AnonymBruker Skrevet 22. desember #21 Skrevet 22. desember Jeg hater å være forelska, så for min del høres det ut som et drømmescenarie. Anonymkode: ec228...529
AnonymBruker Skrevet 22. desember #22 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (På 20.12.2025 den 21.13): De fleste går fra hverandre når de mener forelskelsen har gått over, gjerne etter et barn eller to. Man trenger liksom den ekstra følelsen. Men kan hende det blir motsatt for deg da 😁 Anonymkode: 6cdf4...6f6 Det er jo helt normalt at man ikke er storm forelsket når man har vært sammen i mange år det betyr ikke at følelsen ikke er der Anonymkode: 8d390...264 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember #23 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hater å være forelska, så for min del høres det ut som et drømmescenarie. Anonymkode: ec228...529 Høres ut som du er redd for å bli såret Anonymkode: 8d390...264 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember #24 Skrevet 22. desember Før i tiden så ble man kanskje sammen med noen som var «ok» for det praktiske og fordi det var normen å skulle være gift med familie. Kvinner var mer avhengig av en mann og måtte tenke overlevelse. Men nå skal en kjæreste være et positivt tilskudd/ bonus i livet og de fleste blir ikke sammen med noen fordi det er praktisk men fordi man er så forelsket at man ikke klarer å være uten den personen. Fordi jeg er forelsket så vil jeg ha et forhold med den mannen. Jeg finner ikke en «ok»mann og håper at jeg vil bli forelsket etterhvert. Anonymkode: 2e339...038 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember #25 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Høres ut som du er redd for å bli såret Anonymkode: 8d390...264 Neida, jeg bare synes det er unødvendig og forstyrrende. Det blir jo så altoppslukende og plagsomt. Nå, i et langt forhold er det mye mer behagelig å være til enn det var i starten. Var jo et rent herk, de sterke følelsene. Anonymkode: ec228...529 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember #26 Skrevet 22. desember Dette er noe av det mest individuelle som finnes. Det finnes ingen fasit på kjærlighet og den oppleves ulikt. Så de som mener at man MÅ være forelsket, vet ikke hva de snakker om, rett og slett fordi de kan ikke vite hvordan hver enkelt opplever slikt. Jeg har for eksempel en bror som faller hardt og brutalt i forelskelser, men så forsvinner forelskelsene også like fort som de kommer. Han ligner på moren vår sånn sett. Han er singel men ønsker kjæreste. Jeg og søsteren min ligner mer på faren vår sånn sett, og vi er motsetningen av vår mor og bror, og kjenner ikke på sterke følelser. Jeg og søster er godt etablerte, og mer av typen som bygger følelser over tid med at relasjonen blir sterkere, og vi har begge en mann som verdsetter det samme. Det er ikke det at vi ikke har vært forelsket, men vi har aldri hatt stormende følelser. Søster og mann har barn som begynner å bli store, jeg og samboer har yngre barn. Ingenting kan skille verken hun og hennes mann, eller meg og min mann. Så, følg ditt eget hjerte og hva som er riktig for DEG. Viktigste «take home»-message er at det finnes ingen fasit på kjærlighet, som har vært forsøkt beskrevet siden tidenes morgen. Anonymkode: a0240...021 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember #27 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er noe av det mest individuelle som finnes. Det finnes ingen fasit på kjærlighet og den oppleves ulikt. Så de som mener at man MÅ være forelsket, vet ikke hva de snakker om, rett og slett fordi de kan ikke vite hvordan hver enkelt opplever slikt. Jeg har for eksempel en bror som faller hardt og brutalt i forelskelser, men så forsvinner forelskelsene også like fort som de kommer. Han ligner på moren vår sånn sett. Han er singel men ønsker kjæreste. Jeg og søsteren min ligner mer på faren vår sånn sett, og vi er motsetningen av vår mor og bror, og kjenner ikke på sterke følelser. Jeg og søster er godt etablerte, og mer av typen som bygger følelser over tid med at relasjonen blir sterkere, og vi har begge en mann som verdsetter det samme. Det er ikke det at vi ikke har vært forelsket, men vi har aldri hatt stormende følelser. Søster og mann har barn som begynner å bli store, jeg og samboer har yngre barn. Ingenting kan skille verken hun og hennes mann, eller meg og min mann. Så, følg ditt eget hjerte og hva som er riktig for DEG. Viktigste «take home»-message er at det finnes ingen fasit på kjærlighet, som har vært forsøkt beskrevet siden tidenes morgen. Anonymkode: a0240...021 Ps. Vår mor og far har alltid holdt sammen og de har fortsatt et sterkt forhold som tåler alt. Mamma var stupforelsket i pappa, mens pappa hadde ikke så mye slike følelser. Anonymkode: a0240...021
aksase Skrevet 22. desember #28 Skrevet 22. desember Når jeg leser tråden her, savner jeg at det snakkes om kjærlighet? For meg er forelskelse de stormende følelsene man kan få for en person når alt er nytt og spennende. De følelsene som kan gi deg svimmelhet, hjertebank, søvnløshet og alt det uforståelige som kan skje i hodet i den første tiden. Man kan finne på mye irrasjonelt og dumt i denne perioden. Hvis man etter hvert får et forhold til den man er forelsket i og det får gått en tid, vil gjerne den voldsomme, altoppslukende og til tider slitsomme forelskelsen svekkes og man får forhåpentligvis en dypere følelse av tilhørighet og omsorg for partneren. Man setter pris på partneren, man vil partneren det beste og kjenner en dyp følelse av ro og trygghet i partnerens nærvær. Forholdet preges av ro, tillit, vennskap, tilhørighet og komfort. Dette vil jeg kalle kjærlighet. Forelskelse er deilig, berusende og spennende, men for meg er ikke forelskelse nødvendig i et forhold. Hadde det vært det, ville jeg nok gått fra kona for 20 år siden da hjertebanken ga seg og forelskelsen dabbet av. Kjærligheten, derimot, den må jeg ha, og den må jeg føle at blir gjengjeldt fra partner. 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember #29 Skrevet 22. desember aksase skrev (1 minutt siden): Når jeg leser tråden her, savner jeg at det snakkes om kjærlighet? For meg er forelskelse de stormende følelsene man kan få for en person når alt er nytt og spennende. De følelsene som kan gi deg svimmelhet, hjertebank, søvnløshet og alt det uforståelige som kan skje i hodet i den første tiden. Man kan finne på mye irrasjonelt og dumt i denne perioden. Hvis man etter hvert får et forhold til den man er forelsket i og det får gått en tid, vil gjerne den voldsomme, altoppslukende og til tider slitsomme forelskelsen svekkes og man får forhåpentligvis en dypere følelse av tilhørighet og omsorg for partneren. Man setter pris på partneren, man vil partneren det beste og kjenner en dyp følelse av ro og trygghet i partnerens nærvær. Forholdet preges av ro, tillit, vennskap, tilhørighet og komfort. Dette vil jeg kalle kjærlighet. Forelskelse er deilig, berusende og spennende, men for meg er ikke forelskelse nødvendig i et forhold. Hadde det vært det, ville jeg nok gått fra kona for 20 år siden da hjertebanken ga seg og forelskelsen dabbet av. Kjærligheten, derimot, den må jeg ha, og den må jeg føle at blir gjengjeldt fra partner. Jeg er enig. For meg er det kjærlighet som gjelder, og da denne dype inderlige kjærligheten for et annet menneske. Forelskelse er mer overfladisk. Anonymkode: a0240...021 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember #30 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er enig. For meg er det kjærlighet som gjelder, og da denne dype inderlige kjærligheten for et annet menneske. Forelskelse er mer overfladisk. Anonymkode: a0240...021 Samme her. Jeg er den som lengre opp skrev at jeg hater å være forelska. Men å kjenne dyp kjærlighet derimot, er jeg veldig glad i. Og det kommer jo etter hvert, når man lærer hverandre å kjenne mer, og blir mer trygge på hverandre. Anonymkode: ec228...529 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember #31 Skrevet 22. desember Det har ikke noe å si hva som føles riktig for oss men hva som føles riktig for deg Anonymkode: 8d390...264
AnonymBruker Skrevet 22. desember #32 Skrevet 22. desember Jeg må ha forelskelse. Får jeg ikke full pakke vil jeg heller være singel. Anonymkode: 33f38...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember #33 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg må ha forelskelse. Får jeg ikke full pakke vil jeg heller være singel. Anonymkode: 33f38...8a6 Samme her. Trives som singel, og skal jeg innlede et forhold må sommerfuglene og forelskelsen være der, hvis ikke kan det være. Anonymkode: 1d33a...66c 1
Natttåke Skrevet 22. desember #34 Skrevet 22. desember Nei, er man tiltrukket og har et godt vennskap og partnerskap kan det være godt og varig grunnlag. 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember #35 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (På 20.12.2025 den 20.43): Men, av en eller annen grunn så føler jeg ikke på den store forelskelsen. Var samboer i over 4 år med ex'en, var aldri skikkelig forelska, ikke i starten engang. Men vi ble sammen. Det måtte ende i brudd. Fysisk tiltrekkes kan veie opp for dette, noe jeg heller ikke hadde. Men regner med du har en del erfaringer oppigjennom livet, så det kan komme snikende etter hvert . Anonymkode: 9f051...26b 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember #36 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var samboer i over 4 år med ex'en, var aldri skikkelig forelska, ikke i starten engang. Men vi ble sammen. Det måtte ende i brudd. Fysisk tiltrekkes kan veie opp for dette, noe jeg heller ikke hadde. Men regner med du har en del erfaringer oppigjennom livet, så det kan komme snikende etter hvert . Anonymkode: 9f051...26b Hvorfor i all verden flytter man sammen med noen man ikke liker? Anonymkode: 7d07e...0f5 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember #37 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvorfor i all verden flytter man sammen med noen man ikke liker? Mislikte ikke personen, vi hadde det bra i perioder, var spennende i starten, men det forsvant fort. Men sånn er det, en erfaringer rikere. Nå skal det sies at min ex var årsaken til at jeg er samboer på 13 året nå, og det har resultert i to barn. De var studievenninner. Anonymkode: 9f051...26b
AnonymBruker Skrevet 22. desember #38 Skrevet 22. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Var samboer i over 4 år med ex'en, var aldri skikkelig forelska, ikke i starten engang. Men vi ble sammen. Det måtte ende i brudd. Fysisk tiltrekkes kan veie opp for dette, noe jeg heller ikke hadde. Men regner med du har en del erfaringer oppigjennom livet, så det kan komme snikende etter hvert . Anonymkode: 9f051...26b Hvis du flyttet sammen med noen du ikke hadde følelser for og heller ikke var tiltrukket av- hvorfor flyttet du da sammen med henne? Kun for å ha noen å ha sex med til noe bedre dukket opp? Noen å dele utgiftene med? Anonymkode: 2e339...038 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember #39 Skrevet 22. desember Tror jeg avstår å kommentere noe mer. Skjønner du bare er ute etter å provosere. Så du må finne en annen tråd og fortsette der. Anonymkode: 9f051...26b
AnonymBruker Skrevet 22. desember #40 Skrevet 22. desember Jeg må være forelsket, veldig seksuelt tiltrukket og tenke det er verdt det. Ellers er det bortkastet. Anonymkode: 17215...c59 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå