Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel, pakken sier alt om kunden vettu. Skulle ønske jeg kunne pakket inn trynet ditt. 

Anonymkode: 6c795...d4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men det er jo litt rart at hun han vært der mange ganger før og så plutselig oppfører seg så utrolig ufin 

Anonymkode: 2cb2a...ffe

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

men det er jo litt rart at hun han vært der mange ganger før og så plutselig oppfører seg så utrolig ufin 

Julestress! 

Anonymkode: a18a9...5ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Julestress! 

Anonymkode: a18a9...5ff

det er ikke noen som helst grunn for og oppføre seg sånn syns jeg 

• Liker 1
Skrevet

Dessverre er det mange som henne - ekle, utakknemlige mennesker.

Jeg anbefaler at dere bare kutter ut tilbudet om å pakke inn gaver for kunder. I beste fall, tilby papir og bånd til å ta med hjem. 

Kunden har sjelden rett, dessverre. Hadde jeg stått bak dette vedkommende, hadde jeg gitt henne en meget tydelig beskjed om drittoppførslen. Det har jeg gjort før, og det koster meg ingenting å gjøre det igjen.

God jul 🎅

Anonymkode: 5a83b...46f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde en kunde som var med sin sønn. De hadde funnet et leketøy i butikken uten strekkode, og etter jeg hadde scannet alle de andre varene viste jeg den til henne og sa den ikke har strekkode. Så sier damen "sønnen min sa den kostet 25 kroner". Så svarer jeg tilbake, nei den koster noe i nærheten av 70, men vil du ha den, så skal jeg finne en annen i butikken med strekkode. Og så svarer hun : sier du at sønnen min lyver!? Nei, jeg sier at den koster noe i nærheten av 70. Hvordan vet du det da, den har jo ikke strekkode? Fordi jeg jobber her, svarer jeg. Så sier hun til meg : ærlig talt!  Jeg vet dere har det travelt men fy så frekk du er som sier sønnen min lyver!

Så da tenkte jeg bare litt for meg selv .Og så spør jeg henne: hva mener du jeg skal gjøre da? Slå den inn som 25 kroner i kassen  og selge den til dere, fordi sønnen din sier den koster 25, selv om jeg vet den koster rundt 70.

Nei bare legg den vekk. Og så bjeffer hun ut : gi meg kvitteringen!

Litt senere på vakta fant jeg den i butikken, og ja, den kosta 79,-.

Anonymkode: ebe4a...849

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En fin måte?? "Vi tar ikke imot kunder som deg" er en fin måte. Du er jo helt fjern.

Anonymkode: a6ff3...60f

Ja, det er en fin måte å si det på. Dårlige kunder som ikke kan oppføre seg er ikke noe å ha besøk av. Du virker veldig fjern selv som ikke forstår dette.

Igjen, kvinner på ca 50+ er det verste...

Anonymkode: d703d...645

• Liker 3
Skrevet
Havspeil skrev (15 timer siden):

Kunden din var veldig frekk og slem. 

Men det skal sies at i gamle dager ,- dvs for 25 år siden...var det vanlig å få pakket inn gaver i papir,med bånd og stjerne . Og det tok den tida det tok. 

Men dengang hadde vi bedre tid. Nå er det mye overload . 

Du skal ikke bry deg om denne kunden. Drittoppførsel har eksistert since forever. 😎🧘‍♀️ Karma tar dem igjen....

Overload? Overbelastning? Hm. Rar kommentar.

Anonymkode: 3f39c...288

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hørtes ut som en fin måte å miste jobben på.

Sånn er det selvsagt aldri greit å oppføre seg, uansett hvor ufine kunder er. Du er deg for å yte service. Evner du ikke å takle ufine folk på en høflig måte får du finne deg en jobb utenfor serviceyrket.

Anonymkode: a6ff3...60f

Takk og lov at jeg jobber et sted der sjefen er den som ville applaudert et slikt opptrinn høyest. Hadde aaaaldri giddet å bli værende i en servicejobb der det var forventet at man skulle la seg tråkke på.

(Grøss og gru hvis det faktisk finnes sjefer som gir ansatte advarsler eller sparken hvis de har bein i nesa!)

