Gå til innhold

Date en som er veldig ekstrovert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært på en date med en mann fra Tinder som viste seg å være veldig utadvendt, og han fortalte selv at han er svært ekstrovert. Jeg koste meg masse på daten og likte ham godt, så jeg takket ja til en date nummer to. Men nå har litt skepsis begynt å melde seg: Jeg er nemlig den motsatte typen, sjenert og introvert.

Jeg lurer derfor på hvordan dette kan fungere i lengden dersom vi fortsetter å date. I starten går det sikkert helt fint, men jeg ser for meg at det kan bli utfordringer etter hvert.

For å gi et eksempel: Hvis man sitter i en stor gjeng rundt et langbord, er jeg som regel hun som blir sittende og lytte, se litt ut i lufta og egentlig ønske meg vekk. Han, derimot, er typen man hører helt på andre siden av bordet, han som styrer mange av samtalene og holder energien oppe. 

Han er nok typen som kan få seg en ny venn i kassekøen på Rema, mens jeg må omgås noen i lang tid (via studier/jobb/andre aktiviteter) før jeg kan være i nærheten av å kunne oppnå noe nytt vennskap. 

Har noen erfaringer med slike dynamikker?

Anonymkode: b762f...e69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Motsetninger tiltrekker hverandre, som man sier. Hvis han er en hyggelig og oppegående person, og dere har noenlunde samme verdier vil jeg si kjør på 😊 Dere kommer til å lære mye av hverandre.

Anonymkode: 21b52...ca2

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok ikke orket selv, men alt kan gå så lenge man respekterer ulikhetene og ikke prøver å få den andre til å endre seg. Man trenger heller ikke være med på alt sammen, fint å gjøre ting hver for seg også. 

Anonymkode: d7ba3...0f9

• Liker 1
Skrevet

Mann her, jeg er ikke så utrolig sjenert, men jeg er ekstremt introvert og asosial. Drar ikke en gang på butikken om jeg slipper.

Skal innrømme at en del av personligheten til drømmedama er at hun er ekstrovert, hvertfall mye mye mer enn meg. Som de sier motsetninger tiltrekker. Og jeg ønsker meg noen som fyller ut mine feil. Så jeg vil si gå for det. Ta sjansen. Det er store muligheter for at det kommer til å gå bra. Så lenge sjalusi ikke ødelegger. :)

• Liker 2
Skrevet

Som ekstrovert selv, ville jeg nok ikke trives med deg. Synes det er slitsomt med folk som ikke bidrar i samtaler rundt bordet og ikke midt run en hyggelig og avslappet stemning.  Det blir anstrengt med introverte som ikke byr på seg selv, ikke stiller spørsmål eller sier noe i sosiale settinger. 

Anonymkode: 34eb9...ad6

Skrevet

Jeg har vært i flere forhold, og har selv landet på at dette med å være relativt på nett hva gjelder ekstrovert/introvert er noe av det viktigste å matche på.

Det er ikke så gøy for den introverte å ha et «åpent hjem» med masse venner som stikker uanmeldt innom hele tiden, hvis en blir utslitt av mye besøk, feks. 

Og det vil være kjipt for den ekstroverte at den mer introverte oppleves som litt brems og kjedelig mtp å «finne på noe gøy», men heller vil bruke store deler av livet inne med bok eller tv. 

Så klart kan man gjøre ting hver for seg og ha hjemmet som en «safe zone» uten særlig besøk fra noen, men det blir ganske store kompromisser fra begge parter. Så å være noe like der gjør bare alt mye lettere.

Er min erfaring fra da jeg var i en slik relasjon. (Jeg var den ekstroverte)

Skrevet

Takk for alle innspill! 😊

Ser at enkelte her virker å tenke at man som introvert aldri sier et pip, ikke klarer å stille spørsmål og helst bare vil sitte alene i sofaen med en bok. Litt synd, for så svart–hvitt er det jo ikke. Jeg er fortsatt en oppegående person – selv om jeg er introvert 😂

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hei!

Jeg har vært på en date med en mann fra Tinder som viste seg å være veldig utadvendt, og han fortalte selv at han er svært ekstrovert. Jeg koste meg masse på daten og likte ham godt, så jeg takket ja til en date nummer to. Men nå har litt skepsis begynt å melde seg: Jeg er nemlig den motsatte typen, sjenert og introvert.

