Gå til innhold

Er "hookup-culture" i Norge en myte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leser endel om at one night stands og fwb-opplegg er vanlig i Norge.

Men HVOR skjer dette? På byen og på Tinder?

Spør fordi jeg opplever nordmenn som utrolig sky og sjenerte. Stort sett går det i stirring, fnising og rødming. 

Har bodd i Norge hele mitt voksne liv, og opplever ikke noen tydelig seksuelle tilnærminger..bare denne stirringen på lang avstand.

Anonymkode: c3add...c96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tinder og happn er greia. 

Anonymkode: 2020f...1de

Skrevet

Jeg har opplevd mange one-night-stands, både på byen og fra Tinder. Hvis du er noenlunde attraktiv, så er det ikke vanskelig å få et ligg i dette landet. Norge ligger på verdenstoppen når det gjelder klamydia, så det viser jo at det er mye sex.

Anonymkode: c9296...1d4

• Liker 7
Skrevet

Tinder og Kong Alkohol kan tine de verste isbitene.

Anonymkode: 4aa48...dd2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Spør fordi jeg opplever nordmenn som utrolig sky og sjenerte. Stort sett går det i stirring, fnising og rødming. 

Har bodd i Norge hele mitt voksne liv, og opplever ikke noen tydelig seksuelle tilnærminger..bare denne stirringen på lang avstand.

Parkeringsplassen ved IKEA på nattestid 

Anonymkode: 8aa84...5ee

• Nyttig 1
Skrevet

På nachspiel.

Anonymkode: db892...2c8

Skrevet

Det er overalt.

Er du kvinne eller mann? 

Anonymkode: b6806...2a4

Skrevet

Som kvinne har man fri tilgang på sex via apper/kontaktsider på nettet, jeg bruker tinder for å hanke inn menn for sextreff 😊

Utrolig deilig å ha denne muligheten, men er jo synd på mannfolka. Hvor vanskelig de har det å få seg sex ❤️

Anonymkode: 5ceed...e58

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener å ha lest at det aldri før har vært så mange single, at folk har mindre sex enn før og at fødselsraten aldri har vært så lav. Derfor tror jeg nok at hook-upkultur og liknende dr myter og at folk flest sitter alene med skjermen sin. 

Anonymkode: e4f44...d33

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener å ha lest at det aldri før har vært så mange single, at folk har mindre sex enn før og at fødselsraten aldri har vært så lav. Derfor tror jeg nok at hook-upkultur og liknende dr myter og at folk flest sitter alene med skjermen sin. 

Anonymkode: e4f44...d33

Det blir naturligvis ikke noe hookup hvis man sitter hjemme foran skjermen, her må vi jo skille mellom de som faktisk er ute og møter folk og de som knapt forlater huset.

Anonymkode: db892...2c8

• Nyttig 1
Skrevet

Som kvinne får jeg ikke noe særlig ut av one night stands, så det gidder jeg ikke.  Tror menn oftere får mer ut av det.

Men hookup culture er kanskje større hos tenåringer/ de tidlig i 20 årene der ting er mer nytt og de er mer uerfarne? Så erfarer man etterhvert at det ikke alltid er så stas.

Anonymkode: 55318...29f

Skrevet

Du virker rimelig fordomsfull overfor nordmenn..ja, vi er mange som er single og nei, det betyr selvsagt ikke at vi driver å har oss med alle mulige. 

Anonymkode: a9680...c00

• Nyttig 1
Skrevet

Det er overalt.

Er du kvinne eller mann? 

Kvinne. 

Jeg drikker ikke, er aldri på byen eller på Tinder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du virker rimelig fordomsfull overfor nordmenn..ja, vi er mange som er single og nei, det betyr selvsagt ikke at vi driver å har oss med alle mulige. 

Anonymkode: a9680...c00

Hvordan er jeg fordomsfull?

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Skriv norsk. 

Anonymkode: f9301...682

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skriv norsk. 

Anonymkode: f9301...682

Beklager, jeg vet ikke norske ord for disse femomenene.

En-natts-ligg? Venner med ekstra fordeler? 

Tar gjerne i mot forslag, men tviler på at bruken vil bli særlig utbredt.

Skrevet

Som kvinne har man fri tilgang på sex via apper/kontaktsider på nettet, jeg bruker tinder for å hanke inn menn for sextreff 😊

Utrolig deilig å ha denne muligheten, men er jo synd på mannfolka. Hvor vanskelig de har det å få seg sex ❤️

Anonymkode: 5ceed...e58

Så vanskelig er det jo ikke akkurat 😅 Du trenger ikke syns synd på oss...  Er mye såfuktig mus der ute for å si det sånn... 😅

Anonymkode: 9b250...36e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kvinne. 

Jeg drikker ikke, er aldri på byen eller på Tinder.

Nei, da er det jo ikke så rart at du synes det er vanskelig? Det er jo de to desidert største sjekkearenaene. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det skjer. Mannen og jeg startet som en ons for 25 år siden.... 

Senest forrige uke ble min single venninne ikke med oss andre videre da vi byttet sted midtveis i fredagspilsen, men blei med en fyr hjem.

Anonymkode: 77ae6...135

Skrevet

Smiler du tilbake til de som smiler til deg forresten? Er du lett å komme i kontakt med sånn generelt? Noen mennesker er jo mer lukkede av natur, så han man selvsagt ulike dagsformer også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...