Gå til innhold

Når ble du bedre av antidepressiva?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, har brukt antidepressiva før, cipralex men er mange år siden nå og husker ikke hvor fort jeg begynte å merke bedring. Begynt på samme nå igjen, og den  fungerte veldig godt på meg forrige gang jeg var deprimert.

Hvor fort merket dere bedring etter å ha startet på antidepressiva?

Anonymkode: 374cd...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen min ble bedre i løpet av noen uker, kanskje 4-6 uker? Det var ikke hun som merket det først, det var vi rundt henne.

Anonymkode: 4d930...9a2

Skrevet

Følger!

Har også nettopp startet opp og lurer på det samme. 

Anonymkode: ba1fc...7f0

Skrevet

Jeg merket en viss bedring etter to uker og full effekt etter ca fire uker.

Skrevet

Jeg merket effekt ganske fort, sånn typ at jeg slappet mer av, og så avtok angsten mer og mer. Ca 2 uker tok det. 

Anonymkode: b0a21...0aa

• Liker 1
Skrevet

Tok vel en måneds tid før jeg følte mye forskjell. Byttet deretter fra cipralex til zoloft og den merket jeg effekt fra med en gang.

Anonymkode: 62c22...7c8

Skrevet

Etter tre dager. Gått på det 4 år nå i romjulen. Husker øyeblikket da jeg merket at medisinen hadde begynt å virke ☺️

Anonymkode: f6cfb...366

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

3 uker.  

Anonymkode: 0d8f4...749

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg merket effekt ganske fort, sånn typ at jeg slappet mer av, og så avtok angsten mer og mer. Ca 2 uker tok det. 

Anonymkode: b0a21...0aa

Samme her. Har heller ikke hatt noe særlig bivirkninger, så er veldig fornøyd.

Anonymkode: e199b...439

Skrevet

Fungerte aldr på meg, men jeg gikk på det mens jeg ventet på psykolog, ikke mens jeg gikk i terapi samtidig da.

Anonymkode: 802c5...61d

Skrevet

3 uker

Anonymkode: 1f038...e87

Skrevet

Tråden er ryddet for medisindosering. 

Matas, mod.

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2025 den 14.03):

Hei, har brukt antidepressiva før, cipralex men er mange år siden nå og husker ikke hvor fort jeg begynte å merke bedring. Begynt på samme nå igjen, og den  fungerte veldig godt på meg forrige gang jeg var deprimert.

Hvor fort merket dere bedring etter å ha startet på antidepressiva?

Anonymkode: 374cd...71b

Merket ikke direkte bedring men mye likegyldighet. Brukte flere varianter. Tok vel 2-3 uker før jeg merket noe.

Anonymkode: b7054...d8b

Skrevet

Tar ikke Zoloft eller Seroxat lenger, bare testosteron. Hilsen Kvinne 50

Anonymkode: 07621...e80

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Skriver i denne tråden igjen jeg. 

Jeg startet på lav dose Escitalopram(cipralex) i starten av desember og merket effekt etter 2-3 uker. I hele januar har jeg følt meg veldig bra, tankekjøret roet seg, jeg sov godt og hadde lite angst. 

Men nå den siste uka har jeg merket økt uro/angst/hjertebank og tankekjør. Skjønner ikke hvorfor. Kan det være lurt å øke dosen litt, vil man da få bedre effekt? Jeg skal selvsagt ta opp dette med psykiateren neste uke, men lurer på om andre her har noen erfaringer med å måtte øke dosen etterhvert. 

Til info: tar antidepressiva mot depresjon. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være så enkelt som at det går opp og ned her i livet og snart føler du deg bedre igjen. ❤️ Veien fra syk til frisk er sjelden en rett linje, selv med medisiner. Sikkert fint å snakke med psykiater om det for sikkerhets skyld, kan godt hende du har rett og at doseendring er på sin plass.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde veldig god effekt av Ciprslex etter 4-6 uker.

Anonymkode: 3bf79...945

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen,

Det var jeg som skrev i tråden her igjen 6.februar. Sliter fortsatt med mye angst og uro, spesielt på tidlig morgen. Er dårlig/løs i magen også. Føler at medisinen ikke har noen effekt lenger. 

Noen som har erfaringer med det samme? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva sa psykiater når du snakket med personen 6 februar? Gjorde dere noen doseendring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...