Gå til innhold

Visdomstann - fortsatt vondt etter 8 dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trakk visdomstann nede i kjeven som satt godt, tok 1.5 time å trekke den. Jeg har vært på etterkontroll og fjernet sting, og det er ingen tegn til betennelse. 

Jeg ble ikke så hoven, men kjente at jeg trengte jevnlig påfyll av Ibux og Paracet de første dagene, tok det vel hver 6. time. Tok det så 2 ganger i døgnet på dag 5 og 6.

Da jeg var hos tannlegen sa hun at jeg burde prøve å ikke ta mer Ibux, men kun Paracet. Men det hjelper jo ikke på smerten! Jeg er litt redd for magesår da jeg går på en medisin hvor man skal være litt forsiktig med Ibux. Og jeg har ikke så vondt at det er uutholdelig, men det er en del verking og Ibux tar det helt vekk.

Er det andre her som fortsatt hadde vondt etter en ukes tid? Kjennes absolutt ikke ut som betennelse altså, mer at beinet "gror". 😛 Så er ikke bekymret for betennelse, men hadde håpet det gjorde mindre vondt nå.

Anonymkode: 74999...c24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den ene gangen hadde jeg vondt i halvannen uke eller noe sånt. Kan ikke ta ibux, så gikk på paralgin forte og paracet de første to-tre dagene, og så noen paracet i døgnet, spesielt før leggetid, en ukes tid. Etter det var det ømt i lang tid, men ikke direkte vondt, så lenge jeg ikke glemte meg og tygget for nærme da.

Anonymkode: 0d284...384

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg trakk visdomstann nede i kjeven som satt godt, tok 1.5 time å trekke den. Jeg har vært på etterkontroll og fjernet sting, og det er ingen tegn til betennelse. 

Jeg ble ikke så hoven, men kjente at jeg trengte jevnlig påfyll av Ibux og Paracet de første dagene, tok det vel hver 6. time. Tok det så 2 ganger i døgnet på dag 5 og 6.

Da jeg var hos tannlegen sa hun at jeg burde prøve å ikke ta mer Ibux, men kun Paracet. Men det hjelper jo ikke på smerten! Jeg er litt redd for magesår da jeg går på en medisin hvor man skal være litt forsiktig med Ibux. Og jeg har ikke så vondt at det er uutholdelig, men det er en del verking og Ibux tar det helt vekk.

Er det andre her som fortsatt hadde vondt etter en ukes tid? Kjennes absolutt ikke ut som betennelse altså, mer at beinet "gror". 😛 Så er ikke bekymret for betennelse, men hadde håpet det gjorde mindre vondt nå.

Jeg hadde også vondt etter så lang tid og der var det faktisk en betennelse som gjorde det. Men så fort de fikk fiksa det, var det ikke vondt i det hele tatt 😊 (og da mener jeg at smertene forsvant "på timen", så fort gikk det)

Jeg er glad for å lese at du ikke tror det er betent 🥰 Men bare ha det i mente om det går enda flere dager med vondt. Bedre å få sjekket det enn å gå rundt sånn. Masse god bedring! ❤️ 

Anonymkode: fd71d...c3f

Skrevet

Ps, mente å skrive "bedre å få dobbeltsjekket det", for du har jo allerede vært på kontroll. Når var det, forresten? Noen dager siden? 

Skrevet

Jeg hadde vondt lengre enn en uke men jeg tok alle fire ut samtidig og to lå under huden pluss en ble knust og tatt ut i biter. Jeg brukte av og til corosodyl på bomull og la over.

Anonymkode: 56a9c...a97

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ps, mente å skrive "bedre å få dobbeltsjekket det", for du har jo allerede vært på kontroll. Når var det, forresten? Noen dager siden? 

Jeg var på kontroll i går. Etter at jeg postet her har det faktisk blitt litt bedre, tok kun 2 Paracet i dag, ingen Ibux og jeg har ikke vondt nå. Merker jeg får litt vondt hvis jeg spiser og må tygge og er ikke så godt å spyle vekk matrester, men det er totalt mye mindre vondt. Så satser på jeg ikke må deale med en betennelse rett før jul!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, den ene gangen hadde jeg vondt i halvannen uke eller noe sånt. Kan ikke ta ibux, så gikk på paralgin forte og paracet de første to-tre dagene, og så noen paracet i døgnet, spesielt før leggetid, en ukes tid. Etter det var det ømt i lang tid, men ikke direkte vondt, så lenge jeg ikke glemte meg og tygget for nærme da.

Anonymkode: 0d284...384

Takk for svar! Jeg forsøkte kun Paracet i dag for første gang, og det hjalp med 2 stk., så nå er det nok heldigvis på bedringens vei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg var på kontroll i går. Etter at jeg postet her har det faktisk blitt litt bedre, tok kun 2 Paracet i dag, ingen Ibux og jeg har ikke vondt nå. Merker jeg får litt vondt hvis jeg spiser og må tygge og er ikke så godt å spyle vekk matrester, men det er totalt mye mindre vondt. Så satser på jeg ikke må deale med en betennelse rett før jul!

Det var godt å høre, Ts ❤️ ! God jul til deg!

• Hjerte 1
Skrevet

TS her. I tilfelle noen søker opp denne problemstillingen om en stund: Det ble verre igjen, så i dag dro jeg til tannlegen og det var visst betennelse. Fått antibiotika nå og en sånn remse med noe desinfiserende salve nedi hullet. Føles allerede litt bedre. 

Min egen tannlege var skeptisk til om det var betent, da jeg ikke har såå store smerter. Men en annen tannlege der var ikke i tvil.

Litt kjedelig at dette skulle skje rett før jul, men veldig glad jeg fikk antibiotika i dag og ikke måtte gå enda lenger.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...