Anonymkode: 0729b...ed1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk og lov at jeg jobber et sted der sjefen er den som ville applaudert et slikt opptrinn høyest. Hadde aaaaldri giddet å bli værende i en servicejobb der det var forventet at man skulle la seg tråkke på.

(Grøss og gru hvis det faktisk finnes sjefer som gir ansatte advarsler eller sparken hvis de har bein i nesa!)

Anonymkode: 0729b...ed1

Helt enig!! 🙌

Er så masse frekke folk som tror de kan behandle andre som dritt bare fordi de jobber i et serviceyrke.

Anonymkode: d703d...645

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet
piggrokken skrev (På 21.12.2025 den 2.53):

Det er sånn noen er, desverre. Så bruker de maksimet om at "kunden alltid har rett" til det fulle.

Jobber i helgene i pizzaresturant, og opplevde en sånn kunde for noen uker siden. Var på kjøkkenet mens en kunde ble rasende fordi pizzaen hans ikke var ferdig da han kom. Kollegaen min forsøkte å forklare at det var mye å gjøre, at pizzaen var ferdig om 4 minutter etc og de ville gi han noe ekstra (som 98 prosent av gangene får selv den vanskeligste kunde til å bli blidere). Han begynte å telle ned fra 240 sekunder og nedover mens han brukte en høyere og høyere stemme. 4 minutter gikk, han hadde ikke fått pizzaen sin. Han gikk ut og begynte å skrike til folk som gikk forbi at vi ikke kunne bli stolt på.

Han fikk pizzaen sin 2 minutter etter, men da ville han ikke ha den. Kastet den på gulvet og gikk ut.

Men han her må jo ha vært syk. Normale folk gjør ikke sånt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2025 den 11.28):

Jeg hadde en kunde som var med sin sønn. De hadde funnet et leketøy i butikken uten strekkode, og etter jeg hadde scannet alle de andre varene viste jeg den til henne og sa den ikke har strekkode. Så sier damen "sønnen min sa den kostet 25 kroner". Så svarer jeg tilbake, nei den koster noe i nærheten av 70, men vil du ha den, så skal jeg finne en annen i butikken med strekkode. Og så svarer hun : sier du at sønnen min lyver!? Nei, jeg sier at den koster noe i nærheten av 70. Hvordan vet du det da, den har jo ikke strekkode? Fordi jeg jobber her, svarer jeg. Så sier hun til meg : ærlig talt!  Jeg vet dere har det travelt men fy så frekk du er som sier sønnen min lyver!

Så da tenkte jeg bare litt for meg selv .Og så spør jeg henne: hva mener du jeg skal gjøre da? Slå den inn som 25 kroner i kassen  og selge den til dere, fordi sønnen din sier den koster 25, selv om jeg vet den koster rundt 70.

Nei bare legg den vekk. Og så bjeffer hun ut : gi meg kvitteringen!

Litt senere på vakta fant jeg den i butikken, og ja, den kosta 79,-.

Anonymkode: ebe4a...849

Teit dame. Og meget mulig hun prøvde seg på å få varen billigere enn det prisen var. Men her hadde jeg for egen del løst det ved å rett og slett ikke ta den lange diskusjonen om hva varen koster overhodet, og bare forklart det superenkelt: 
"Jeg må faktisk ha strekkoden for å få registrert varen her i systemet, det er ikke mulig å slå inn manuelt. Jeg skal få en kollega til å hente varen/gå og hente en vare som HAR strekkode jeg , så ordner vi det!"

Om det stemmer eller ikke trenger ikke kunden vite (for vår del stemmer det til dels - det følges med på alt som foretas av transaksjoner, og om ansatte endrer priser eller slår inn noe på åpen pris så flagges det med EN gang, så vi unngår det så langt det er mulig. Alle varer vi selger skal i utgangspunktet ligge i vareregisteret til kassesystemet. Og når det er mulig å hente en ny vare som HAR strekkode, så er det det vi må gjøre).

Uansett, erfaring har lært meg å unngå slike lange, meningsløse diskusjoner frem og tilbake med nebbete kunder, for de tror de skal få viljen sin bare på indignasjon og stahet og gir seg derfor ikke på harde møkka. Ain't happenin'.

Anonymkode: 7d826...3eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...