foran en bil, barnet blir sint og ringer mor og sier "pappa slår meg!!!" fordi barnet ville løpe der det ville men ikke fikk lov. Mor tror på barnet uansett og enda en gang er helvete løs. Slike episoder. Barn forvrenger virkeligheten fordi barnet er sint fordi det ikke fikk viljen sin (løpe der det ville) og tenker ikke på at det kunne blitt skadet. Hvordan mener du mor og barn har annen virkelighet her? De har diktet opp en virkelighet de dyrker. Anonymkode: 3cc42...5c7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #15 Skrevet 22. desember 2025 Jeg tenker at det eneste forsvarlige far og du gjør her, det er å koble inn barnevernet for at barna skal få hjelp, og mor og far hver for seg og ev. sammen ev. kan få foreldreveiledning. Dette er langt, langt verre enn hva far og du selv kan takle og hjelpe barna med. Her må barnevernet inn i bildet, noe annet er uforsvarlig! Anonymkode: 57625...d64 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #16 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg tenker at det eneste forsvarlige far og du gjør her, det er å koble inn barnevernet for at barna skal få hjelp, og mor og far hver for seg og ev. sammen ev. kan få foreldreveiledning. Dette er langt, langt verre enn hva far og du selv kan takle og hjelpe barna med. Her må barnevernet inn i bildet, noe annet er uforsvarlig! Anonymkode: 57625...d64 Ja, jeg har tatt dette opp nylig. Jeg håper virkelig det går bra. Tusen takk ❤️ Anonymkode: 3cc42...5c7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #17 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg har tatt dette opp nylig. Jeg håper virkelig det går bra. Tusen takk ❤️ Anonymkode: 3cc42...5c7 Det beste er å få far til å melde fra til barnevernet her og nå, når dere står midt i det. Ikke utsette det. Tar dere kontakt i dag eller i morgen kan dere slappe litt av i vissheten om at dere allerede har tatt grep, og at saken vil bli tatt opp over nyttår. Om far utsetter det, så synes jeg du bare skal skjære gjennom og melde fra til barnevernet. I slike saker haster det å få hjelp for barnas skyld, før de blir enda mer ødelagt, hver eneste måned i barns liv teller. I tillegg tenker jeg det kan være lurt at du og far kanskje går til parterapi, ikke fordi noe er galt mellom dere, men for at dere sammen kan få hjelp om hvordan takle denne situasjonen sammen videre for alles beste. Du beskriver at din mann er helt utslitt og nedbrutt av situasjonen, og det er det også viktig å ta tak i, for han trenger krefter og støtte av både deg og fagpersoner for å kunne stå støtt i situasjonen fremover for å jobbe for det beste for sine barn. Ikke utsett det - meld fra! Lykke til videre! ❤️ Anonymkode: 57625...d64 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #18 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Men dette er bare en side og det farges bestandig. Vi vet jo verken hennes eller barnas versjon. Anonymkode: 287e2...1c3 Men herlighet hva er problemet ditt?? Anonymkode: 68334...528
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #19 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): At mannen hennes valgte å få barn med henne, TO ganger. Det høres jo ikke ut som han er helt i vater, dersom hun faktisk er så gal. Anonymkode: 15860...020 Var hun slik når de møttes? Var hun slik før de fikk barn nr 2? Er vel en grunn til at de ikke er sammen lenger, jeg så ikke noen alder på barna. Noen folk endrer seg over tid, andre viser ikke sin sanne side før det er for sent. At du legger skyld på mannen uten all infoen føles ikke riktig. Anonymkode: 1ccdb...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #20 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det beste er å få far til å melde fra til barnevernet her og nå, når dere står midt i det. Ikke utsette det. Tar dere kontakt i dag eller i morgen kan dere slappe litt av i vissheten om at dere allerede har tatt grep, og at saken vil bli tatt opp over nyttår. Om far utsetter det, så synes jeg du bare skal skjære gjennom og melde fra til barnevernet. I slike saker haster det å få hjelp for barnas skyld, før de blir enda mer ødelagt, hver eneste måned i barns liv teller. I tillegg tenker jeg det kan være lurt at du og far kanskje går til parterapi, ikke fordi noe er galt mellom dere, men for at dere sammen kan få hjelp om hvordan takle denne situasjonen sammen videre for alles beste. Du beskriver at din mann er helt utslitt og nedbrutt av situasjonen, og det er det også viktig å ta tak i, for han trenger krefter og støtte av både deg og fagpersoner for å kunne stå støtt i situasjonen fremover for å jobbe for det beste for sine barn. Ikke utsett det - meld fra! Lykke til videre! ❤️ Anonymkode: 57625...d64 Tusen takk for gode ord og støtte. Skal ta med dette videre. Vi gikk i parterapi lenge i starten. Det har hjulpet masse. Vi står stødig sammen og for hverandre alltid, og jeg føler han får mye ut av å ha meg nå. Jeg gjør alt jeg kan for han uten å lede for mye eller "ta sider". Prøver å hjelpe han til å ta gode beslutninger og avgjørelser uten å styre. Prøver å legge frem hvordan hun kanskje har det, for eksempel. Familievernkontoret da? Kan det være noe? Anonymkode: 3cc42...5c7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå