Gå til innhold

Kommer meg ikke på do. Tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Drikk enorme mengder vann på rappen. To liter. Og ligg deg på sengen mens du holder beina, likt en baby som skal bytte bleie om du skjønner. Funker alltid her, men nå har ikke jeg hatt forstoppelse i mer enn maks fire dager.

Anonymkode: 01376...66f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et glass vann med en teskje loppefrø 1-2 ganger om dagen pleier å hjelpe for min del. Har også brukt det på barna når de har forstoppelse. 

Ellers går det jo an å bruke microlax i rumpa om man rett og slett ikke får ut avføringen som er der. Menbsom flere sier er det jo bare kosthold og vaner som virker på sikt.

Anonymkode: d440a...576

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Drikk enorme mengder vann på rappen. To liter. Og ligg deg på sengen mens du holder beina, likt en baby som skal bytte bleie om du skjønner. Funker alltid her, men nå har ikke jeg hatt forstoppelse i mer enn maks fire dager.

Neineinei. 2 liter vann på en gang kan være farlig.

Anonymkode: 744c2...059

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kroppen kan håndtere 2 dl væske på en gang. Enorme mengder vann,kan være direkte farlig.

Anonymkode: f21af...32d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kroppen kan håndtere 2 dl væske på en gang. Enorme mengder vann,kan være direkte farlig.

2 dl væske bare? 😂

Anonymkode: ad918...e9a

Skrevet

Men altså når ingen medisiner funker og alt det andre du gjør da er det eneste som kan funke er jo koloskopi 

Anonymkode: 6822d...5e3

• Nyttig 1
Skrevet

Sikkert ett noe unyttig råd. Men har ved forstoppelse testet ut noen yoga-øvelser, og de har fungert godt hver gang. 

Jeg er absolutt ingen yoga fantast, men øvelser rettet mot mage/tarm har vist seg effektive for min del. 

Anonymkode: 878e9...9ea

Skrevet
Strigiformes skrev (40 minutter siden):

Du kan sende meg en melding så kan jeg hjelpe deg. Jeg velger å ikke legge det ut her siden det er veldig kraftige saker...

Om rådene dine er for heftige til å legges ut åpent er det ikke sikkert de bør gis privat heller ... 

Anonymkode: d3117...ba8

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan er kosthold og livsstil? Prøv å unngå å spise ultraprosessert og prøv å spise mer salat og grønne grønnsaker. Unngå sukkerholdig mat og kunstig sukker. Gå turer og eller trene regelmessig. 

Anonymkode: 1c2c4...140

Kaffe, egg, sviskekompott, knebøy og lange turer i tempo og variert terreng eller Laxoberal om det er krise.

Anonymkode: 0406d...96b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om rådene dine er for heftige til å legges ut åpent er det ikke sikkert de bør gis privat heller ... 

Anonymkode: d3117...ba8

Man kan google seg fram til det om man vil. Jeg vet hva som fungerer. 

Take your pick....

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men altså når ingen medisiner funker og alt det andre du gjør da er det eneste som kan funke er jo koloskopi 

Koloskopi er ikke en behandlingsform. Den sjekker kun om det er noe galt i tarmen feks. polypper, sår, betennelse, kreft eller infeksjon. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svisker hver dag hjelper overaskende godt. Jeg har slitt med forstoppelse i mange år, men svisker har løst problemet mitt. Husk å drikke godt med vann også.

Anonymkode: 25508...a40

6-10 stk morgen og kveld. Et mirakel.

Anonymkode: 33d5a...1fd

• Liker 1
Skrevet
Strigiformes skrev (57 minutter siden):

Man kan google seg fram til det om man vil. Jeg vet hva som fungerer. 

Take your pick....

Høtes rasende ut.

Skrevet

linfrø bløtlagt i vann

Anonymkode: e6408...780

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høtes rasende ut.

Alldeles ikke 😂 Da lurer jeg på hva du tenker er rasende?

Skrevet
Strigiformes skrev (Akkurat nå):

Alldeles ikke 😂 Da lurer jeg på hva du tenker er rasende?

Resultatet😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Resultatet😂

Jeg kan nesten garantere at resultatet blir tilfredsstillende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Koloskopi er ikke en behandlingsform. Den sjekker kun om det er noe galt i tarmen feks. polypper, sår, betennelse, kreft eller infeksjon. 

Jeg vet det ikke er en behagelig men det er jo en undersøkelse man tar når man har forstoppelse, jeg selv sliter mye med det og skal ta koloskopi 

Skrevet

Her var det mye ville forslag....aldri be om råd på KG er mitt tips 🤣.

Holder med google og AI.

Anonymkode: 8c483...782

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her var det mye ville forslag....aldri be om råd på KG er mitt tips 🤣.

Holder med google og AI.

Anonymkode: 8c483...782

Men når ingen lege midler hjelper da er det garantert ikke noe googel forslag som funker, jeg tipper ts har en blokering 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...