AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #1 Skrevet 21. desember 2025 Hva gjør dere for å få sove på kveldene? Jeg ligger våken nesten hele natta, endte i natt med under 3 timer søvn. Flere netter bare 2 timer. Alt jeg tenker når jeg legger meg er at jeg aldri kommer til å klare å sovne så er tankene i gang… gruer meg til hver natt. Tenker på det hele dagen. Anonymkode: 4c5cb...03e 2
NinaLisa Skrevet 21. desember 2025 #2 Skrevet 21. desember 2025 Du må nesten skrive litt om hvordan du har det ellers, søvnmangel kan være et vidt begrep. Noen med søvnproblemer forteller at de har ikke fått sovet på flere dager, mens andre har slitt i åresvis. Selv har jeg lidd av søvnmangel i nesten ti år. Og jeg har prøvd mye. Løsningen var enkel og rett for min del, men passer kanskje ikke for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #3 Skrevet 21. desember 2025 Jeg lurer mest av alt på om jeg kommer til å dø av å sove kun 2-3 timer i døgnet? Jeg føler at jeg holder på å dø. Sliter med ekstrem helseangst så dette tar virkelig knekken på meg og jo mer jeg tenker på det jo mindre får jeg sove Anonymkode: 4c5cb...03e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #4 Skrevet 21. desember 2025 Jeg sørger for å ha god søvnhygiene. Dvs sengen brukes kun til søvn om natten, og sex. Jeg unngår å sove på dagtid og forsøker å ha en god søvnrytme. Jeg drikker ikke koffein. Jeg forsøker å gjøre noe avslappende på kvelden så kroppen forstår at det er på tide å sove, f.eks. se på asmr, strikke eller lignende. Fysisk aktivitet i løpet av dagen hjelper også, så lenge jeg ikke gjør det for sent på kvelden. Om jeg sliter med å sovne, så gjør jeg mitt beste for å unngå og se på klokken, den stresser meg bare. Har jeg ligget våken i ca 20 min så står jeg opp og setter meg i stuen og ser litt mer asmr eller noe annet avslappende på YouTube, så prøver jeg å sove igjen etter 15 minutter i stuen. Om jeg har veldig tankekjør og det er grunnen til at jeg ikke sovner, så setter jeg meg ned og skriver i dagboken min. Anonymkode: e3e1f...b89
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #5 Skrevet 21. desember 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg lurer mest av alt på om jeg kommer til å dø av å sove kun 2-3 timer i døgnet? Jeg føler at jeg holder på å dø. Sliter med ekstrem helseangst så dette tar virkelig knekken på meg og jo mer jeg tenker på det jo mindre får jeg sove Anonymkode: 4c5cb...03e Du kommer ikke til å dø. Jeg har sovet 2-3 timer i lengre perioder og det er helt forferdelig. Det ødelegger virkelig livet og man føler seg veldig syk av det. Men kroppen tar det minimumet av søvn som skal til for overlevelse. Anonymkode: a7410...586
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #6 Skrevet 21. desember 2025 Jeg spiller Hay Day til jeg sovner… skrur av blålyset og veldig lite styrke på skjermen. Det holder hjernen min aaaaakkurat passe opptatt til at jeg ikke begynner overtenke, men ikke sååå opptatt at jeg ikke blir trøtt. Har ikke lenger søvnproblemer, men Hay Day har kommet for å bli. 😂 Anonymkode: 4d63c...235 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #7 Skrevet 21. desember 2025 Jeg sovner til en halvkjedelig podcast eller YouTube-dokumentar hver kveld. Da er hodet opptatt nok til at tanker ikke holder meg våken. Anonymkode: 6be54...5ef
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #8 Skrevet 21. desember 2025 Tar melantonin. Ble en ny verden for meg 😊 Anonymkode: 9b5e6...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #9 Skrevet 22. desember 2025 For meg er det avgjørende å stå opp til samme tid hver dag - uka rundt, og også på ferie. Anonymkode: dfbbf...16f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #10 Skrevet 22. desember 2025 Tar melatonin natt Vært hos gynekolog, for å få hjelp til å stabilisere hormonene min. Legger meg til samme tid hver kveld Står opp og går ned i stua, om jeg ikke får sove. Leser litt, så prøver jeg å legge meg på nytt. Står opp til samme tid hver dag. Trener Spiser sunt Ingen koffein etter 14.00 Ingen alkohol Anonymkode: 42186...c1e
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #11 Skrevet 22. desember 2025 Søvnrestriksjon. Google it. Anonymkode: 19e54...87a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #12 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Søvnrestriksjon. Google it. Anonymkode: 19e54...87a Et sant helvete, men effektivt for mange. Anonymkode: 4d63c...235
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #13 Skrevet 22. desember 2025 Tar Zonatt. Sovner med en gang og sover dypt og lenge. Ellers blir jeg helt gal. Gikk i flere år uten å sove bra, og føler meg som en annen person nå som jeg faktisk sover hver natt. Anonymkode: 7377b...710
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #14 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tar Zonatt. Sovner med en gang og sover dypt og lenge. Ellers blir jeg helt gal. Gikk i flere år uten å sove bra, og føler meg som en annen person nå som jeg faktisk sover hver natt. Anonymkode: 7377b...710 De funker ikke på meg… blir avslappet men får ikke til å sove uansett, føler meg bare våken. Anonymkode: 4c5cb...03e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå