Gå til innhold

Svisker til ribba. Hvordan tilbereder du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liker svisker til ribba, men har opplevd at de blir litt tørre om de er med ribba i ovnen hele tiden. 

Dere som bruker sviske til ribba, hvordan og hvor lenge tilbereder dere?

Anonymkode: c86ab...221

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sviskene i ovnen, men legger de i litt vann så de sveller opp litt

Anonymkode: 7b1e2...b7b

Skrevet

Jeg foretrekker å koke i lake; Vann, kanelstang, honning og portvin. Når de er kokt ferdig får de kjøle seg ned i laken. 

Det gir mye smak, og et saftig resultat. Og kan gjøres klar dagen før. Varmer bare forsiktig opp i laken rett før servering, serveres lune. 

Anonymkode: 20289...5e9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Putter dem i rødkålen

Anonymkode: e6d3e...054

• Liker 1
Skrevet

Dander de på fatet sammen med ribben. Fres gjerne biter av eple i pannen som et innslag til ekstra garnityr…,, ikke glem rosenkålen da😛

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg foretrekker å koke i lake; Vann, kanelstang, honning og portvin. Når de er kokt ferdig får de kjøle seg ned i laken. 

Det gir mye smak, og et saftig resultat. Og kan gjøres klar dagen før. Varmer bare forsiktig opp i laken rett før servering, serveres lune. 

Dette hørtes spennende ut!

Jeg har en pose med ferdige eldorado svisker.

Hvor lenge koker du de i laken. Eller kan jeg bare lage laken og varme de raskt opp på julaften? Kan jeg bruke kanel pulver i stedet for kanelstang? Har ikke kanelstang, men portvin og honning. Hvor mye vann, portvin, honning og kanel? Ts

Skrevet
Rødstrupa skrev (2 minutter siden):

Dander de på fatet sammen med ribben. Fres gjerne biter av eple i pannen som et innslag til ekstra garnityr…,, ikke glem rosenkålen da😛

Rosenkål tenker jeg å lage fra Meny sin oppskrift. Stekt med chilli, hvitløk og honning.Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette hørtes spennende ut!

Jeg har en pose med ferdige eldorado svisker.

Hvor lenge koker du de i laken. Eller kan jeg bare lage laken og varme de raskt opp på julaften? Kan jeg bruke kanel pulver i stedet for kanelstang? Har ikke kanelstang, men portvin og honning. Hvor mye vann, portvin, honning og kanel? Ts

Jeg ville brukt chat gpt for å modifisere :)  Det finnes sikkert ulike metoder. Og ulike krydder man kan bruke. Jeg lagde en variant med appelsinskall ett år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...