Jeg lurer derfor på hvordan dette kan fungere i lengden dersom vi fortsetter å date. I starten går det sikkert helt fint, men jeg ser for meg at det kan bli utfordringer etter hvert.

For å gi et eksempel: Hvis man sitter i en stor gjeng rundt et langbord, er jeg som regel hun som blir sittende og lytte, se litt ut i lufta og egentlig ønske meg vekk. Han, derimot, er typen man hører helt på andre siden av bordet, han som styrer mange av samtalene og holder energien oppe. 

Han er nok typen som kan få seg en ny venn i kassekøen på Rema, mens jeg må omgås noen i lang tid (via studier/jobb/andre aktiviteter) før jeg kan være i nærheten av å kunne oppnå noe nytt vennskap. 

Jeg har vært sammen med en ekstrovert deluxe. Jeg er introvert og sliten. Det gikk ikke uansett hva vi gjorde.

Anonymkode: 74b04...f3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hei!

Jeg er en ekstrovert og kan lett komme i kontakt med folk, liker å prate i visse situasjoner, osv. Jeg trives veldig med introverter, da jeg synes det er noe  behagelig med folk som er rolige og som kan lytte. Han du beskriver derimot høres ut som en slitsom type, høylytt og litt innpåsliten kanskje? 😃(Jeg bare gjetter altså, men å få venner mens man står i kassekøen er too much etter min mening). 

Min erfaring er at mange som kaller seg ekstroverter er faktisk bare slitsomme og oppmerkssomhetskrevende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for alle innspill! 😊

Ser at enkelte her virker å tenke at man som introvert aldri sier et pip, ikke klarer å stille spørsmål og helst bare vil sitte alene i sofaen med en bok. Litt synd, for så svart–hvitt er det jo ikke. Jeg er fortsatt en oppegående person – selv om jeg er introvert 😂

Du sa selv at du gjerne var den rundt bordet som ikke sier noe og stirrer ut i lufta og ønsker seg vekk. 
Som ekstrovert i sosiale sammenhenger trives jeg ikke med sånt, du er da null bidragsyter til sosialt samspill som gjør samværet hyggelig. 

Anonymkode: 34eb9...ad6

Skrevet

Som en introvert fyr, så hadde jeg nok blitt drittlei en ekstrovert dame som partner. Tror det er en uheldig kombinasjon.

Anonymkode: 7a92b...6fa

Skrevet

Hvis vi skiller mellom introvert (bruker energi i sosiale settinger)/ ekstrovert (får energi av sosiale settinger og utadvendt, så tror jeg at jeg er ekstrovert men innadvent. 

Jeg hater å være alene, men bruker samtidig tid på å bli kjent med andre.  Jeg er heller ikke den som «tar» rommet med storm, men jeg vil gjerne være i rommet.

På jobben har jeg en kollega som er rake motsetning. Jeg ble overrasket over at han sa at han brukte masse energi i sosiale settinger, samtidig er han ekstremt utadvendt og kan prate med alle.

Personlig tror jeg nok at det er som regel en sammenheng mellom ekstrovert og utadvendt, men ikke alltid.

Hva har du å tape på å se hvor ferden bærer? 

Anonymkode: 54dea...8aa

Skrevet

Jeg ville aldri bli sammen med en VELDIG ekstrovert fyr. Er redd for at hvis vi flyttet sammen, så vil han ha besøk av folk hele tiden 🤯

Anonymkode: 636f3...1f5

Skrevet
endo skrev (3 timer siden):

Mann her, jeg er ikke så utrolig sjenert, men jeg er ekstremt introvert og asosial. Drar ikke en gang på butikken om jeg slipper.

Skal innrømme at en del av personligheten til drømmedama er at hun er ekstrovert, hvertfall mye mye mer enn meg. Som de sier motsetninger tiltrekker. Og jeg ønsker meg noen som fyller ut mine feil. Så jeg vil si gå for det. Ta sjansen. Det er store muligheter for at det kommer til å gå bra. Så lenge sjalusi ikke ødelegger. :)

Håper du ikke mener det er feil å være introvert. Alt for mange ekstroverte mener det, om ikke også vi introverte skulle tenke det samme. Men at du respekterer folks forskjeller er veldig bra, sånn bør det være for alle.

Anonymkode: d7ba3...0f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...