Ellie Italia Skrevet 19. desember 2025 #1 Skrevet 19. desember 2025 Jeg prøvde å følge Meny sin oppskrift, men byttet ut hvetemel med glutenfritt lyst mel fra Toro. Det ble dsv bare kliss så måtte kaste det Selv om jeg fulgte oppskriften og brukte kjøkkenmaskin. Noen som har klart å lage glutenfrie empanadas som ble bra?
blue0rchid Skrevet 19. desember 2025 #2 Skrevet 19. desember 2025 Jeg har ikke laget empanadas, men når jeg lager tortillas bruker jeg utelukkende maismel av typen masa harina (maseca) og følger denne oppskriften. De er knallgode, og vil tro at samme oppskriften kan brukes til empanadas. 3
Ellie Italia Skrevet 19. desember 2025 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2025 blue0rchid skrev (33 minutter siden): Jeg har ikke laget empanadas, men når jeg lager tortillas bruker jeg utelukkende maismel av typen masa harina (maseca) og følger denne oppskriften. De er knallgode, og vil tro at samme oppskriften kan brukes til empanadas. Takk for tips! Det melet som nevnes, masa harina, finnes det i Norge? Jeg har maismel men det er kanskje ikke helt det samme?
blue0rchid Skrevet 19. desember 2025 #4 Skrevet 19. desember 2025 Det er ikke det samme som vanlig maismel. Jeg kjøper det hos meny, men ser at noen nettbutikker også selger det. Søk på maseca, så finner du det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå