Gå til innhold

Vanlig å prate sammen hver eneste dag?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Matchet på tinder og snapper sammen. Aldri møttes før. Han er på tjenestereise i utlandet frem til februar. Ville dere forsøkt å holde kontakten hver eneste dag eller ikke så ofte frem til man møtes? Eller er det for intenst å snappes hver dag hvis man ikke har møttes før?

Anonymkode: f1610...fd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Matchet på tinder og snapper sammen. Aldri møttes før. Han er på tjenestereise i utlandet frem til februar. Ville dere forsøkt å holde kontakten hver eneste dag eller ikke så ofte frem til man møtes? Eller er det for intenst å snappes hver dag hvis man ikke har møttes før?

Anonymkode: f1610...fd9

Prat sammen på videochat om du ønsker å bli kjent med han på et bedre vis. 
Se og høre 

Anonymkode: 36b90...452

  • Liker 3
Skrevet

Er vell ikke noe fasit på dette

Anonymkode: 62333...fd1

Skrevet

Som nevnt over så er det jo ingen fasitsvar på dette.

Jeg er nok helt i ene enden av «skalaen». Hadde aldri fått interesse for noen bare av å «møte» noen digitalt. Chatte frem og tilbake med en jeg ikke kjenner er uinteressant. Jeg må møte noen «i det virkelige liv» for å oppleve å få lyst til å møte en person igjen. Derfor har jeg aldri brukt Tinder eller lignende, da jeg ikke har lyst til å møte noen bare basert på bilder og skriving.

Mens i andre enden av skalaen har du folk som nærmest forelsker seg i noen de aldri har møtt, men kun chattet med.

Du må nesten kjenne etter hvor på denne skalaen du er og hva som funker for deg.

Anonymkode: 5b5e9...69b

  • Liker 2
Skrevet

Det er ingen fasit på dette. Dere må gjøre det som faller naturlig for dere.

Anonymkode: 1246a...551

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Som nevnt over så er det jo ingen fasitsvar på dette.

Jeg er nok helt i ene enden av «skalaen». Hadde aldri fått interesse for noen bare av å «møte» noen digitalt. Chatte frem og tilbake med en jeg ikke kjenner er uinteressant. Jeg må møte noen «i det virkelige liv» for å oppleve å få lyst til å møte en person igjen. Derfor har jeg aldri brukt Tinder eller lignende, da jeg ikke har lyst til å møte noen bare basert på bilder og skriving.

Mens i andre enden av skalaen har du folk som nærmest forelsker seg i noen de aldri har møtt, men kun chattet med.

Du må nesten kjenne etter hvor på denne skalaen du er og hva som funker for deg.

Anonymkode: 5b5e9...69b

Synes dette er litt interessant. Nettopp det at du synes det å "chatte frem og tilbake med en jeg ikke kjenner er uinteressant." Jeg, på min side, synes det er lettere å få et dypere inntrykk av en person ved å kommunisere over litt tid på nett. Om han ikke klarer å vise noe dybde eller holde på en interessant samtale over chat, så tror jeg ikke vi har så mye felles å grunnlag å bygge på heller. 

Alt med måte, selvsagt. Man må møtes IRL for å finne ut om, den akk så uberegnelige, "kjemien" er til stede. Samtidig er det også en fare for å avfeie folk man ikke har umiddelbar kjemi med, men som allikevel viser seg å ha mer dybde i seg enn hva man klarer å formidle umiddelbart på et møte. Jeg har vært i et langt forhold med en fyr som jeg muligens ikke hadde gitt sjansen om jeg bare møtte han IRL første gang. Men iom at jeg hadde fått lære han å kjenne over nett og gått i dybden så ga jeg oss lenger tid på å bli kjent og finne frem til denne kjemien som etter hvert utviklet seg.

Jeg synes kombinasjonen med å bli godt kjent på nett, samtidig som man har kontakt kanskje via Face e.l er optimalt. 

 

Anonymkode: e2fcd...23f

Skrevet

Hvorfor skal man ha daglig kontakt med noen man verken kjenner eller har møtt?

Anonymkode: f41e8...dd6

Skrevet

Nope. Jeg hadde holdt kontakten sporadisk (ukentlig) og muligens fortsatt å date om jeg hadde noen gode (bedre) kandidater. Har opplevd null kjemi ved fysisk møte nok ganger til ikke å bruke masse tid på noen jeg ikke egentlig kjenner. Dette er meg da, andre fungerer helt annerledes.

Jeg er av dem som prøver å avtale en kaffe/øl så snart jeg har konkludert med at de er nogenlunde normale på chat (dvs. fulle setninger, spørsmål begge veier, ingen slibrige forslag, ingen dick pics, ingen konspirasjonsteorier, antivaxprat, klaging over gale exer etc. 😄). 

Anonymkode: 07830...b91

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2025 den 15.40):

Synes dette er litt interessant. Nettopp det at du synes det å "chatte frem og tilbake med en jeg ikke kjenner er uinteressant." Jeg, på min side, synes det er lettere å få et dypere inntrykk av en person ved å kommunisere over litt tid på nett. Om han ikke klarer å vise noe dybde eller holde på en interessant samtale over chat, så tror jeg ikke vi har så mye felles å grunnlag å bygge på heller. 

Alt med måte, selvsagt. Man må møtes IRL for å finne ut om, den akk så uberegnelige, "kjemien" er til stede. Samtidig er det også en fare for å avfeie folk man ikke har umiddelbar kjemi med, men som allikevel viser seg å ha mer dybde i seg enn hva man klarer å formidle umiddelbart på et møte. Jeg har vært i et langt forhold med en fyr som jeg muligens ikke hadde gitt sjansen om jeg bare møtte han IRL første gang. Men iom at jeg hadde fått lære han å kjenne over nett og gått i dybden så ga jeg oss lenger tid på å bli kjent og finne frem til denne kjemien som etter hvert utviklet seg.

Jeg synes kombinasjonen med å bli godt kjent på nett, samtidig som man har kontakt kanskje via Face e.l er optimalt. 

 

Anonymkode: e2fcd...23f

100% enig med deg. God skrivekjemi er alfa og omega for meg, men jeg har en gang i livet falt for en kvinne som brukte skrivingen for å holde ut i det døde forholdet sitt. Jeg kom meg ikke videre så lenge det pågikk, og jeg ble mer bevisst etterpå.  Nå er jeg særboer, og det å chatte frem og tilbake, er ofte vår daglige kommunikasjon. Den må bare funke. 

Anonymkode: e1964...96a

Skrevet

Jeg ville nødvendigvis ikke pratet sammen hver dag før vi møttes. Men syns man skal gjøre det man føler for

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...