Gå til innhold

Kan matvareallergi bare gi kløe som symptom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Opplever alltid kløe i huden(aldri i øyne, hals og svelg etc.) både på over og underkroppen etter inntak av enkelte nøtter, reker, spesielt søte desserter og kaker, jordbær og fersken. Blir aldri hoven så reaksjonen er temmelig harmløs. Men kan det skyldes en mild allergi eller pleier man å få litt mer synlig reaksjon i huden? Blir for eksempel aldri rødmusset eller får noe utslett av noe slag heller, bare kløe. 

Anonymkode: a25b6...7b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er allergisk mot peanøtter og andre belgfrukter. Får kun kløe. Ikke synlig utslett eller elveblest. Var kun en gang jeg fikk angioødem, kløende kul som bare vokste. Det var kryssalergi.

Anonymkode: eed7f...de5

Skrevet

Jeg spiser nok noe jeg ikke tåler for jeg har kløe på hender og slikt det er helt eksremt om jeg ikke ta allergimedisin. Legen har vært lite interessert i å finne ut hva det er. Han mener at siden medisinen virker så er det ikke viktig... 

Anonymkode: 27ea0...58c

Skrevet

De aller fleste med en eller annen form for matallergi får bare svake svake symptomer. Det er derfor det går så mange rundt og ikke vet at de ikke tåler enkelte ting.

Jeg tok full teste på alt av allergier og fikk en skikkelig aha-opplevelse. Da jeg kutet ut den tingen jeg fikk utslag på forsvant plager jeg har hatt hele livet som jeg aldri har reagert på at kunne komme fra mat. 

Anonymkode: 6944c...6ee

Skrevet

Om ikke allergi, så om mulig en intoleranse?
Det er enkelte supper i kantinen på jobb jeg reagerer på... får litt prikking i leppa og lett hovenhet og rødhet stort sett, men har også opplevd intens kløe på nesa, såpass at jeg en gang har klødd på meg "skrubbsår", men det er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...