Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Klarer dere å gå ned i vekt i Desember? Jeg er fornøyd hvis jeg ikke går opp. Og det skal jeg klare 👏

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hellig overbevist om at det viktige er det man gjør mellom nyttår og jul, ikke jul og nyttår! 

En uke med mer mat (enn jeg pleier) er ikke grunnen til at jeg ikke går ned i vekt. 

Jeg er nøye på å få i meg ordentlige måltider hver dag: frokost, lunsj og middag. Det er tålelig sunne måltider. Da går alt annet greit i denne relativt korte ferien. 

Trening holder jeg vedlike gjennom julen også. Presterer ofte bra på trening i og etter julen, sikkert pga mer næring innabords!

Anonymkode: 7c477...a23

AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg har tatt litt grep gjennom livet (har skjedd 2-3 ganger), så har jeg fortsatt som før gjennom desember, jo. 

Har aldri slanket. Men valgt en livsstilsendring. Som innebærer beviste, og ikke minst konsistente, valg. 

Anonymkode: 2efeb...20f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er hellig overbevist om at det viktige er det man gjør mellom nyttår og jul, ikke jul og nyttår! 

En uke med mer mat (enn jeg pleier) er ikke grunnen til at jeg ikke går ned i vekt. 

Jeg er nøye på å få i meg ordentlige måltider hver dag: frokost, lunsj og middag. Det er tålelig sunne måltider. Da går alt annet greit i denne relativt korte ferien. 

Trening holder jeg vedlike gjennom julen også. Presterer ofte bra på trening i og etter julen, sikkert pga mer næring innabords!

Dette tankesettet gjør at man aldri lykkes.

Tenker man slik så er det helg, bursdager, ferie, påske, selv en dårlig dag... 

Og det er veldig mange dager i løpet av et år. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette tankesettet gjør at man aldri lykkes.

Tenker man slik så er det helg, bursdager, ferie, påske, selv en dårlig dag... 

Og det er veldig mange dager i løpet av et år. 

Okei. Kanskje DU ikke lykkes, men jeg har lyktes veldig godt.

Jeg overspiser ikke hver helg, hver bursdag, hver ferie, hver dårlig dag… 

Jeg spiser tre gode og sunne måltider hver dag og noen enkelte dager spiser jeg godis/bakst/is. Jeg spiser aldri så store mengder (lenger…) at jeg går opp i vekt. 

Det som er helt sikkert er at man lykkes ikke om man uansett hva tviholder på overspising.

AnonymBruker
Skrevet

Spiser jeg mer kake i jula, spiser jeg mindre mat. Spiser jeg nok mat, har jeg ikke lyst på kake. Jeg MÅ jo ikke trykke i meg alt mulig kun fordi det er jul.

Anonymkode: b6805...148

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Okei. Kanskje DU ikke lykkes, men jeg har lyktes veldig godt.

Jeg overspiser ikke hver helg, hver bursdag, hver ferie, hver dårlig dag… 

Jeg spiser tre gode og sunne måltider hver dag og noen enkelte dager spiser jeg godis/bakst/is. Jeg spiser aldri så store mengder (lenger…) at jeg går opp i vekt. 

Det som er helt sikkert er at man lykkes ikke om man uansett hva tviholder på overspising.

Jeg har jo balansert dette hele livet. Har aldri latt det skli for mye ut. Fordi jeg forstår det ikke handler om å ha "frikort" i perioder. 

Du overspiser fortsat. Det er et stort problem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har jo balansert dette hele livet. Har aldri latt det skli for mye ut. Fordi jeg forstår det ikke handler om å ha "frikort" i perioder. 

Du overspiser fortsat. Det er et stort problem. 

Hæ? Hva er det du snakker om? Jeg overspiser ikke, hverken i julen eller ellers…

Jeg har heller ikke sagt jeg har frikort i jula? :klo: 

AnonymBruker
Skrevet

I år har jeg valgt å fokusere på å ikke gå opp i desember, både i desember og andre hektiske og krevende perioder. I fjor gikk jeg jevnt og trutt ned, også i desember og gjennom jula, men det var i starten av vektnedgangen. Nå veier jeg 20kg mindre enn for et år siden og det krever litt mer å gå ned, men desto viktigere å ikke gå opp i vekt igjen. 

Anonymkode: 3c8ae...d29

Skrevet

Hovedmålet er å ikke gå opp i desember. Så får jeg fortsette nedgangen i januar. 

AnonymBruker
Skrevet

Målet mitt er å ikke gå opp. I dag har jeg spist smågodt, hele 4 biter, som jeg har kost meg med. Og sånn har jeg tenkt til å gjøre det i jula. Og ikke overspise noe.

Anonymkode: 98126...44d

AnonymBruker
Skrevet

Mål for desember: 

- På utvalgte dager som julaften, nyttårsaften og et selskap i romjulen skal jeg ikke tenke på vekt eller noe sånt, men kose meg uten å overdrive. 

- Jeg skal trene som vanlig. 

- Få meg frisk luft, mosjon og dagslys hver dag. 

- Spise salat til lunsj en del dager etter det har vært selskap. 

Tror ikke det blir noe nedgang, men tror det skal gå greit å ikke gå opp. 

Anonymkode: 559d9...db2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2025 den 19.02):

Hæ? Hva er det du snakker om? Jeg overspiser ikke, hverken i julen eller ellers…

Jeg har heller ikke sagt jeg har frikort i jula? :klo: 

Jo - det var jo nettop det du skrev. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jo - det var jo nettop det du skrev. 

Tror du leser med noen andre øyne enn meg. 

Jeg er forøvrig ikke overvektig. Du trenger ikke ha den ovenfra-og-ned-holdningen. Jeg er trent og normalvektig. Har absolutt lyktes med min vektnedgang. 

Hvor lenge må man ha hatt normaltvekt før man kan si man har lyktes i dine øyne? Aldri? Må man ha aaaalltid vært tynn som deg for å si man lykkes, slik du hevder? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...