Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #1 Skrevet 3. april 2006 Får man betalt for å gi blod egentlig? Jeg får ikke gitt blod av medisinske årsaker, så er egentlig bare nysgjerrig
Belit Skrevet 3. april 2006 #3 Skrevet 3. april 2006 Nei, men du kan visst få dekket faktiske reiseutgifter til donasjonsklinikken innen rimelighetens grenser. Og så kan du få en liten gave, et krus el.l.
Gjest baby-E Skrevet 3. april 2006 #4 Skrevet 3. april 2006 du får ikke penger for å gi blod, men du kan velde deg en liten gave (vinglass, håndkle o.l) Eller du kan velge å gi det til et veledig formål.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #5 Skrevet 3. april 2006 Nei, men du kan visst få dekket faktiske reiseutgifter til donasjonsklinikken innen rimelighetens grenser. Og så kan du få en liten gave, et krus el.l. ← Dekket reiseutgifter? Det har jeg aldri fått - tror ikke det stemmer.
Titti72 Skrevet 3. april 2006 #6 Skrevet 3. april 2006 Jeg ga blod i januar og fikk beskjed om at det fikk jeg 50,- for. Pengene kunne jeg få utbetalt eller donere til et godt formål. Jeg kunne også istedefor å velge pengene, ha valgt håndkle, kopp eller noe annet stæsj. Jeg fikk også lapp i posten som jeg skulle legge i ruta så jeg slapp å bruke penger på p-avgiften.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #7 Skrevet 3. april 2006 Før fikk man mer betalt for å gi blod. Men av frykt for at narkomane/andre i utsatte grupper skulle gi blod for å tjene penger sluttet man å gi mer enn en symbolsk sum/ryggsekk el. man skal gi blod av idealistiske hensyn, ikke for å tjene penger
Englepus Skrevet 3. april 2006 #8 Skrevet 3. april 2006 Ser ut til at det varierer litt ja. Her i Stavanger får man ikke penger men kan velge seg en liten gave. Jeg ga blod i fjor og da kunne jeg velge mellom håndkle, glass og verktøysett.
Beam Skrevet 3. april 2006 #9 Skrevet 3. april 2006 De 50 kronene du kan velge i Oslo er ment som kompensasjon for reiseutgifter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå