AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #1 Skrevet 18. desember 2025 Spiser tre måltid for dagen. Ikke store porsjoner. Kun sunn mat fra bunnen av med masse grønnsaker og gode råvarer. Kun vann til drikke. Prøver å ikke spise etter 18-19. Faster til frukost. Jeg spiser aldri kaker, chips eller godteri. Går minst 10000 skritt hver dag i tillegg til en halv time styrketrening. Vekten har ikke rikket seg! 😳😢 På syvende uken nå. Anonymkode: f346d...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #2 Skrevet 18. desember 2025 Det kan jo hende du har gått ned i fett og opp i muskler? Å bare se på vekten er et dårlig mål. Har du tatt bilder av kroppen eller målt cm? Anonymkode: a89ba...c95 11 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #3 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan jo hende du har gått ned i fett og opp i muskler? Å bare se på vekten er et dårlig mål. Har du tatt bilder av kroppen eller målt cm? Anonymkode: a89ba...c95 Mitt mål er magen. Den er ikke blitt mindre. Anonymkode: f346d...0dd
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #4 Skrevet 18. desember 2025 Tracker du kalorier og makroer, måler ALT hver dag? Skeier du ut i helgene? Anonymkode: 92d90...17c 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #5 Skrevet 18. desember 2025 Kan du spise for lite? Kaloriunderskudd bør ikke være mer enn 500 hver daag. Anonymkode: a89ba...c95 3 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #6 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tracker du kalorier og makroer, måler ALT hver dag? Skeier du ut i helgene? Anonymkode: 92d90...17c Teller ikke kalorier. Men spiser veldig sunt. Skeier aldri ut. Helg ser ut som hverdag. Tok ett rødvinsglass for tre uker siden, det er alt. Anonymkode: f346d...0dd
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #7 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du spise for lite? Kaloriunderskudd bør ikke være mer enn 500 hver daag. Anonymkode: a89ba...c95 Sulter meg ikke heller. Den største overgangen er nok å ikke spise mat på kveld, noe jeg har hatt for vane. Dagens meny: 2 skiver hjemmebakte grovbrød med kokt egg og grønt. Kyllingsalat med ruccolasalat, paprika og fetaost. 1 kyllingbryst med naturris, salat og kesamdressing. Anonymkode: f346d...0dd
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #8 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Teller ikke kalorier. Men spiser veldig sunt. Skeier aldri ut. Helg ser ut som hverdag. Tok ett rødvinsglass for tre uker siden, det er alt. Anonymkode: f346d...0dd Det kan være du får i deg flere kalorier enn du tror. Har du prøvd å telle og å veie maten i en uke eller to, bare for å være sikker på at du ikke får i deg for mye? Hva er startvekt, høyde og målvekten din? Evt cm-mål om du har det? Anonymkode: a89ba...c95 11
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #9 Skrevet 18. desember 2025 Kan være du bør "skeie" litt ut med en cheatday, kan være kroppens forbrenning trenger litt ekstra kalorier for å få hjulene til å svirre. Har også skjedd med meg at vektnedgangen stopper opp på visse nivåer og blir stående en stund før den fortsetter nedover. Anonymkode: 81648...422 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #10 Skrevet 18. desember 2025 Hvor mye veier du? Kan jo hende du allerede har idealvekten eller at du kun har gått ned i fettprosent. . Jeg har gått ned over 20 kilo og 22 cm livvidde siste året, men magen er fremdeles like synlig... Anonymkode: ef61f...59d 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #11 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Spiser tre måltid for dagen. Ikke store porsjoner. Kun sunn mat fra bunnen av med masse grønnsaker og gode råvarer. Kun vann til drikke. Prøver å ikke spise etter 18-19. Faster til frukost. Jeg spiser aldri kaker, chips eller godteri. Går minst 10000 skritt hver dag i tillegg til en halv time styrketrening. Vekten har ikke rikket seg! 😳😢 På syvende uken nå. Anonymkode: f346d...0dd Kjøp deg en trimsykkel. Du kan gå så mye du vil, men du må faktum er at du må svette litt. Jeg gikk ned 10 kg da jeg begynte å sykle 45 minutter (2 mil) 3-4 ganger i uka. Anonymkode: b706e...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #12 Skrevet 18. desember 2025 Hva med olje og smør, bruker du dette? Det tipper jo mye mer enn hva vi tror. Og drikker du mye vann? Anonymkode: 189ac...9a1 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #13 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Teller ikke kalorier. Men spiser veldig sunt. Skeier aldri ut. Helg ser ut som hverdag. Tok ett rødvinsglass for tre uker siden, det er alt. Anonymkode: f346d...0dd Sunt er ikke alt. Det er lett å gå opp i vekt på sunn mat. Du MÅ telle kalorier. Anonymkode: e01cf...eab 8 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #14 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det kan jo hende du har gått ned i fett og opp i muskler? Å bare se på vekten er et dårlig mål. Har du tatt bilder av kroppen eller målt cm? Anonymkode: a89ba...c95 Du går ikke opp i muskelmasse om du ikke trener tung styrketrening... Anonymkode: e01cf...eab 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #15 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Spiser tre måltid for dagen. Ikke store porsjoner. Kun sunn mat fra bunnen av med masse grønnsaker og gode råvarer. Kun vann til drikke. Prøver å ikke spise etter 18-19. Faster til frukost. Jeg spiser aldri kaker, chips eller godteri. Går minst 10000 skritt hver dag i tillegg til en halv time styrketrening. Vekten har ikke rikket seg! 😳😢 På syvende uken nå. Anonymkode: f346d...0dd Dette er nesten hva jeg gjør og jeg har gått ned fem kilo siden forsommeren. Renvare, fra bunnen, faste og bevegelse. Men jeg prøver å ikke spise etter 19 eller før 11. Men jeg bryter det om jeg er sulten pga trening eller om jeg våkner sliten. Jeg føler litt av greia er å begynne å lytte til kroppen og egne behov. Jeg kan spise sjokolade feks, men da passer jeg på å gjøre det sammen med en umettet fettkilder som nøtter eller avokado. Og bare noen, fem-syv stk. Og nå hvis jeg kjenner søtsuget på butikken tolker jeg det som sult og spiser noe mat i stedet. Og jeg går ikke 10000 hver dag, men gjør noe trening hver uke. Gå en uke, svømme en annen, styrke en uke, yoga/ski/CrossFit en fjerde etc. Kanskje viktig å få med at jeg hadde endel for mye fett på kroppen i utgangspunktet. Anonymkode: d760b...339 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #16 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvor mye veier du? Kan jo hende du allerede har idealvekten eller at du kun har gått ned i fettprosent. . Jeg har gått ned over 20 kilo og 22 cm livvidde siste året, men magen er fremdeles like synlig... Anonymkode: ef61f...59d Jeg er vant til å være tynn. Friluftsmenneske. Hele mitt voksne liv har jeg vært 57 kg. Jeg er 171 cm. Har kunne spise hva jeg vil. Så begynte jeg å legge på meg uten grunn i 2021. Selv om jeg spiser sunnere enn før. Jeg er nok 15-20 kg over min normalvekt. Jeg er ikke overgangsalder. Anonymkode: f346d...0dd
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #17 Skrevet 18. desember 2025 Slike perioder hadde jeg ofte da jeg slanket meg og begynte å trene. Lengste perioden var 2 mnd uten at vekten rikket seg. Bare fortsett. Det vil løsne om du er i kaloriunderskudd. Hva er alternativet? Drite i å spise sunt og bevege seg fordi det ikke funker? Man legger ikke på seg "uten grunn". Du har hatt et energioverskudd som du ikke har tatt tak i før nå. Men nå gjør du det, og det er bra. Men gjerne revurder idealvekten din. Du trenger ikke å gå ned til 57 kg igjen om du føler du må ofre for mye. 65 kg er en sunn og fin vekt for deg Anonymkode: 7ddbd...d8d 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #18 Skrevet 18. desember 2025 Spis mindre. Anonymkode: 18f32...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #19 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Teller ikke kalorier. Men spiser veldig sunt. Skeier aldri ut. Helg ser ut som hverdag. Tok ett rødvinsglass for tre uker siden, det er alt. Anonymkode: f346d...0dd For mye er for mye. Derfor går du ikke ned. Olje, smør, juice, nøtter, litt for mye hver dag. Prøv å veie alt en uke og se på resultatet. Anonymkode: 92d90...17c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #20 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For mye er for mye. Derfor går du ikke ned. Olje, smør, juice, nøtter, litt for mye hver dag. Prøv å veie alt en uke og se på resultatet. Anonymkode: 92d90...17c Jeg kan mat. Er ikke helt idiot. Anonymkode: f346d...0dd 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå