SPOCA Skrevet 22. desember #41 Skrevet 22. desember Ja, det er viktig. Håper du er ærlig med henne hvis du går inn i et forhold med henne uten å være forelsket. Jeg kunne aldri vært sammen med en jeg var forelsket i, som ikke var det tilbake. Jeg hadde blitt veldig lei meg om jeg fikk vite det en stund inn i forholdet. 2
Strigiformes Skrevet 22. desember #42 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er enig. For meg er det kjærlighet som gjelder, og da denne dype inderlige kjærligheten for et annet menneske. Forelskelse er mer overfladisk. Anonymkode: a0240...021 Forelskelse går over i kjærlighet hos meg. Det er slik jeg er skrudd sammen. Det får jeg ikke endret på. 2
Mardina Skrevet 22. desember #43 Skrevet 22. desember (endret) For meg er det en god følelse å være forelsket. Jeg blir lykkeligere og dagene mine blir så mye bedre ❤️ Å vite at jeg har en person i livet mitt, som er forelsket i meg (som attpåtil sliter med selvbildet og mitt eget utseende) gjør godt ❤️ Å vite at han tenker på meg der og da og inkluderer meg i fremtidens planer. At han liker meg akkurat sånn som jeg er og ikke prøver å forandre meg. I det forholdet jeg er i nå, er det første gang jeg virkelig er hodestups forelsket, selv etter å ha kjent han i 10 mnd. Føler meg sett og respektert. Han har vist meg hva EKTE kjærlighet er og at jeg er verdig å få den kjærligheten. Jeg har ubeskrivelige mengder med kjærlighet for han.... For meg er han verdens fineste menneske ❤️ Jeg er HELDIG ❤️ I tidligere forhold har jeg følt mer på at jeg har vært en venn og ikke en kjæreste. De har aldri vært fysisk slem mot meg, men ekte kjærlighet var det nok ikke. Det fikk jeg bekreftet, når begge to gikk bak ryggen min og ikke klarte å være ærlig. Jeg gjorde ingenting galt i de to forholdene og var 100 % trofast hele veien. Likevel var jeg tydeligvis ikke bra nok... Da er det noe helt annet med han jeg er sammen med nå. Virkelig... Endret 22. desember av Mardina 3
Perfume Skrevet 22. desember #44 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (På 20.12.2025 den 20.43): Jeg har datet en dame en stund, og hun vil nå at vi skal bli kjærester. Jeg liker henne veldig godt, trives i hennes selskap, synes hun er tiltrekkende, hun tilfredsstiller egentlig alle mine ønsker for en kjæreste. Men, av en eller annen grunn så føler jeg ikke på den store forelskelsen. Men så tenker jeg; er det egentlig nødvendig å være så forelsket? Så lenge man trives sammen, er det ikke det det egentlig handler om, er ikke det nok? Hva tenker du? Kunne du vært i et forhold uten forelskelse? Anonymkode: e32dd...a06 Jeg trengte ikke forelskelse, heller ei mannen min. ( vi ble det allikevel, men senere) Så det er vel individuelt om man trenger det. Føler du at du ikke trenger så gjør du ikke. Den vil uansett gå over tidvis eller helt med hverdagen, forelskelse er flyktig. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember #45 Skrevet 22. desember Strigiformes skrev (På 20.12.2025 den 21.48): Haha 😂 Dette var en god beskrivelse 😆 Dette var dagens. Takk for en god latter 😂 Kan signere på den 😂 Hehe, ja, man er jo litt smågal når man er sinnsykt forelsket. 😅 Anonymkode: 5edad...78a
AnonymBruker Skrevet 22. desember #46 Skrevet 22. desember Strigiformes skrev (7 timer siden): Forelskelse går over i kjærlighet hos meg. Det er slik jeg er skrudd sammen. Det får jeg ikke endret på. Hvis du leser hva jeg skriver et par innlegg over det innlegget du siterte her, så skriver jeg jo nettopp at kjærlighet er veldig individuelt og oppleves forskjellig, og at det ikke finnes noen fasit på det. Anonymkode: a0240...021
AnonymBruker Skrevet 22. desember #47 Skrevet 22. desember Det kommer jo ann på. For meg er seksuell tiltrekning og det at jeg savner en person og gleder meg til å treffe den en vesentlig del av å være i et forhold. For meg tror jeg ikke dette er mulig uten en forelskelse. Anonymkode: 6a044...2fd
Strigiformes Skrevet 22. desember #48 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du leser hva jeg skriver et par innlegg over det innlegget du siterte her, så skriver jeg jo nettopp at kjærlighet er veldig individuelt og oppleves forskjellig, og at det ikke finnes noen fasit på det. Anonymkode: a0240...021 Det er det som er så fint. Så da valgte jeg å dele hvordan det er for meg. 1
Queen19 Skrevet 22. desember #49 Skrevet 22. desember Tja, hva definerer forelskelse da? Mener du sommerfugler i magen som man fikk da man var fjortis? I så fall så tror jeg ikke den er nødvendig nei. Men jeg tror absolutt man må ha mer enn nøytrale følelser. Jeg ville ikke satset på samboeren min dersom jeg ikke gledet meg til å se han, eller merket en nysgjerrighet på å bli bedre kjent, mange gode stunder med masse latter, og en seksuell kjemi. Jeg ville ikke slått meg til ro med en mann, bare fordi vi delte samme verdier og ønsker for fremtiden.
mikkel99 Skrevet tirsdag kl. 06:38 #50 Skrevet tirsdag kl. 06:38 Nei. Det finns knulling, og mange er fornøyd med det. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:56 #51 Skrevet tirsdag kl. 06:56 Tenker også det kommer an på. Hvis du føler deg hjemme hos henne og går rett fra forelskelse til kjærlighet, så er det jo ikke noe problem. Hvis det verken er kjærlighet, forelskelse eller annen tiltrekning så blir det jo feil. Men alle kjenner på forelskelse på forskjellig måte, og jeg har kjent forskjell på tiltrekningene jeg har hatt. Det beste forholdet for meg var da vi på en måte vokste sammen. Det var også det vondeste bruddet. Alle er forskjellig, alle kjenner forskjellig på følelsene. Det er bare TS som vet hva som er riktig. Anonymkode: e8bb1...607
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:04 #52 Skrevet tirsdag kl. 07:04 AnonymBruker skrev (På 20.12.2025 den 20.43): Jeg har datet en dame en stund, og hun vil nå at vi skal bli kjærester. Jeg liker henne veldig godt, trives i hennes selskap, synes hun er tiltrekkende, hun tilfredsstiller egentlig alle mine ønsker for en kjæreste. Men, av en eller annen grunn så føler jeg ikke på den store forelskelsen. Men så tenker jeg; er det egentlig nødvendig å være så forelsket? Så lenge man trives sammen, er det ikke det det egentlig handler om, er ikke det nok? Hva tenker du? Kunne du vært i et forhold uten forelskelse? Anonymkode: e32dd...a06 hva er forelskelse for deg TS? For min del endrer den seg litt med alderen, den forelskelsen jeg kjente på som tenåring er ikke den samme som jeg kjenner på i voksen alder. Og det du beskriver du har er grunnlaget for enhver varig relasjon; tiltrekkende, gode kvaliteter, trives sammen... Anonymkode: fa999...05b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:02 #53 Skrevet torsdag kl. 16:02 Forelskelse er ikke varig. Det som er viktig er at det vokser fram kjærlighet. Om det starter med vennskap eller forelskelse har mindre betydning. De varige, solide forholdene har som regel startet som vennskap. Det folk tolker som forelskelse er egentlig mest utrygghet og spenning (sommerfugler i magen), og det er egentlig ikke noe godt tegn. Men tiltrekning må være der. Anonymkode: c02b2...f16 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:06 #54 Skrevet torsdag kl. 16:06 Forelskelse, følelser er kjemiske reaksjoner i hjernen så det kan tolkes på mange måter. Blir du i bedre humør, yr og positive reaksjoner så er du "forelsket". Er det negativt å være rundt personen, er du det ikke. Anonymkode: 9842f...92f 1
makkapakka Skrevet fredag kl. 23:22 #55 Skrevet fredag kl. 23:22 Jeg har prøvd ikke forelsket et par ganger, det ble bare en slitsom greie med en som føltes som klengete fordi han var oppover ørene forelsket. Så det må være "noe" 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 23:33 #56 Skrevet fredag kl. 23:33 Forelsker meg ikke nå som jeg er voksen. Hverken jeg eller mannen var forelsket i hverandre. Mye mer fornuftig forhold. Forelskelse er litt...hjernedødt for meg. Anonymkode: 12f06...df9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå